Citaat van: thepioneer op oktober 24, 2009, 10:54:56
Ik vindt dat dit soort topics veboden moeten worden !!!!
Zit de hele tij met pen en papier achter de computer om alle tips op te schrijven en onderdelen zoeken en proberen Heb echt veel bewondering voor deze HiFi Gek. Om met zoveel passie en liefde te vertellen over experimenten en belevingen.
Zelf ben ik ook al een het experimenten met kabels en dat schrijf ik maar in het topic waar dit voor bedoeld is. Wel heb ik nog een vraag over de rca caps.
Dit lijkt me een erg nuttig en wil het zelf ook gaan toepassen. Nu heb ik dus mijn pm8003 (die ik van caps wil voorzien) aangesloten op de sr4003. Dit om de pm als eindtrap te gebruiken (fronts) om zo niet steeds de kabels te hoeven wisselen als ik surround of stereo wil gebruiken. Nu is mijn vraag hebben die caps zin als ik de sr niet doe? Want er blijft natuurlijk altijd een verbinding tussen de beide componenten. Als ik de sa8003 heb gaan daar ook caps op. Alleen ben ik bang dat mijn sr als antenne fungeerd als hij aangesloten blijft.
Wat is hierover jou mening als ik vragen mag. Is een goede interlink genoeg om te scheiden of is de sa een antenne?
Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Groeten Ronald
Hallo Ronald .
Om te beginnen zal je alle apparatuur die je hebt doorverbonden met elkaar moeten voorzien van de RCA Caps , dus de PM8003 , de SR4003 ook dus , als je de SA8003 hebt dan ook daar de Caps op .
Even ter verduidelijking , uiteraard enkel de RCA Caps gebruiken op niet in gebruik zijnde in en uit gangen op alle apparaten .
Dat gaat helaas wel erg prijzig worden ben ik bang voor , of heb je niet zoveel open RCA verbindingen in zijn totaal ?
Let wel op dat het misschien niet altijd positief zal zijn wat je klankmatig gaat horen .
Zelf gebruikte ik ze zowel op mijn cd speler Marantz SA7-S1 (XLR Caps , 2 stuks) en op mijn Accuphase E-408 versterker (RCA + XLR Caps) .
Inmiddels heb ik ze enkel nog in gebruik op mijn cd speler , op de versterker heb ik ze allemaal weer verwijderd .
Met de caps op de versterker gaf dat een klankkleur te horen die mij niet aanstond , de warmte in de klankkleur was er niet meer .
De caps op de cd speler gaven dat negatieve klankbeeld niet , dus daar zitten ze nog op (1 rca + 2 xlr caps) .
Hoe meer je er gebruikt des te groter wordt de klankmatige winst , maar als ook bij jou één van de apparaten er negatief qua klankkleur op reageerd zul je ze van het desbetreffende apparaat weer moeten verwijderen .
Het apparaat wat de negatieve klank dan eventueel veroorzaakt spoor je op door per apparaat alle caps tegelijk te verwijderen net zolang tot je de boosdoener hebt gevonden , op alle andere apparatuur laat je de Caps dan wel zitten .
Dat er meerdere merken zijn die deze Caps maken dat weet ik , de prijzen schelen ook .
Of er een verschil in weergave klank is betwijfel ik sterk , maar kan ik ook niet bevestigen daar ik nooit een test deed onder de verschillende merken Caps .
De reden trouwens dat ik geen caps gebruikt op mijn tuner ST17 en cd recorder DR6000 is dat deze enkel in mijn audiorack staan als vulling voor het rack en dus niet aangesloten zijn op de versterker .
Hopelijk heb je wat aan deze informatie ?
Groeten EDWIN B