SUB HI-LEVEL en EV

Gestart door minguel, januari 09, 2010, 15:31:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

minguel

Ik kom er helaas (nog) niet uit. Partner vroeg of ze eindelijk eens TV mocht kijken.

Voor het moment stop ik. Ik kijk morgen wel of ik verder ga. Zal dan ook even de EV vergelijken zonder SUB met de SR. Zo'n EV is leuk, maar moet wel toegevoegde waarde hebben t.o.v. de 8002.

Tot zover bedankt voor de input en het meedenken.

Minguel

Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Vlearmoes

#16
Citaat van: minguel op januari 09, 2010, 16:36:34
Zo is deze ook aangesloten, maar dan springt de EV in protect.

De ZWARTE draad onder de (MIN)  - speakerklem EV (links of rechts) en niet aan chassis
de andere twee gekleurde onder de (PLUS) van speakerklemmen EV
samen met de speakerkabels dus zelfde terminals!
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

Kijk evt de steker na van neutrik of zwart idd min is !! (je hebt van die knutselaars die niet kunnen solderen)
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Lees je handleing van de Storm III maar eens door ! :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Citaat van: minguel op januari 09, 2010, 17:51:51
Ik kom er helaas (nog) niet uit. Partner vroeg of ze eindelijk eens TV mocht kijken.

Voor het moment stop ik. Ik kijk morgen wel of ik verder ga. Zal dan ook even de EV vergelijken zonder SUB met de SR. Zo'n EV is leuk, maar moet wel toegevoegde waarde hebben t.o.v. de 8002.

Tot zover bedankt voor de input en het meedenken.

Minguel

Ik heb de knop doorgehakt, en sinds gisteren is de Rotel RB991 definitief in de set geïntegreerd. I
Ik heb dan uiteindelijk ook de sub weer HIGH LEVEL aangesloten op de Rotel, en wat bleek, alle winst die ik had verkregen op de fronts was verdwenen. De sub terug losgekoppeld en het was terug beter.

Deze ochtend heb ik de sub terug aangesloten op de B terminal van de Marantz SR8002, en dat geeft momenteel het beste resultaat.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

xander32

Citaat van: dmeerpa op januari 10, 2010, 13:52:51
Ik heb de knop doorgehakt, en sinds gisteren is de Rotel RB991 definitief in de set geïntegreerd. I
Ik heb dan uiteindelijk ook de sub weer HIGH LEVEL aangesloten op de Rotel, en wat bleek, alle winst die ik had verkregen op de fronts was verdwenen. De sub terug losgekoppeld en het was terug beter.

Deze ochtend heb ik de sub terug aangesloten op de B terminal van de Marantz SR8002, en dat geeft momenteel het beste resultaat.
Met de A5 op m`n fronts heb ik een mooi fundament, strakke/droge bas en mooi in balans met de rest: daarom sluit ik de BK alleen nog maar Low Level aan t.b.v. het meerkanaalsgebeuren :yes:.

Sander.

WimPeu

Citaat van: xander32 op januari 10, 2010, 15:15:28
Met de A5 op m`n fronts heb ik een mooi fundament, strakke/droge bas en mooi in balans met de rest: daarom sluit ik de BK alleen nog maar Low Level aan t.b.v. het meerkanaalsgebeuren :yes:.

Sander.

Dat was toch niet de reden.
Zie quote:
Citaat van: xander32 op januari 09, 2010, 15:33:11
DIRECT HIERMEE STOPPEN !!!! Op deze wijze heb ik mijn sub-amp laten overlijden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

minguel

Het probleem met de SUB HI en LO-LEVEL op de EV ga ik niet meer verder uitzoeken.

EV achter de 8002 is geen toevoeging.

Heb ongeveer 1,5 uur lopen spelen zonder SUB. De 8002 met en zonder de EV. Met de EV klein verschil waar te nemen. Stemmen klinken iets helderder. Meer verschil heb ik niet kunnen constateren met mijn oren.

Voor dit moment ga ik niet verder zoeken of experimenteren met een EV achter de 8002. Hoogstwaarschijnlijk ga ik nog verder kijken naar een aparte stereo versterker met HT passtrough.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

xander32

Citaat van: WimPeu op januari 10, 2010, 15:22:07
Dat was toch niet de reden.
Zie quote:
Nee Wim, dat was niet de reden. Ik had de high-level toen op de SR6001 en de fronts op de Rotel EV. Waarschijnlijk kon de subamp daar niet zo goed tegen :-P. Bovenstaande wijze van aansluiten had ik niet zelf bedacht maar op aanraden van een deskundige die er een x naast zat ... Kan gebeuren en alles is kostenloos hersteld.

Sander.

WimPeu

OK had ik even verkeerd begrepen dus.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Vlearmoes

Maar Sander moet je niet minstens "geprobeerd" hebben voordat je zegt dat de sub niet Hi wordt aangesloten??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Citaat van: Vlearmoes op januari 10, 2010, 16:06:57
Maar Sander moet je niet minstens "geprobeerd" hebben voordat je zegt dat de sub niet Hi wordt aangesloten??
stupid

Met de shoot out kan ik je zeker de meerwaarde ervan laten horen!
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

#27
Citaat van: Stadium III op januari 10, 2010, 18:20:38
stupid

Met de shoot out kan ik je zeker de meerwaarde ervan laten horen!
Tijdens de shoot out krijg je 5 minuten om mij te overtuigen van de meerwaarde van de BK in mijn stereoset en in mijn ruimte :-P.

Ik kan mij echt goed voorstellen dat de sub extra fundament geeft; een laag extra ter aanvulling op mijn fronts. Maar ondanks dat de BK echt een goede sub is heb ik twijfels of deze voor mij wel strak/droog genoeg is in het stereo.

Maar ik sta wel open voor suggestie - zal er proberen blanco in te gaan.


Sander.

p.s. Zelf heb ik de sub al high-level aangesloten gehad hoor: allicht niet met die top-afstelling waar Rob voor kan zorgen maar ik vond het toen geen meerwaarde hebben. Sterker nog: ik vond het zelfs storend.


dmeerpa

Als je de sub als storend ervaarde ben ik bijna zeker dat hij te luid stond. Mijn op 16Hz afgestelde sub merk jeniet eens op als hij mee speelt in stereo, tot je hem uitzet.


On-topic: de SR8002 heeft hier de laatste bewezen een top receiver te zijn. Ik denk niet dat je winst gaat halen uit een PM8003 en de PM15S2. Heb hier een geïntegreerde versterker van Vincent  met passthrough geprobeerd, de voorversterker was zelfs een stapje terug qua stage. De EV was wel beter in het laag, maar te schel in het hoog.

Ik denk dat de reden dat ik wel veel verschil merk te zoeken is in mijn fronts die nogal wat power lusten, nu ze niet meer aan de SR8002 hangen, de surrounds meer tot leven komen.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround,
              SVS 4 x Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

minguel

Citaat van: dmeerpa op januari 10, 2010, 19:09:41
On-topic: de SR8002 heeft hier de laatste bewezen een top receiver te zijn. Ik denk niet dat je winst gaat halen uit een PM8003 en de PM15S2. Heb hier een geïntegreerde versterker van Vincent  met passthrough geprobeerd, de voorversterker was zelfs een stapje terug qua stage. De EV was wel beter in het laag, maar te schel in het hoog.

Ik moet zeggen dat ik de 8002 steeds meer ga waarderen.

Citaat van: dmeerpa op januari 10, 2010, 19:09:41
Ik denk dat de reden dat ik wel veel verschil merk te zoeken is in mijn fronts die nogal wat power lusten, nu ze niet meer aan de SR8002 hangen, de surrounds meer tot leven komen.

Lees en hoor ik steeds vaker. Maar als ik je verhaal goed lees, dan zit je winst dus in Surround?

Reden waarom ik aan het experimenteren ben geslagen is dat ik de 683 voornamelijk ook op een PM8003 heb beluisterd en dat klonk super.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750