(HT-) set van Drees62

Gestart door drees62, februari 09, 2009, 12:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

drees62

Gisteravond een leuke test gedaan met een aantal leden van mijn audiocluppie. Ik heb ze blind laten luisteren naar mijn stereoset op de oude stroomgroep en de nieuwe aparte audiogroep. Met het verrassende, maar door mij voorspelde, resultaat dat er 3 de oude groep mooier/beter vonden en 3 de nieuwe! Eigenlijk dus onbeslist.

Vervolgens hetzelfde gedaan met de zekering in de nieuwe groep. De standaard Siemens zekering blind vergeleken met een HifiTuning exemplaar. Hier waren er 4 voor de Siemens en 2 voor de (in potentie betere) HFT.

Werkt heel verhelderend, zo'n blinde test. Kan het iedereen aanraden!  :-D :-)

Overigens was iedereen laaiend enthousiast over mijn Totempjes. Dat blijkt toch wel een heel mooi speakertje voor mijn ruimte.

xander32

Mooie test en `n verrassende uitkomst :yes:.

Whisper.nl

Citaat van: drees62 op mei 10, 2012, 12:31:10
Gisteravond een leuke test gedaan met een aantal leden van mijn audiocluppie. Ik heb ze blind laten luisteren naar mijn stereoset op de oude stroomgroep en de nieuwe aparte audiogroep. Met het verrassende, maar door mij voorspelde, resultaat dat er 3 de oude groep mooier/beter vonden en 3 de nieuwe! Eigenlijk dus onbeslist.

Vervolgens hetzelfde gedaan met de zekering in de nieuwe groep. De standaard Siemens zekering blind vergeleken met een HifiTuning exemplaar. Hier waren er 4 voor de Siemens en 2 voor de (in potentie betere) HFT.

Werkt heel verhelderend, zo'n blinde test. Kan het iedereen aanraden!  :-D :-)

Overigens was iedereen laaiend enthousiast over mijn Totempjes. Dat blijkt toch wel een heel mooi speakertje voor mijn ruimte.

Leuke om te lezen zo'n test.

Zeg maar gerust Totem hoor Drees, klein in formaat maar groots in geluid.  :-D

Groet Whisper  byebye

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Anders richten jullie samen even een Totemforum op, dat geklets over een paar Canades luidsprekertjes.
Tot nu toe geen PMC gehoord zeker? :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

WimPeu

Citaat van: drees62 op mei 10, 2012, 12:31:10
Gisteravond een leuke test gedaan met een aantal leden van mijn audiocluppie. Ik heb ze blind laten luisteren naar mijn stereoset op de oude stroomgroep en de nieuwe aparte audiogroep. Met het verrassende, maar door mij voorspelde, resultaat dat er 3 de oude groep mooier/beter vonden en 3 de nieuwe! Eigenlijk dus onbeslist.

Vervolgens hetzelfde gedaan met de zekering in de nieuwe groep. De standaard Siemens zekering blind vergeleken met een HifiTuning exemplaar. Hier waren er 4 voor de Siemens en 2 voor de (in potentie betere) HFT.

Werkt heel verhelderend, zo'n blinde test. Kan het iedereen aanraden!  :-D :-)

Overigens was iedereen laaiend enthousiast over mijn Totempjes. Dat blijkt toch wel een heel mooi speakertje voor mijn ruimte.

Ik was ook erg verrast. Prachtig geluid komt daar uit..OK, het is geen Usher maar ze klinken idd aardig.. notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: cz79 op mei 11, 2012, 17:20:37
Anders richten jullie samen even een Totemforum op, dat geklets over een paar Canades luidsprekertjes.
Tot nu toe geen PMC gehoord zeker? :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
... omdat jij maar niet komt met een datum voor een M&G  :angel:.


:-D

cz79

 :yes: :schater: :schater: :schater:

Tja daar heb je ook gelijk in, geduld zal beloond worden

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op mei 11, 2012, 17:29:19
:yes: :schater: :schater: :schater:

Tja daar heb je ook gelijk in, geduld zal beloond worden

wagtu nog ff wagtu.  HLP  clown1

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

 :schater: Ik denk wel dat het na mijn vakantie wordt, anders wordt het wel erg kort dag (om mijn vrouw en kids weer de deur uit te smijten)

drees62

Nieuwe aanwinst in mijn set (nou ja):

Een (gebruikte) Clearaudio Smart Matrix platenwassert voor weinig  :-D hello


Ga binnenkort eens wat lp's vertroetelen  :wink: :-D

xander32

Citaat van: drees62 op juni 05, 2012, 20:21:56
Nieuwe aanwinst in mijn set (nou ja):

Een (gebruikte) Clearaudio Smart Matrix platenwassert voor weinig  :-D hello


Ga binnenkort eens wat lp's vertroetelen  :wink: :-D
Kan ik `n volgende x ook mijn vuile sokken achterlaten :lol:. ?

drees62

Citaat van: xander32 op juni 05, 2012, 21:03:38
Kan ik `n volgende x ook mijn vuile sokken achterlaten :lol:. ?

:-D :no:

Marantz 81


lo

Citaat van: drees62 op juni 05, 2012, 20:21:56
Nieuwe aanwinst in mijn set (nou ja):

Een (gebruikte) Clearaudio Smart Matrix platenwassert voor weinig  :-D hello


Ga binnenkort eens wat lp's vertroetelen  :wink: :-D

Weer een mooie score gedaan. Benieuwd of je "houtvuur" uitgaat.  :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Oh wat eng !!

Lang geleden heeft iemand mijn LP`s gewassen, en deze waren later helemaal krom.
Machine zag er wel helemaal anders uit.
Kan je niet eerst een LP wassen ??

Mooie upgrade, veel wasplezier, Gr William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3