SUB HI-LEVEL en EV

Gestart door minguel, januari 09, 2010, 15:31:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

minguel

Iemand een idee?

"probleem" staat in mijn eigen topic.

Mijn SUB speelt in stereo mee via HI-LEVEL en voor films LOW-LEVEL. Met alleen LOW-LEVEL gaat het goed. Zodra ik de HI-LEVEL  ook aansluit gaat het fout, springt de EV in de protect.

Vraagje;
Voor stereo sluit ik de HI-LEVEL toch zoals normaal aan (op de SR) op de luidspreker klemmen van de EV? Of zie ik nu iets verkeerd.

Of moet ik de HI-LEVEL doorlopen? Zou theoretisch betekenen dat er ergens een "breuk" zit?

Alle hulp is welkom.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

xander32

Citaat van: minguel op januari 09, 2010, 15:31:13
Iemand een idee?

"probleem" staat in mijn eigen topic.

Mijn SUB speelt in stereo mee via HI-LEVEL en voor films LOW-LEVEL. Met alleen LOW-LEVEL gaat het goed. Zodra ik de HI-LEVEL  ook aansluit gaat het fout, springt de EV in de protect.

Vraagje;
Voor stereo sluit ik de HI-LEVEL toch zoals normaal aan (op de SR) op de luidspreker klemmen van de EV? Of zie ik nu iets verkeerd.

Of moet ik de HI-LEVEL doorlopen? Zou theoretisch betekenen dat er ergens een "breuk" zit?

Alle hulp is welkom.
DIRECT HIERMEE STOPPEN !!!! Op deze wijze heb ik mijn sub-amp laten overlijden.

xander32

#2
Ik ben nog steeds niet achter de oorzaak maar ik had hetzelfde probleem toen ik de sub high-level aansloot op de EV :yes:. Ik raad je dan ook dringend aan om de high-level (i.c.m. de EV) achterwege te laten!


Sander.

WimPeu

#3
Vreemd. :| Ik heb de sub ook High level aangesloten. Gewoon idd op de EV speaker uitgang. Geen probleem.

Citaat van: minguel op januari 09, 2010, 15:31:13

Vraagje;
Voor stereo sluit ik de HI-LEVEL toch zoals normaal aan (op de SR) op de luidspreker klemmen van de EV? Of zie ik nu iets verkeerd.

Alle hulp is welkom.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Heb je de sub op dezelfde speaker terminals aangesloten als je fronts? Dus niet op de Bi aansluiting?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

minguel

#5
Citaat van: WimPeu op januari 09, 2010, 15:46:33
Heb je de sub op dezelfde speaker terminals aangesloten als je fronts? Dus niet op de Bi aansluiting?

HI-LEVEL kabels zitten op de pluggen van de LS kabels en dus op dezelfde terminal. Bi-amp is niet aan de orde.

Citaat van: xander32 op januari 09, 2010, 15:34:48
Ik ben nog steeds niet achter de oorzaak maar ik had hetzelfde probleem toen ik de sub high-level aansloot op de EV :yes:. Ik raad je dan ook dringend aan om de high-level (i.c.m. de EV) achterwege te laten!
Sander.

De SUB heeft voor mij toegevoegde waarde in stereo. Ik hou van een beetje laag. Als deze combi niet kan dan zal ik niet overgaan tot de aanschaf van de EV.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Stadium III

Uhh idd altijd de high level van de rel en bk bij de luidsprekers zetten

Verder moete rood en geel op de L&R plus
Zwart kun je aan de - zetten van de EV

Dit zou moeten werken !!!

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

minguel

Citaat van: Stadium III op januari 09, 2010, 16:34:39
Uhh idd altijd de high level van de rel en bk bij de luidsprekers zetten

Verder moete rood en geel op de L&R plus
Zwart kun je aan de - zetten van de EV
Dit zou moeten werken !!!

Zo is deze ook aangesloten, maar dan springt de EV in protect.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Stadium III

Heb ff de handleiding doorgekeken van de Q serie en hierin staat niks van apparte EV

Dit heb ik gevonden in de handleiding van de ST serie's

High Level connections should be made to the same binding posts as the main
speakers
Connect as shown above. Connect RED to right monoblock speaker positive (red) terminal,
connect YELLOW to left monoblock speaker positive (red) terminal. The BLACK should be
connected to ground at the pre amplifier. If the pre amplifier does not have a dedicated
ground terminal, then use one of the chassis screws at the rear of the pre amplifier.
NOTE:- MAKE SURE THAT ANY CHASSIS SCREW WHICH IS USED IS NOT CAPTURED
ON THE INSIDE WITH A NUT, THE NUT COULD DROP INSIDE THE UNIT.

Ik zie verder geen verschil tussen de ST serie en de Q serie kwa high leve ingang
Probeer dit eens want zou moeten werken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

minguel

#9
Citaat van: Stadium III op januari 09, 2010, 16:38:32
The BLACK should be
connected to ground at the pre amplifier. If the pre amplifier does not have a dedicated
ground terminal, then use one of the chassis screws at the rear of the pre amplifier.


Hoi Rob,

Dit betekent dat ik zwart aan een schroef van de EV moet aansluiten? Aangezien ik de EV op proef heb, begin ik hier liever niet aan.


Hier een plaatje vanuit de handleiding van de EV. Ik maak gebruik van de standaard aansluiting dus geen BI-AMP. Welke aansluiting moet ik hanteren? In de winkel werd de rood omcirkelde gebruikt, deze hanteer ik dus nu ook.
http://img696.imageshack.us/img696/8394/rotelrb1572back2.jpg
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Stadium III

Voor de speakers Rood Links en Rechts pakken

Voor de zwarte kabel van de HIGH level die moet je aan de 8002 zetten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

minguel

Citaat van: Stadium III op januari 09, 2010, 16:56:54
Voor de speakers Rood Links en Rechts pakken

Voor de zwarte kabel van de HIGH level die moet je aan de 8002 zetten

Aan een schroef van het chassis neem ik aan?
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

xander32

Citaat van: WimPeu op januari 09, 2010, 15:41:36
Vreemd. :| Ik heb de sub ook High level aangesloten. Gewoon idd op de EV speaker uitgang. Geen probleem.

redface Oja: daarin ging het toen mis: ik had op aanraden van een dealer de high-level aangesloten op de SR terwijl de frontspeakers (vanzelfsprekend) aangesloten waren op de EV ...

Een andere situatie dan die van de topic-starter :yes:.

Maar blijft dat de EV niet in protect dient te gaan.


Sander.

dmeerpa

Wat ik vermoed, is dat de High Level van de sub en de frontspeakers op dezelfde klemmen steken achter op de receiver (EV). Dit betekend dat je de sub parallel aansluit op de receiver. Hierdoor verandert de impedantie die aangesloten is op de EV naar beneden. Neem dat je een speakers hebt van 4Ohm en een sub van 2 ohm, dan zal de impedantie minder dan 2 ohm zijn, als de EV niet geschikt is, kan hij in protect gaan.

Sluit de sub aan op de B speaker terminal van de versterker.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Stadium III

Citaat van: dmeerpa op januari 09, 2010, 17:19:08
Wat ik vermoed, is dat de High Level van de sub en de frontspeakers op dezelfde klemmen steken achter op de receiver (EV). Dit betekend dat je de sub parallel aansluit op de receiver. Hierdoor verandert de impedantie die aangesloten is op de EV naar beneden. Neem dat je een speakers hebt van 4Ohm en een sub van 2 ohm, dan zal de impedantie minder dan 2 ohm zijn, als de EV niet geschikt is, kan hij in protect gaan.

Sluit de sub aan op de B speaker terminal van de versterker.


Nee de systemen van BK REL en MJ moeten altijd bij de luidspreker kabels gezet worden
Het is een andere high level als jou SVS
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4