De set van dmeerpa

Gestart door dmeerpa, januari 28, 2009, 17:48:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: ValentinoA op september 04, 2013, 09:50:19
eerlijk? ik heb de vergelijkingstest nog niet gedaan. Ik wou eerst een aantal maanden de SR7007 gebruiken voor films om dat de finetunen, hetzelfde had ik gedaan met m'n stereogedeelte.

als ik tijd heb, ga ik m'n stereospeakers aansluiten op de SR7007 en kijken wat dat geeft. ik neem aan dat een surround van receiver die 1699 eur kostte oorspronkelijk beter is dan een versterker van 499€,zeker van hetzelfde merk, maar goed...je weet maar nooit natuurlijk

Want ? en waarom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

dmeerpa

Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

ValentinoA

Citaat van: John Wx op september 06, 2013, 21:38:16
Want ? en waarom

toen ik alsnog de vergelijkingstest wou doen, kreeg ik opeens een déjà-vu. ik had het wel al geprobeerd, maar ging niet. De bedoeling was dus om m'n surround 5.1 op speaker A te zetten, en 2.0 stereo speaker B. Omdat m'n midden en hoog een set speaker is en m'n bas een tweede set speaker, zijn er dus twee kabels die in de versterker moeten. Deze kan ik dus niet aansluiten op de speaker B, tenzij ik dunnere kabels ga kopen. Iig, ergens anders in dit forum las ik dat de SR7007 qua stereosound de mindere is van een PM 7001KI. Zal wel verschillende accenten geven, maar ik hou het (voorlopig) maar op hoe m'n set-up nu is.
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

JohnWx

Citaat van: ValentinoA op september 09, 2013, 00:35:25
toen ik alsnog de vergelijkingstest wou doen, kreeg ik opeens een déjà-vu. ik had het wel al geprobeerd, maar ging niet. De bedoeling was dus om m'n surround 5.1 op speaker A te zetten, en 2.0 stereo speaker B. Omdat m'n midden en hoog een set speaker is en m'n bas een tweede set speaker, zijn er dus twee kabels die in de versterker moeten. Deze kan ik dus niet aansluiten op de speaker B, tenzij ik dunnere kabels ga kopen. Iig, ergens anders in dit forum las ik dat de SR7007 qua stereosound de mindere is van een PM 7001KI. Zal wel verschillende accenten geven, maar ik hou het (voorlopig) maar op hoe m'n set-up nu is.

Wat zou er minder moeten zijn ? en wat bedoel je met accenten !
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ValentinoA

afgaande op deze recensie bedoel ik dan:

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,10274.0.html

met accenten bedoel ik dat de ene tov de andere misschien iets warmer zal klinken, iets meer of minder detail, etc. Point is, ben zo tevreden over m'n huidige set-up dat ik eigenlijk niet nieuwsgierig ben naar hoe de SR zal klinken tov de PM. Beetje dom, I know, want wie wil dat nu niet....maar als ik écht verandering wil, moet ik mezelf gewoon een upgrade doen naar de PM15 of 11  :kwijl:
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

JohnWx

Citaat van: ValentinoA op september 09, 2013, 10:43:29
afgaande op deze recensie bedoel ik dan:

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,10274.0.html

met accenten bedoel ik dat de ene tov de andere misschien iets warmer zal klinken, iets meer of minder detail, etc. Point is, ben zo tevreden over m'n huidige set-up dat ik eigenlijk niet nieuwsgierig ben naar hoe de SR zal klinken tov de PM. Beetje dom, I know, want wie wil dat nu niet....maar als ik écht verandering wil, moet ik mezelf gewoon een upgrade doen naar de PM15 of 11  :kwijl:

oke thx voor de uitleg


denk wel dat een SR vaak speelt met instellingen die je op een PM niet hebt ook al heb je de SR alles op 0 staan

en met een SR is het ook erg goed genieten, dus kiezen tussen erg erg goed of erg erg erg goed  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

dmeerpa

Citaat van: ValentinoA op september 09, 2013, 10:43:29
afgaande op deze recensie bedoel ik dan:

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,10274.0.html

met accenten bedoel ik dat de ene tov de andere misschien iets warmer zal klinken, iets meer of minder detail, etc. Point is, ben zo tevreden over m'n huidige set-up dat ik eigenlijk niet nieuwsgierig ben naar hoe de SR zal klinken tov de PM. Beetje dom, I know, want wie wil dat nu niet....maar als ik écht verandering wil, moet ik mezelf gewoon een upgrade doen naar de PM15 of 11  :kwijl:

Zie mijn reactie die ik net plaatste in vernoemd topic ;)
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dmeerpa

Lang geleden dat ik deze nog eens aanvulde. Nu er is sindsdien ook niks veranderd.
Na lang zoeken heb ik wel een TV meubel gevonden waar alles in past.


Verder is enkel de NAS ge-upgrade (sneller in kader van Upnp/DLNA) en de remote vervangen door de Logitech Harmony Ultimate One. De voorbije jaren is een een hobby (lees verslaving) bijgekomen, fotografie, en ook die hobby is er eentje van continu upgraden, vernieuwen en veel centjes.

Nu ben ik de laatste maanden benieuwd geworden naar de SR8012, al ben ik vandaag nog steeds tevreden van de huidige set.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Marvin

Zo dat is een tijd geleden.
Ziet er strak uit!

sjoek

Citaat van: marvin op december 15, 2017, 20:48:03
Zo dat is een tijd geleden.
Ziet er strak uit!

:gp: +1

En ook de mooiste marantz kleur uiteraard. :wink:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Whisper.nl

Wat een sfeertje zet je daar neer met je set.  HB

complimenten hoor errug mooi  :kwijl:

byebye Hans aka Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Rob46

Heel erg mooi! Leuk om weer eens wat van je te lezen!  :yes:

pietjepc

Ziet er inderdaad mooi uit, zo :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

pameijer

Echt een mooi meubel, maakt me nieuwsgierig! Wat voor eentje is het?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

dmeerpa

Citaat van: pameijer op december 16, 2017, 15:17:41
Echt een mooi meubel, maakt me nieuwsgierig! Wat voor eentje is het?

Het is een massief eiken TV meubel (en salon tafel) van de de seria Chenevert. Deze werden gemaakt in West-Vlaanderen (België) door de firma BARA. Echter hun site blijkt niet meer te bestaan. Goedkoop was het niet echt, voor de prijs van de kast kan ik de SR7012 kopen ;)
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25