Set van Minguel

Gestart door minguel, februari 08, 2009, 13:54:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cornelis1921

 hello Minguel, is het niet in de eerste plaats een software-matig probleem, dat juist bepaalde schijfjes of andersoortige opnamen qua laag gewoon rottig klinken. Als dat zo is, is er weinig aan te doen.
Succes en de groetjes byebye, Cor
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Dat zou inderdaad ook nog kunnen, maar als je een duidelijk 'laagprobleem' hebt dan is de kans groter dat het aan de kamer en ahaar akoestiek ligt. Spelen met de luidsprekeropstelling en de zitplaats kan best wat helpen, andere misschien een vorm van DSP

Cornelis1921

Citaat van: cz79 op november 28, 2011, 11:33:32
Dat zou inderdaad ook nog kunnen, maar als je een duidelijk 'laagprobleem' hebt dan is de kans groter dat het aan de kamer en ahaar akoestiek ligt. Spelen met de luidsprekeropstelling en de zitplaats kan best wat helpen, andere misschien een vorm van DSP
Dat het vaak een combinatie van factoren is, die elkaar versterken. Klopt, kan na mijn verhuizing over meepraten.
DSP, Minguel? byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

#168
Citaat van: Cornelis1921 op november 28, 2011, 11:47:42
Citaat van: cz79 op november 28, 2011, 11:33:32
Dat zou inderdaad ook nog kunnen, maar als je een duidelijk 'laagprobleem' hebt dan is de kans groter dat het aan de kamer en ahaar akoestiek ligt. Spelen met de luidsprekeropstelling en de zitplaats kan best wat helpen, andere misschien een vorm van DSP
Dat het vaak een combinatie van factoren is, die elkaar versterken. Klopt, kan na mijn verhuizing over meepraten.
DSP, Minguel? byebye, Cor.
DSP in een stereo-opstelling vind ik, m.u.v. EQ op een sub, nog steeds vloeken in de kerk :yes:. In een meerkanaalsopstelling echter onmisbaar. Ik heb in een stereo-opstelling nog geen enkele vorm van DSP gehoord die het geluid niet aantaste (lees: nadelig beinvloede) inzake het geluidsbeeld en de dynamiek.

Ik denk dat het probleem te verhelpen dan wel te verminderen is door een andere opstelling (van speakers en/of luisterplek), akoustische aanpassingen en/of andere speakers met een ander gedrag (monitoren). Al het overige blijft gerommel. Of je moet idd. gebruik gaan maken van een vorm van EQ maar daar ben ik zelf, zoals al aangegeven, geen voorstander van in een stereoset.


Sander.