De set van HiFi Gek

Gestart door HiFi gek, januari 25, 2009, 19:47:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

HiFi gek

Citaat van: lo op november 25, 2009, 13:30:22
Edwin,

Niet te vaak bij Fritz gaan luisteren hoor :-D.
Het gevaar is niet geheel ondenkbaar dat je gaat twijfelen aan alles wat je tot op dit moment al bereikt hebt :|
Welke verbeteringen zou je nog willen overwegen om door te voeren in jou toch al niet misselijke set?

Veel luisterplezier.

groet,

lo


Laat ik nou lekker eigenwijs doen en vooral vaker gaan luisteren bij Fritz , ik leer daar namelijk heel veel van .
Ik bel ook met grote regelmaat met hem over muziek opnames en hoe de installatie opwaarderen .

Wat ik nog door wil voeren in mijn set weet ik precies .

Fritz nam toen hij laatst naar mijn set kwam luisteren op mijn verzoek een interlink van Siltech - Forbes Lake G6 (satt) mee om te vergelijken met mijn eigen Kharma interlink .
Ik kan je vertellen dat het verschil groot is , het geeft de set vooral meer body in de weergave .
De rest noem ik maar niet op omdat ik dan voorlopig even bezig ben .

Verder wil ik gaan testen met Harmonix tuning devises om mijn boxen en audiorack nog beter te ontkoppelen , ik hoor niets dan lof over deze produkten en ben daarom erg benieuwd wat het kan in mijn set .

En later eens Siltech speakerkabels proberen te lenen bij Fritz , die is volgens hem net zo belangrijk als de interlink .

Als ik deze dingen aangepakt heb moet ik volgens Fritz ongeveer op hetzelfde niveau kunnen komen als zijn set .
Mijn doelstelling is altijd al geweest om het uiterste uit mijn set te halen , kosten wat het kost .



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: WimPeu op november 24, 2009, 20:39:25
Upgrade voor jou Edwin. notworthy


http://www.youtube.com/watch?v=bj2wnK4u78Q


Zal ik je eens vertellen wat ze kosten >  schrik niet hoor , 135.000 euro per paar kan ik me herinneren .

Morgen bekijk ik het filmpje , ik moet nu helaas weg .



Groeten  EDWIN  B

lo

Citaat van: HiFi gek op november 25, 2009, 17:52:26

Laat ik nou lekker eigenwijs doen en vooral vaker gaan luisteren bij Fritz , ik leer daar namelijk heel veel van .
Ik bel ook met grote regelmaat met hem over muziek opnames en hoe de installatie opwaarderen .

Wat ik nog door wil voeren in mijn set weet ik precies .

Fritz nam toen hij laatst naar mijn set kwam luisteren op mijn verzoek een interlink van Siltech - Forbes Lake G6 (satt) mee om te vergelijken met mijn eigen Kharma interlink .
Ik kan je vertellen dat het verschil groot is , het geeft de set vooral meer body in de weergave .
De rest noem ik maar niet op omdat ik dan voorlopig even bezig ben .

Verder wil ik gaan testen met Harmonix tuning devises om mijn boxen en audiorack nog beter te ontkoppelen , ik hoor niets dan lof over deze produkten en ben daarom erg benieuwd wat het kan in mijn set .

En later eens Siltech speakerkabels proberen te lenen bij Fritz , die is volgens hem net zo belangrijk als de interlink .

Als ik deze dingen aangepakt heb moet ik volgens Fritz ongeveer op hetzelfde niveau kunnen komen als zijn set .
Mijn doelstelling is altijd al geweest om het uiterste uit mijn set te halen , kosten wat het kost .



Groeten  EDWIN  B


Kijk dat lijkt op een man met een missie notworthy
Ik ben heel erg benieuwd of je inderdaad met deze aanpassingen het nivo van Fritz zijn set gaat halen. Maar als Fritz dat zegt heb ik er wel vertrouwen in. Edwin jij gaat op termijn allleen maar nog meer genieten pompom
Succes ermee. :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: HiFi gek op november 25, 2009, 17:55:41

Zal ik je eens vertellen wat ze kosten >  schrik niet hoor , 135.000 euro per paar kan ik me herinneren .

Morgen bekijk ik het filmpje , ik moet nu helaas weg .



Groeten  EDWIN  B

Edwin,

Duur setje?
Vorige week even bij iear in Tilburg geweest. Ze hadden de KEF MUON's te gast aangestuurd met, je raadt het al, marantz reference.
Kef muon:  setje 130000 euro
marantz reference:
1xSA-7      8000
1xSC-7      9000
4xMA-9!!   4x8000=32000

setprijs:    179000 eurotjes :evil:

Doe mij er maar 1tje :yes: :-D :schater:

reeds

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MadVillain

Citaat van: HiFi gek op november 25, 2009, 17:52:26

Laat ik nou lekker eigenwijs doen en vooral vaker gaan luisteren bij Fritz , ik leer daar namelijk heel veel van .
Ik bel ook met grote regelmaat met hem over muziek opnames en hoe de installatie opwaarderen .

Wat ik nog door wil voeren in mijn set weet ik precies .

Fritz nam toen hij laatst naar mijn set kwam luisteren op mijn verzoek een interlink van Siltech - Forbes Lake G6 (satt) mee om te vergelijken met mijn eigen Kharma interlink .
Ik kan je vertellen dat het verschil groot is , het geeft de set vooral meer body in de weergave .
De rest noem ik maar niet op omdat ik dan voorlopig even bezig ben .

Verder wil ik gaan testen met Harmonix tuning devises om mijn boxen en audiorack nog beter te ontkoppelen , ik hoor niets dan lof over deze produkten en ben daarom erg benieuwd wat het kan in mijn set .

En later eens Siltech speakerkabels proberen te lenen bij Fritz , die is volgens hem net zo belangrijk als de interlink .

Als ik deze dingen aangepakt heb moet ik volgens Fritz ongeveer op hetzelfde niveau kunnen komen als zijn set .
Mijn doelstelling is altijd al geweest om het uiterste uit mijn set te halen , kosten wat het kost .



Groeten  EDWIN  B


En ik vind die Kharma interlink wat jij hebt al extreem! Het verschil met verschillende interlinks is goed te merken, en deze is nog maar de instap van Kharma. Als het goed is heb jij toch de K-ic uitvoering?

Fritz had mij die eens te leen gegeven na zo'n luisteravond. Jammer dat ik het geld op dat moment niet had :(...

Aan de andere kant, mocht jij die ooit eens weg doen ;)

HiFi gek

Citaat van: MadVillain op november 25, 2009, 23:29:57
En ik vind die Kharma interlink wat jij hebt al extreem! Het verschil met verschillende interlinks is goed te merken, en deze is nog maar de instap van Kharma. Als het goed is heb jij toch de K-ic uitvoering?

Fritz had mij die eens te leen gegeven na zo'n luisteravond. Jammer dat ik het geld op dat moment niet had :(...

Aan de andere kant, mocht jij die ooit eens weg doen ;)


Ik heb inderdaad de Kharma : KIC-Reference-1A interlink .

Die Kharma is al veel beter dan mijn vorige interlink , de Van Den Hul : The First

En de Siltech is ongeveer zo'n zelfde stap vooruit t.o.v . de Kharma .



Mocht ik de Kharma later weg doen , wat niet zeker is , dan denk ik aan jou  :yes:




Groeten  EDWIN  B

Marantz 81

mooi filmpje en wat een speakers zeg die Grande Utopia , heb je dan ook nog een subwoofer nodig :roll:  :-D

ga vanavond ook weer luisteren naar andere speakers ,maar deze gaan het niet worden  :schater:

MadVillain

Mooi filmpje met goede muziek! Nils Petter Molvaer


@ Hifigek:
notworthy Ik kan al niet wachten  :-D

HiFi gek

Citaat van: MadVillain op november 26, 2009, 17:58:46
Mooi filmpje met goede muziek! Nils Petter Molvaer


@ Hifigek:
notworthy Ik kan al niet wachten  :-D




Ik heb het filmpje vandaag pas bekeken , was het gewoonweg vergeten .

Erg mooi om te zien , als ik ooit de hooftprijs in de loterij wint , staan ze zeker op de lijst van de te testen luidsprekers evenals de absolute toplijn van Accuphase .



Maar die muziek in dat filmpje van NILS PETTER MOLVAER is precies mijn smaak , weet jij van welke cd deze muziek afkomstig is ?
En zo te horen is het van het label ECM of ACT ?
Ik herken het als de Noorse stijl van jazz .



Groeten  EDWIN  B

MadVillain

Alleen het intro is van NPM, dat rustige piano stukje is van een andere artiest (waar ik overigens ook in geinteresseerd ben).

Dat stukje komt van het album "ER" en is direct track 1, Hover. Mijn referentie nummer :D
Heel veel details en geluidjes. En uiteindelijk een erg diepe lage bass!


http://www.youtube.com/watch?v=hcFqlJgtvy0


HiFi gek

Citaat van: MadVillain op november 28, 2009, 22:15:25
Alleen het intro is van NPM, dat rustige piano stukje is van een andere artiest (waar ik overigens ook in geinteresseerd ben).

Dat stukje komt van het album "ER" en is direct track 1, Hover. Mijn referentie nummer :D
Heel veel details en geluidjes. En uiteindelijk een erg diepe lage bass!


http://www.youtube.com/watch?v=hcFqlJgtvy0




Bedankt voor de informatie en de link .


Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Ik werd net opgebeld door LO van het forum die op dit moment de vergelijkings test thuis uitvoerd tussen zijn eigen Marantz PM14mk2 ki en de demo versterker van Accuphase , de E-450 .

Zo dadelijk komt hij naar mij toe ( rond 13:00 uur ) met zijn PM14mk2 ki om het verschil te beluisteren met mijn Accuphase E-408 die de voorganger is van de E-450 .

Aangezien ik zelf ook de PM14mk2 ki heb gehad , maar dan in een volledig andere set samenstelling ben ik erg benieuwd wat de verschillen zijn tussen beide versterkers .

Toen ik de Marantz zelf nog had bestond mijn set uit .

Boxen     :    B&W - Nautilus 804 ,  nu dus de Focal's
Cd speler :    Marantz  SA11-S1  ,  nu dus de SA7-S1
Netfilter   :   HMS - Energia   i.p.v. mijn huidige PS-Audio netfilter
Bekabeling :  De komplete bekabeling was veel simpeler/slechter dan mijn huidige bekabeling .
Audiorack  :  Een rampzalig ding van blik  ,  nu de Creaktiv-Little reference die volledig ontkoppeld is .
Div Tweak's  :  Alle tweaks die ik nu heb van Fritz de With had ik toen nog niet .
Akoestiek  :  De woonkamer had ik nog niet akoestisch aangepakt , zoals inrichting meubels , gordijnen ,          
                 carpetten .
Aparte audio stroomgroep   :  De volledige Kemp stroomgroep had ik toen nog niet .


Het is dus een kompleet andere set samenstelling zoals je ziet dan tijdens mijn eigen test vergelijk destijds tussen mijn oude PM14mk2 ki en mijn huidige Accuphase E-408 .




Als Lo aan het eind van de middag weer weg is zal ik het verslag hier posten op mijn eigen set pagina , tot dan .







Groeten   EDWIN  B  

Marantz 81

veel plezier ben benieuwd  :-)

bramdg

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Bearke65

Citaat van: HiFi gek op december 06, 2009, 12:44:04
Ik werd net opgebeld door LO van het forum die op dit moment de vergelijkings test thuis uitvoerd tussen zijn eigen Marantz PM14mk2 ki en de demo versterker van Accuphase , de E-450 .

Zo dadelijk komt hij naar mij toe ( rond 13:00 uur ) met zijn PM14mk2 ki om het verschil te beluisteren met mijn Accuphase E-408 die de voorganger is van de E-450 .

Aangezien ik zelf ook de PM14mk2 ki heb gehad , maar dan in een volledig andere set samenstelling ben ik erg benieuwd wat de verschillen zijn tussen beide versterkers .

Toen ik de Marantz zelf nog had bestond mijn set uit .

Boxen     :    B&W - Nautilus 804 ,  nu dus de Focal's
Cd speler :    Marantz  SA11-S1  ,  nu dus de SA7-S1
Netfilter   :   HMS - Energia   i.p.v. mijn huidige PS-Audio netfilter
Bekabeling :  De komplete bekabeling was veel simpeler/slechter dan mijn huidige bekabeling .
Audiorack  :  Een rampzalig ding van blik  ,  nu de Creaktiv-Little reference die volledig ontkoppeld is .
Div Tweak's  :  Alle tweaks die ik nu heb van Fritz de With had ik toen nog niet .
Akoestiek  :  De woonkamer had ik nog niet akoestisch aangepakt , zoals inrichting meubels , gordijnen ,          
                 carpetten .
Aparte audio stroomgroep   :  De volledige Kemp stroomgroep had ik toen nog niet .


Het is dus een kompleet andere set samenstelling zoals je ziet dan tijdens mijn eigen test vergelijk destijds tussen mijn oude PM14mk2 ki en mijn huidige Accuphase E-408 .




Als Lo aan het eind van de middag weer weg is zal ik het verslag hier posten op mijn eigen set pagina , tot dan .







Groeten   EDWIN  B  
Hoi Edwin

Wat een bijzonder leuk en interessant iniatief. Ik ben er heel erg benieuwd naar en heb vooral een leuke middag!

Grtzzz

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet