De set van HiFi Gek

Gestart door HiFi gek, januari 25, 2009, 19:47:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

thepioneer

Ik heb inderdaad niet het type opgeschreven van het filter. Dit mede omdat ik daar negatieve ervaringen mee heb nu. Ik ben vrij nieuw in de hifi wereld en moet nog even leren om dit wel te noteren zodat anderen kunnen leren van de ervaringen.

Ik denk ook dat aangezien het hoge niveau van de installatie die je hebt en het getraind gehoor dat het voor jou ook echt een aanvulling is. Anders ga je inderdaad ook niet zoveel geld betalen voor een filter.

Als ik de volgende keer ergens iets over vermeld zou ik zorgen dat ik het merk er ook bij vertellen kan :) Het was zoiezo niet een in jou prijsklasse. :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

lo

Citaat van: HiFi gek op oktober 25, 2009, 20:31:35

Gezien de mooie prijs die jij hebt betaald voor jouw SA7-S1 heb ik het vermoeden dat jij hem net als ik ook bij Correct in Rotterdam hebt gekocht .

Normaal kost de SA7-S1 overal 7.000 euro .
Correct had hem voor 6.000 euro .
Een paar maanden later voor 5.500 euro .
En een paar maanden daarna voor 5.000 euro .

Ik heb hem daar gekocht voor 6.000 euro , ik wist toen helaas nog niet dat hij nog aanzienlijk goedkoper zou worden , dan had nog even gewacht uiteraard .




Groeten  EDWIN  B

Edwin,
Als het goed is heb ik je een persoonlijk bericht gestuurd. Hoop dat het aan is gekomen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Edwin,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, pompom Geniet ervan. :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Lo


Je PM heb ik gehad en heb ik ook beantwoord .

En bedankt voor de felicitatie van mijn verjaardag voor vandaag .



Groeten  EDWIN  B

Marantz 81

ik ben vorige week zaterdag nog een keer wezen luisteren bij edwin omdat hij mij had aangeboden om twee andere cd,s te beluisteren van Stonehedge ,ik vondt ze niet zo goed  :-)

maar het was wel weer gezellig ,en wat klinkt die set toch ontzettend goed zeg  :kwijl:

we hebben diverse soorten muziek geluisterd en hij liet me ook nog een SACD horen wat echt voor geen meter klonk en waarbij de gewone CD opname veel beter klonk

we hadden ook allebij dezelfde originele cd van ENYA ,en die van mij klonk beter :roll: echt vreemd staat hetzelfde productie nummer op ,maar we hoorden het allebei duidelijk

hij heeft me ook nog het verschil laten horen tussen originele opname,s en kopie,s ,kocht zelf altijd al de originele maar wat een verschil is dat ook zeg in geluidskwaliteit , de kopie klinkt vlak en ver weg

groeten Arjan  byebye

MadVillain

Ik ervaar nu precies hetzelfde met cdr's. Maar als je de MFSL gold cd'rs gebruikt klinken sommige cd's zelfs beter dan het origineel.

Jammer dat die schijfjes 5 euro p/s kosten :(

HiFi gek

Citaat van: MadVillain op november 22, 2009, 16:44:10
Ik ervaar nu precies hetzelfde met cdr's. Maar als je de MFSL gold cd'rs gebruikt klinken sommige cd's zelfs beter dan het origineel.

Jammer dat die schijfjes 5 euro p/s kosten :(


Nou je toch over die MFSL gold cd-r begint , heb jij daar ervaring mee opgedaan in vergelijk met andere merken cd-r schijfjes .

Ik heb nu namelijk een veel beter kopieer programma geïnstalleerd op mijn computer , namelijk : Exact Audio Copy (EAC) .
Hier berijk ik veel betere resultaten mee dan met mijn Marantz DR6000 cd recorder , dat is echt bedroevend zoals Arjan ook al aangaf .

Met EAC kom ik behoorlijk dicht in de buurd van het origineel , echter dat is met heel simpele cd-r schijfjes van het merk Platinium .
IK heb gelezen dat met de MFSL gold cd-r veel betere resultaten berijkt worden .

Ook schijnt de brander in je komputer van invloed te zijn , het merk PLEXTOR schijnt zo'n beedje het beste merk te zijn , en ook schijnt het zo te zijn dat je beter een externe brander kunt nemen die je aansluit via een FIREWIRE kabel en niet via een USB 2.0 kabel .
Een interne brander wordt afgeraden heb ik al gelezen .

Ik ga mij nu verdiepen in deze materie zodat ik hopelijk in de toekomst weer copies kan gaan maken , die dan uiteindelijk het origineel zeer dicht benaderen .

Dus als jij nog wat info hierover hebt doe je mij een groot plezier daarmee , vooral m.b.t. de MFSL gold cd-r .


Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: Marantz 81 op november 22, 2009, 16:38:35
ik ben vorige week zaterdag nog een keer wezen luisteren bij edwin omdat hij mij had aangeboden om twee andere cd,s te beluisteren van Stonehedge ,ik vondt ze niet zo goed  :-)

maar het was wel weer gezellig ,en wat klinkt die set toch ontzettend goed zeg  :kwijl:

we hebben diverse soorten muziek geluisterd en hij liet me ook nog een SACD horen wat echt voor geen meter klonk en waarbij de gewone CD opname veel beter klonk

we hadden ook allebij dezelfde originele cd van ENYA ,en die van mij klonk beter :roll: echt vreemd staat hetzelfde productie nummer op ,maar we hoorden het allebei duidelijk

hij heeft me ook nog het verschil laten horen tussen originele opname,s en kopie,s ,kocht zelf altijd al de originele maar wat een verschil is dat ook zeg in geluidskwaliteit , de kopie klinkt vlak en ver weg

groeten Arjan  byebye



Die cd van mij van Enya klinkt inderdaad K..T vergeleken met jouw cd .
Ongelooflijk eigenlijk , 2 dezelfde originele cd's van hetzelfde label + bestel nr + jaartal , dit had ik never nooit niet verwacht .
Had het ook verteld tegen Fritz de With , die vertelde mij dat dat wel vaker voorkomt .
De stempel/matrijs waar de cd mee geperst wordt is na een x aantal cd's versleten en moet dan vervangen worden door een nieuwe stempel , wordt dat niet gedaan dan treed er verlies op in geluidskwaliteit .

Dus eigenlijk heel verklaarbaar toch Arjan , ik heb er ook al iets over gelezen en daar zeggen ze precies hetzelfde .



Groeten  EDWIN  B

drees62

Hoi Edwin,

Hier vind je een artikel over de instellingen van EAC. Ik gebruik het al jaren en je krijgt het best denkbare resultaat.
Ik gebruik de Sony CD-R, die ook goed aangeschreven staat in de audiowereld. Vind die gold CD toch iets te duur.

http://www.vi-fi.nl/downloads/vifi02exactaudiocdr.pdf

Succes ermee!

HiFi gek

Dit is de test van EAC die destijds in de ViFi stond , dat nummer heb ik trouwens altijd bewaard voor de zekerheid en dat komt mij nu heel goed uit .

Desalniettemin bedankt voor de link , nu kan ik hem ook opslaan op mijn komputer .



Groeten  EDWIN  B

Marantz 81

ah ok bezuinigingen dus  :-P  ja dan is het wel te verklaren oome frits weet ook alles  :yes:

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Citaat van: WimPeu op november 24, 2009, 20:39:25
Upgrade voor jou Edwin. notworthy


http://www.youtube.com/watch?v=bj2wnK4u78Q

Wow, daar word je stil van. Waanzinnig mooi en dus handgemaakt!
Ik had me al voorgenomen om ooit nog eens die Diablo's (monitoren) te scoren als ik een leuk prijsje win (zucht ...)

MadVillain

Ja die kleine Diablo's om van te  :kwijl:...

Ik ben totaal geen liefhebber van rood, maar die in het rood vind ik helemaal te gek!

lo

Edwin,

Niet te vaak bij Fritz gaan luisteren hoor :-D.
Het gevaar is niet geheel ondenkbaar dat je gaat twijfelen aan alles wat je tot op dit moment al bereikt hebt :|
Welke verbeteringen zou je nog willen overwegen om door te voeren in jou toch al niet misselijke set?

Veel luisterplezier.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.