Set van Minguel

Gestart door minguel, februari 08, 2009, 13:54:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: minguel op december 20, 2009, 11:44:28
Had deze ook al gezien. Echter RAF is lastig met thuis uitproberen. Uitproberen kan wel, maar helaas geen geld terug. Bij HOBO gaat dat makkelijker.

Ik had ergens ook nog iets gelezen over de warmte die Rotel afgeeft. Kan iemand daar iets over roepen? Ik heb begrepen dat de nieuwe series daar weinig tot geen last van hebben.

Minguel
Ik had de RB in een afgesloten kast staan: nooit de versterker kunnen betrappen op meer dan "hand-warm" worden.


Sander.

minguel

#61
Vandaag ruim 2 uur doorgebracht bij HOBO in Amsterdam.

Heb op een Marantz set (SR6004, SA7001KI & B&W 683) enkele EV van Rotel beluisterd. De RB1552, RB1572 en RB1582.

Heb met een eigen CD (Erin Boheme jazz vocalist) geprobeerd zo goed mogelijk te luisteren en te kiezen. Elke keer zelfde nummer van de CD en verder niets aan instellingen of volume knop wijzigen. Was ook benieuwt naar een specifiek nummer, omdat daar een lastig stukje laag in voorkomt.

RB1572
Ben begonnen met de RB1572. Deze levert een mooi sprankelend geluid. Het laag klinkt niet te en stemmen en instrumenten komen mooi naar voren.

RB1582
De RB1582 heeft een iets warmere klank dan de 1572 en ik meende dat deze iets terughoudender klonk. In het lastige nummer had ik het idee dat ie het even wat lastig had.

RB1552
Deze viel al snel af, het laag klonk in verschillende nummers nergens naar.

Uiteindelijk met een plank model van de 1572 richting auto om enkele dagen thuis uit te proberen en dan dinsdag beslissen wat het wordt. De 1572 was in bubbeltje plastic gewikkeld. Vanwege de kou de EV in de auto en niet in de kofferbak gezet. Thuis aangekomen er voor gekozen de EV te laten acclimatiseren vanwege de plastic verpakking en de temperatuur verschillen.

Luister sessie
Al gelijk bij de 1e keer aanzetten, geen geluid :? :?. De EV gaat aan en vervolgens springt een rood ledje aan de voorzijde aan als waarschuwing dat er ergens iets niet goed zit (staat ook zo beschreven in de handleiding) :? :?. Kabels en aansluiting al tig keer nagelopen, maar de aansluitingen zijn juist. Alle kabels losgekoppeld behalve het netsnoer. Nu gaat het ledje na 10 seconden weer uit. Als ik de power knop vind ik het niet je van het klinken.

Ben nu 1,5 uur verder en ben geen steek verder. Al met al een teleurstelling.

Morgenochtend nog 1 keer alles nalopen. Als dit zo blijft neem ik gelijk contact op met Hobo.

Ben geen technicus, maar enige wat ik kan bedenken is dat de EV een opdonder heeft gehad vanwege de kou.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

cheese

zo dat is flippen......

succes kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

xander32

#63
Ik ben ook a-technisch maar ik kan `t mij niet voorstellen dat de kou op deze wijze invloed heeft - deze storing kan veroorzaken. Wel is het goed om een amp. te laten aclimatiseren, voordat je deze aansluit en vervolgens na inschakelen lekker op temp. laat komen, voordat je daadwerkelijk gaat spelen. Maar dat heb jij zo te lezen netjes gedaan.

Goed om te weten: bij een Rotel EV gaan bij inschakeling eerst alle ledjes branden, waarna deze doven m.u.v. de "power-led". Dat is een korte check-up. Indien uit deze check-up een storing naar voren komt blijft betreffende led vanzelfsprekend ook branden, maar normaliter gaat deze na een aantal seconden uit.


Sander.

minguel

Citaat van: xander32 op januari 09, 2010, 14:00:02
Goed om te weten: bij een Rotel EV gaan bij inschakeling eerst alle ledjes branden, waarna deze doven m.u.v. de "power-led". Dat is een korte check-up. Indien uit deze check-up een storing naar voren komt blijft betreffende led vanzelfsprekend ook branden, maar normaliter gaat deze na een aantal seconden uit.
Sander.

Hoi Sander,

Goed om te weten. Wist niet dat er een check plaatsvond bij het aanschakelen. Het rode ledje gaat na enkele seconden inderdaad uit.

Ik laat hem nog even staan en probeer het in de loop van de dag nog 1 keer volledig aangesloten.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

xander32

Citaat van: minguel op januari 09, 2010, 14:19:46
Hoi Sander,

Goed om te weten. Wist niet dat er een check plaatsvond bij het aanschakelen. Het rode ledje gaat na enkele seconden inderdaad uit.

Ik laat hem nog even staan en probeer het in de loop van de dag nog 1 keer volledig aangesloten.

Minguel
Volgens mij kan je de EV met een gerust hart weer geheel aansluiten hoor, denk dat je dan lekker kan gaan genieten van jouw set :wink:.

Sander.

minguel

Ik loop tegen een ander probleem op. Heb hem even in topic techniek gegooid.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Stadium III

Probeer metode 2 maar eens
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

minguel

#68
Het probleem met de SUB HI en LO-LEVEL op de EV (zie dit topic http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,4346.0.html) ga ik niet meer verder uitzoeken.

EV achter de 8002 is in mijn set geen toevoeging.

Heb ongeveer 1,5 uur lopen spelen zonder SUB. De 8002 met en zonder de EV. Met de EV klein verschil waar te nemen. Stemmen klinken iets helderder. Meer verschil heb ik niet kunnen constateren met mijn oren.

Voor dit moment ga ik niet verder zoeken of experimenteren met een EV achter de 8002. Hoogstwaarschijnlijk ga ik nog verder kijken naar een aparte stereo versterker met HT passtrough. Ik denk dat daar meer "winst" uit valt te halen. De kandidaten van Marantz die deze optie hebben, zijn volgens mij de PM8003 en de PM15S2.

Als ik die weg ga bewandelen, dan moet dat echt een verbetering zijn t.o.v. de 8002. Volgens mij is de PM8003 mogelijk een kleine verbetering. De stap met de PM15S2 verwacht ik groter dan met de 8003.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

minguel

De mens is soms niet te begrijpen.

Sinds mijn luistertest tussen de SA700KI en de SA-15S1 (zie pagina 4), bleef ik toch maar steeds aan de 15S1 denken. Van de week ben ik tegen een Demo model aangelopen. Technisch in orde. Volgens de verkoper zaten er wat krassen op het front. Daarnaast 3 jaar garantie (just in case).
Kon het niet toch niet laten en heb deze speler aangeschaft :-D.

Thuis aangekomen dacht mijn partner dat ik de versterker had gekocht. Ik ben immers de laatste weken alleen maar bezig geweest met het vergelijken stereo versterkers.  Haar commentaar? Ik snap je niet. :-D

Na enkele uren acclimatiseren ben ik gisteravond aan de slag gegaan met de SA15. Met een beetje schoonmaak spul heb ik de SA15 een mooie poets beurt gegeven. Er is nog maar 1 plekje die je bij bepaalde lichtinval nog vaag ziet. Je moet echt goed kijken, voor de rest helemaal gaaf.

Vanwege het gewicht was het even pielen om hem netjes in het meubel te krijgen. Heb een beetje spierpijn opgelopen.

Ik moet zeggen dat ik het verschil hier thuis toch groter vind dan in de winkel. Zelf mijn partner meende een verandering te constateren. Ik luister veel jazz (georiƫnteerde) muziek en instrumentaal. Stemmen en instrumenten klinken echt gaaf en het lijkt alsof de lage tonen dieper gaan (zonder storend te klinken).

Mijn interesse voor de PM15 is nog niet van de baan, maar parkeer die nu voor de (verre) toekomst.

Minguel


Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

WimPeu

Goed bezig Minguel  notworthy  En die PM15 gaat er vast ook wel komen. :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Citaat van: minguel op januari 17, 2010, 12:41:45
De mens is soms niet te begrijpen.

Sinds mijn luistertest tussen de SA700KI en de SA-15S1 (zie pagina 4), bleef ik toch maar steeds aan de 15S1 denken. Van de week ben ik tegen een Demo model aangelopen. Technisch in orde. Volgens de verkoper zaten er wat krassen op het front. Daarnaast 3 jaar garantie (just in case).
Kon het niet toch niet laten en heb deze speler aangeschaft :-D.

Ik moet zeggen dat ik het verschil hier thuis toch groter vind dan in de winkel. Zelf mijn partner meende een verandering te constateren. Ik luister veel jazz (georiƫnteerde) muziek en instrumentaal. Stemmen en instrumenten klinken echt gaaf en het lijkt alsof de lage tonen dieper gaan (zonder storend te klinken).

Mijn interesse voor de PM15 is nog niet van de baan, maar parkeer die nu voor de (verre) toekomst.

Minguel
Mooie aanwinst :kwijl:. Geniet er van!


Sander.

Marantz 81

mooi hoor ,geniet ! ervan  pompom

zo,n PM15 is natuurlijk helemaal een grote stap voorwaarts in het stereo geluidsbeeld en kracht ervan ,en nog meer voordeel van de SA15S1  byebye

bramdg

Proficiat met deze mooie speler  :roll:  :roll:  :roll:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

minguel

Citaat van: Marantz 81 op januari 17, 2010, 19:25:18
mooi hoor ,geniet ! ervan  pompom

zo,n PM15 is natuurlijk helemaal een grote stap voorwaarts in het stereo geluidsbeeld en kracht ervan ,en nog meer voordeel van de SA15S1  byebye

Ik denk wel dat de PM15 S2 er komt, maar denk pas volgend jaar. Moet een beetje rustig aan doen van min partner. :-D
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750