Set van Minguel

Gestart door minguel, februari 08, 2009, 13:54:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

minguel

Citaat van: Marantz 81 op april 26, 2011, 20:49:18
Ga je wee voor B&W speakers ? of ga je ook naar andere merken uitkijken ?

Ik had graag naar de B&W 804S geluisterd (er vanuit gaande dat mijn PM15 die zonder problemen kan weergeven) maar mijn partner ziet die tweeter bovenop niet zitten. Jammer, maar helaas. Ik heb mij voiorgenomen de tijd te nemen om uit te vinden wat ik nu wil. De speaker die ik ga kopen moet voor langere tijd, want ik ben het zat om elke 2 jaar naar iets anders te kijken.

Heb inmiddels al naar MA GS60 en Dynaudio Excite 32 geluisterd, waarbij Dynaudio een lichte voorkeur heeft. Ik ga zeker ook de Focus 22o MKII beluisteren.

Daarnaast heb ik een keer de Opera Seconda even gehoord en was daar zeer van onder de indruk. Helaas is deze speaker blijkbaar een uitloop model en maar moeilijk te vinden in NL en al helemaal de juiste kleur (zwart).

Ik heb het qua werk en een opleiding die ik nu volg erg druk, maar probeer de tijd te maken om vooral rustig te gaan luisteren.

Mijn voorkeur gaat uit naar een vloerstaande speaker omdat ik niet anders weet. Wordt vervolgt.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Marantz 81

ow ja helemaal vergeten dat ik al via pm contact met je heb gehad  :-D

ik ben zelf natuurlijk een echte dynaudio liefhebber ,maar die Focus 220 II is gewoon zo,n goede en Audiofiele speaker  notworthy gewoon even gaan luisteren bij hobo hifi zitten door heel het land

daarna nog een luister sessie thuis komen ze ze bij je brengen en kun je dan een week luisteren  voordat je tot aankoop overgaat

er staan nu ook demosets te koop voor 2500 de set ( 2 )

en ze hebben een zeer krachtig maar gecontroleerd laag

minguel

Citaat van: Marantz 81 op april 26, 2011, 22:12:58
ow ja helemaal vergeten dat ik al via pm contact met je heb gehad  :-D

ik ben zelf natuurlijk een echte dynaudio liefhebber ,maar die Focus 220 II is gewoon zo,n goede en Audiofiele speaker  notworthy gewoon even gaan luisteren bij hobo hifi zitten door heel het land

daarna nog een luister sessie thuis komen ze ze bij je brengen en kun je dan een week luisteren  voordat je tot aankoop overgaat

er staan nu ook demosets te koop voor 2500 de set ( 2 )

en ze hebben een zeer krachtig maar gecontroleerd laag

Klopt, wij hadden al via PM contact gehad.

Ik ben bekend met Hobo en ook het thuis beluisteren voor aankoop, dat moet dus geen probleem zijn. Ik moet alleen nog uitzoeken bij welke filialen die 220 staan en niet onbelangrijk welke kleur.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Marantz 81

ik heb ze in rotterdam beluisterd

minguel

#94
Na verkoop van mijn B&W speakers moest ik op zoek naar andere speakers. Twee weken geleden had ik al voorzichtig een schifting gemaakt bij een dealer. Uiteindelijk bleven de Dynaudio Focus Excite 32 en de Monitor Audio GS60 over. Na een tip van Arjan, heb ik de Dynaudio Focus 220 II daaraan toegevoegd.

Bij de anschaf van mijn B&W speakers heb ik alleen cd's van Diana Krall beluisterd. Die fout wilde ik nu niet meer maken omdat ik de laatste maanden toch weer aardig wat verschillende genres beluister.

Vandaag was ik vrij en vanochtend ben ik op weggegaan naar Hobo in Amersfoort met een 10 tal cd's uit verschillende genres (Latin, R&B, Jazz en aucoustic). Alle speakers werden beluisterd op een voor mij bekende set;PM15S2 en SA15 met Kimber bekabeling en volume knop heb ik op een stand gelaten tijdens de hele luistersessie.

Alle speakers heb ik bijna 3 kwartier beluisterd. Van te voren had ik een bepaalde volgorde gemaakt met soms specifieke nummers waar ik naar wou luisteren.
Begonnen met de Excite 32 wat zeker geen verkeerde speaker is. Na drie kwartier overgestapt naar de Focus 220. Na 2 nummers wist ik het al. De Excite ging het niet worden. Na weer drie kwartier de GS60 beluisterd en toen wist ik het even niet meer. Vervolgens op verzoek weer de Focus aangesloten en toen viel het kwartje.

De GS60 is geen verkeerde speaker. Als ik de Focus niet had beluisterd was de kans aanwezig dat ik met deze speaker thuis was gekomen. Jazz en onder andere John Mayer "live in LA" klonk op beide speakers zeer indrukwekkend.

Doorslag; Jazz en accoustic geloofde ik wel op beide speakers. Met bepaalde Latin nummers was het hoog van de GS60 voor mij iets te aanwezig en het laag was niet altijd even lekker bij bepaalde R&B nummers. De ingetogen Focus is toch iets meer mijn ding en de manier waarop de stemmen en de instrumenten worden geplaats was voortreffelijk. Na 3 uur luisteren had ik meer gevoel (letterlijk en figuurlijk) bij de Focus.

Uiteindelijk als een kind zo blij op weg naar huis met de DYN FOCUS 220 II. Mochten de speakers toch niet bevallen, dan heb ik 10 dagen omruil garantie. Ik heb ze even snel beluisterd, maar denk niet dat ik daar gebruik van ga maken :no:.

De uitdaging is nu een bijpasende center, Focus C200 in het zwart te vinden, al kan ik mij daar nu (nog) niet druk overmaken.

Minguel

Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Mexicaanse Hond

Gefeliciteerd, daar heb je twee hele mooie luidsprekers te pakken met Esotec+-technologie. Ik ben benieuwd in hoeverre dat het geluidsbeeld verandert t.ov. de 'oude' Esotec.


Goed stel oren, goed stel luidsprekers

WimPeu

#96
Gefeliciteerd met deze zeeeeer mooie en na wat ik ze gehoord heb, heerlijke Dyn set.  pompom

Vraag me wel af of de PM-15 wel alles er uit haald. Ze lusten nog wel wat stroom.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

minguel

Bedankt mannen, ben er ook zeer blij mee.

Citaat van: WimPeu op mei 13, 2011, 17:40:33
Vraag me wel af of de PM-15 wel alles er uit haald. Ze lusten nog wel wat stroom.

Heb dit ook gelezen, maar door mijn gebrek aan technische kennis weet ik dit niet. Wat de 15 tot nu toe laat horen van de Focus is in elk geval zeer  :-D :-D.

Vorige week was ik bij RAF en toen vroeg de verkoper zich dit ook af. Aan de andere kant zolang ik ze niet op een "betere" versterker hoor, krijg ik geen drang naar een andere versterker. Aan de andere kant, zeg nooit nooit.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

lo

Gefeliciteerd met deze prachtige aankoop.
En weer een dynaudio bezitter d'r bij pompom pompom

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Citaat van: f.luisteraar op mei 13, 2011, 17:45:08
Wat is het rendement dan?

86dB en 4 Ohm. Die komen met een zware versterker pas echt tot leven. Maar zoals minguel zelf al zegt, zolang je nog geen vergelijk bij je thuis hebt gemaakt mis je het ook nog niet.

Veel plezier want het zal ook met de 15 zeker niet verkeerd klinken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

http://www.hifi.nl/recensies_pagina2/2520/De-grote-lijnen.html


hier nog een review toen bij ons in de winkel POL Audio en zelfs met een lichte versterker ging het erg goed
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Mooi hoor die  Dynaudio`s  :kwijl:.
Veel luisterplezier !

Sander.
Citaat van: minguel op mei 13, 2011, 17:09:24
Na verkoop van mijn B&W speakers moest ik op zoek naar andere speakers. Twee weken geleden had ik al voorzichtig een schifting gemaakt bij een dealer. Uiteindelijk bleven de Dynaudio Focus Excite 32 en de Monitor Audio GS60 over. Na een tip van Arjan, heb ik de Dynaudio Focus 220 II daaraan toegevoegd.

Bij de anschaf van mijn B&W speakers heb ik alleen cd's van Diana Krall beluisterd. Die fout wilde ik nu niet meer maken omdat ik de laatste maanden toch weer aardig wat verschillende genres beluister.

Vandaag was ik vrij en vanochtend ben ik op weggegaan naar Hobo in Amersfoort met een 10 tal cd's uit verschillende genres (Latin, R&B, Jazz en aucoustic). Alle speakers werden beluisterd op een voor mij bekende set;PM15S2 en SA15 met Kimber bekabeling en volume knop heb ik op een stand gelaten tijdens de hele luistersessie.

Alle speakers heb ik bijna 3 kwartier beluisterd. Van te voren had ik een bepaalde volgorde gemaakt met soms specifieke nummers waar ik naar wou luisteren.
Begonnen met de Excite 32 wat zeker geen verkeerde speaker is. Na drie kwartier overgestapt naar de Focus 220. Na 2 nummers wist ik het al. De Excite ging het niet worden. Na weer drie kwartier de GS60 beluisterd en toen wist ik het even niet meer. Vervolgens op verzoek weer de Focus aangesloten en toen viel het kwartje.

De GS60 is geen verkeerde speaker. Als ik de Focus niet had beluisterd was de kans aanwezig dat ik met deze speaker thuis was gekomen. Jazz en onder andere John Mayer "live in LA" klonk op beide speakers zeer indrukwekkend.

Doorslag; Jazz en accoustic geloofde ik wel op beide speakers. Met bepaalde Latin nummers was het hoog van de GS60 voor mij iets te aanwezig en het laag was niet altijd even lekker bij bepaalde R&B nummers. De ingetogen Focus is toch iets meer mijn ding en de manier waarop de stemmen en de instrumenten worden geplaats was voortreffelijk. Na 3 uur luisteren had ik meer gevoel (letterlijk en figuurlijk) bij de Focus.

Uiteindelijk als een kind zo blij op weg naar huis met de DYN FOCUS 220 II. Mochten de speakers toch niet bevallen, dan heb ik 10 dagen omruil garantie. Ik heb ze even snel beluisterd, maar denk niet dat ik daar gebruik van ga maken :no:.

De uitdaging is nu een bijpasende center, Focus C200 in het zwart te vinden, al kan ik mij daar nu (nog) niet druk overmaken.

Minguel

Niber

Citaat van: WimPeu op mei 13, 2011, 18:30:42
86dB en 4 Ohm. Die komen met een zware versterker pas echt tot leven. Maar zoals minguel zelf al zegt, zolang je nog geen vergelijk bij je thuis hebt gemaakt mis je het ook nog niet.

Veel plezier want het zal ook met de 15 zeker niet verkeerd klinken.
Is zoiets niet "slecht" dan voor speakers en/of versterker? Dat ze te hard moeten werken ofzo...?
Of haal je dan gewoon niet het onderste uit de kan?

@ Minquel gefeliciteerd!! Mooie speakers en zo klinken ze ongetwijfeld ook.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Whisper.nl

Die ziet er mooi strak uit die dynaudio.
Verneem graag de luister ervaring.

De Totem heeft een inspeeltijd ca een paar honderd uur.
De Rogers LS3A ca 400 uur.

Die van jou weet ik niet maar een flinke tijd zal het zeker zijn.

Voordat je gaat aanpassen sleutelen enz.
Geef ze b.v. eerst een maand de tijd.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet