Omdat de Dune HD Max sommige Blu-Ray schijfjes niet wil lezen zoals Band of Brothers, en de UD7006 verkocht is keek ik uit naar een andere oplossing.
De Panasonic DP-UB9000EG1 sprak me daarom wel aan. Maar ik heb graag alles hetzelfde... dus spijtig dat Marantz geen alternatief hiervoor heeft.
Maar ook een gameconsole had ik al kort aan gedacht. Paar jaar terug nog gezocht om een X-Box series X te kopen om oa Microsoft Flight Simulator te spelen. Maar op dat moment vond je enkel overpricede exemplaren op 2de hands sites. Ook gebruik ik graag allerlei bedienings en controle panelen wat niet kon op een X-box. Zoiets voor de geïntresseerden :
Het is toen een high-end PC geworden.
Gamen doe ik niet, al zeg ik geen neen tegen een potje FIFA (of FC zoals het nu heet). Maar op de PS3 is dat spel verouderd en zijn de online server uitgezet.
Met black Friday zag ik een promo. Toen ik ging googlen of een X-box eigenlijk geen netwerk video's kon afspelen, en liefst MKV's ondek ik dat je daar VLC kan op installeren. Dus ik de zaterdag één gaan halen samen met FC 24. Vlug VLC geïnstalleerd, en ja MKV's vanop mijn NAS speelt hij probleemloos af, nu het is te zeggen het geluid wordt geconverteerd door de X-box. Je kan dit wel wijzigen in de instellingen van de speler, maar dat voor elke film of serie aanpassen in niet practisch, en dan moet je al weten welke formaat de MKV gebruikt. En wat als je pakweg 7.1 MA DTS kiest omdat de bron zo is, wordt dit niet ntern naar PCM gezet en terug
Ik ondekte ook al snel dat KODI bestaat voor X-box. Dus die maar geprobeerd, en daar kan je in de installingen van KODI zetten dat hij moet bitstreamen wat ook perfect lukt.
Een leuk extraatje is dat deze combinatie ook 10bit video afspeelt, iets wat mij Dune HD Max niet kan.
Ook de video bibliotheek is mooi weergegeven wat je een voldaan gevoel geeft.
Aan de helft van de prijs van de Panasonic DP-UB9000EG mag ik dus niet klagen, want ik heb er natuurlijk ook een gameconsole bij waar ik even kan op spelen als ik het wil.
Is het allemaal positief...neen de bediening is vervelend, en dan heb ik het over doorspoelen of een volgende film/serie starten.
De bediening gata via de gamepad, en wil je bv de 2minuten durende intro van Game of Thrones skippen, moet je dat met de gamepad doen, echter die is super gevoelig, en lichte aanraking en je zit 7 minuten verder. Na wat heen en weer duwen is het beste wat ik haal iets rond de 1min15. Misschien is dit nog wel een instelling die ik niet vond. Verder gaat de gamepad uit tijdens het kijken. Op het einde moet je deze terug activeren wat een 10tal seconden duurt voor je de x-box/kodi terug kan bedienen.
Ik speel straks eens met "Kore Official Remote for Kodi" op de telefoon misschien dat dit al wat zaken oplost.