Vandaag ruim 2 uur doorgebracht bij HOBO in Amsterdam.
Heb op een Marantz set (SR6004, SA7001KI & B&W 683) enkele EV van Rotel beluisterd. De RB1552, RB1572 en RB1582.
Heb met een eigen CD (Erin Boheme jazz vocalist) geprobeerd zo goed mogelijk te luisteren en te kiezen. Elke keer zelfde nummer van de CD en verder niets aan instellingen of volume knop wijzigen. Was ook benieuwt naar een specifiek nummer, omdat daar een lastig stukje laag in voorkomt.
RB1572Ben begonnen met de RB1572. Deze levert een mooi sprankelend geluid. Het laag klinkt niet te en stemmen en instrumenten komen mooi naar voren.
RB1582De RB1582 heeft een iets warmere klank dan de 1572 en ik meende dat deze iets terughoudender klonk. In het lastige nummer had ik het idee dat ie het even wat lastig had.
RB1552Deze viel al snel af, het laag klonk in verschillende nummers nergens naar.
Uiteindelijk met een plank model van de 1572 richting auto om enkele dagen thuis uit te proberen en dan dinsdag beslissen wat het wordt. De 1572 was in bubbeltje plastic gewikkeld. Vanwege de kou de EV in de auto en niet in de kofferbak gezet. Thuis aangekomen er voor gekozen de EV te laten acclimatiseren vanwege de plastic verpakking en de temperatuur verschillen.
Luister sessieAl gelijk bij de 1e keer aanzetten, geen geluid

. De EV gaat aan en vervolgens springt een rood ledje aan de voorzijde aan als waarschuwing dat er ergens iets niet goed zit (staat ook zo beschreven in de handleiding)

. Kabels en aansluiting al tig keer nagelopen, maar de aansluitingen zijn juist. Alle kabels losgekoppeld behalve het netsnoer. Nu gaat het ledje na 10 seconden weer uit. Als ik de power knop vind ik het niet je van het klinken.
Ben nu 1,5 uur verder en ben geen steek verder. Al met al een teleurstelling.
Morgenochtend nog 1 keer alles nalopen. Als dit zo blijft neem ik gelijk contact op met Hobo.
Ben geen technicus, maar enige wat ik kan bedenken is dat de EV een opdonder heeft gehad vanwege de kou.