Set van Minguel

Gestart door minguel, februari 08, 2009, 13:54:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Niber op mei 13, 2011, 21:57:42
Is zoiets niet "slecht" dan voor speakers en/of versterker? Dat ze te hard moeten werken ofzo...?
Of haal je dan gewoon niet het onderste uit de kan?

@ Minquel gefeliciteerd!! Mooie speakers en zo klinken ze ongetwijfeld ook.

De versterker moet meer stroom leveren om de woofers te bewegen bij een wat lager rendement speaker
Als je heel luid speelt/ hard draait kan een wat lichtere versterker wel is iets te kort komen
Maar ik heb ook wel is een een paartje Quad ESL op een oude B&O buizen receivertje gehoord en dat was er g mooi

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Speakers tegenover elkaar zetten de units naar elkaar toe en 12cm er tussen houden

Dan zet je een speaker (niet beide) uit fase

Zet hem op ruis van een tuner op een laag volume maar wel hoorbaar

Zo speelde wij speakers in een weekend in van zaterdag middag tot dinsdag ochtend

Natuurlijk niet vergeten om de speakers weer in fase te zetten



Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

minguel

#107
Speakers zijn nieuw dus dat zal wel even duren. De komende tijd ben ik niet van plan iets aan de set te veranderen. Ik heb ook nog een CD van ISOTEK. Partner is er niet dus de komende dagen draai die cd lekker en overdag gewoon ruis of radio. In elk geval om de speaker op weg te helpen.

Citaat van: jwx op mei 13, 2011, 22:27:39
Speakers tegenover elkaar zetten de units naar elkaar toe en 12cm er tussen houden

Dan zet je een speaker (niet beide) uit fase

Zet hem op ruis van een tuner op een laag volume maar wel hoorbaar

Zo speelde wij speakers in een weekend in van zaterdag middag tot dinsdag ochtend

Natuurlijk niet vergeten om de speakers weer in fase te zetten

JWX,

Is deze manier beter dan mijn manier en wat bedoel je met de speaker uit fase zetten en hoe doe ik dat?

Effe gegoogled en gevonden. 

Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

jowa

Hele mooie aanwinst, heel veel plezier er mee en lekker er van gaan genieten.  pompom

JohnWx

Citaat van: minguel op mei 13, 2011, 22:34:10
Speakers zijn nieuw dus dat zal wel even duren. De komende tijd ben ik niet van plan iets aan de set te veranderen. Ik heb ook nog een CD van ISOTEK. Partner is er niet dus de komende dagen draai die cd lekker en overdag gewoon ruis of radio. In elk geval om de speaker op weg te helpen.

JWX,

Is deze manier beter dan mijn manier en wat bedoel je met de speaker uit fase zetten en hoe doe ik dat?

Effe gegoogled en gevonden.

een speaker zet je de rode op de zwarte en de zwarte op de rode dan krijg je een effect van in en uit gaande woofers

beter ? nee wel sneller denk ik
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

minguel

Citaat van: jwx op mei 13, 2011, 22:57:24
een speaker zet je de rode op de zwarte en de zwarte op de rode dan krijg je een effect van in en uit gaande woofers

beter ? nee wel sneller denk ik

Gaan we doen. Als ik vannacht maar niet wakker wordt en vergeten ben dat beneden alles aanstaat. Straks denk ik dat ik een on uitgenodigde gast op visite heb.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

JohnWx

Citaat van: minguel op mei 13, 2011, 23:01:32
Gaan we doen. Als ik vannacht maar niet wakker wordt en vergeten ben dat beneden alles aanstaat. Straks denk ik dat ik een on uitgenodigde gast op visite heb.

doe dan even een kussentje op de speakers voordat je met een knuppel staat te hakken vannacht
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Gefeliciteerd met deze prachtige luidsprekers  notworthy  pompom

ik denk dat die PM15S2 geen enkele moeite zal hebben met de Focus 220 II  :-)

minguel

Donderdagavond tijdens een rondje CD shoppen in Amsterdan voor een mooie prijs kunnen scoren.

Center Dunaudio Focus 200 C


Nog niet echt goed beluisterd, maar dat komt vast wel goed. Merkte wel dat ik de SR veel verder moet opentrekken dan met mijn vorige speakers. Bij het luisteren en regelen even aandachtiger opletten.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

WimPeu

Zoals al aangegeven eerder..de PM15s2 houdt niet over met deze speakers.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

minguel

Citaat van: WimPeu op mei 21, 2011, 17:16:22
Zoals al aangegeven eerder..de PM15s2 houdt niet over met deze speakers.

Reden om t.z.t. te upgraden :-D, laat de WAF even niet mee lezen.

Ik stond even bij een PM11 te kwijlen. Weet niet of mijn speakers met een PM11 beter uit de verf gaan komen. Zag eentje op MP voor een scherpe prijs en heb even overwogen contact te leggen, maar heb dat maar niet gedaan. Iets voor later zullen wij maar zeggen.


Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

WimPeu

#116
Reken maar dat de 11 ze beter in zijn macht heeft. Heb de MP advertentie ook gezien. €1800,- is een mooie prijs als ie in mint conditie is.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Citaat van: WimPeu op mei 21, 2011, 17:16:22
Zoals al aangegeven eerder..de PM15s2 houdt niet over met deze speakers.

Maar een straf is het nou ook weer niet bepaald  :-D :-D
Heeft ook met de ohm's te maken. Als ie wegzakt naar bijv 2 ohm krijgt elke versterker het flink voor zijn kiezen. Met mijn Usher's gaat dat helemaal goed, ondanks een rendement van slechts 86 db.
Wordt tijd dat ze de PM11 S3 uitbrengen met Power Amp Direct schakeling.
Tegen die tijd maar eens vergelijken met de 15 S2

Marantz 81

ik begrijp niet helemaal  :no: de beredenering dat een PM15S1 of S2  niet zou volstaan om die Dynaudio focus 220 II aan te sturen , is toch geen kinderachtige versterker  :-)

dat het met een PM11S1 nog beter wordt ben ik het wel mee eens ,maar dan kan het nog steeds beter  shutup en waar ligt ook prijstechnisch de juiste verhouding van speakers en apparatuur ??

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op mei 21, 2011, 17:34:08
Reken maar dat de 11 ze beter in zijn macht heeft. Heb de MP advertentie ook gezien. €1800,- is een mooie prijs als ie in mint conditie is.
Ga dan meteen voor een tweedehands Accuphase als je zulke bedragen gaat uitgeven.  :yes:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers