De set van HiFi Gek

Gestart door HiFi gek, januari 25, 2009, 19:47:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Martin

Tja, een hobby mag wat kosten.  8-)

Hopelijk in de toekomst eens een luistersessie plannen, ben echt heel benieuwd.

Groet Martin.
JVC RS55 /Anthem D2V A2 A5 / Primare BD-32/ Paradigm 11v6 -CC-390 -ADP-390 /Velodyne DD15+ / HTS2600 /STEREO-: Marantz SC-11S1 / SM-11S1 / SA-11S2 / TT-15S1 / ST-15S1 /Paradigm monitor 11 / Supra stekkerblok

Pjotr27

Citeeropvallend hoe hifigek zijn installatie zo goed heeft gekregen met alle kleine tweeks en het 230 volt filter
mooi mid en hoog veel rust diepte beeld en toch ook voldoende power.....
nog een kabel vergelijk kharma met siltech de kharma kon geen stand houden tegen de siltech maar dat is dan
ook geen schande kharma rca 590.euro tegen de xlr siltech 2400,- euro de kharma hield dapper stand maar
moet zijn meerdere erkenen in de siltech wat een resulutie heeft die kabel geweldig en goed te horen
ja dat wordt sparen edwin.............. ..

Die Fritz die zou het liefste zijn hele huis met Siltech installeren.....
Maar hij was erg te spreken over je set Edwin! Veel muziek en daar gaat het om....
De groeten van het STS-Team!

HiFi gek

Citaat van: Pjotr27 op oktober 13, 2009, 15:51:33
Die Fritz die zou het liefste zijn hele huis met Siltech installeren.....
Maar hij was erg te spreken over je set Edwin! Veel muziek en daar gaat het om....
De groeten van het STS-Team!


Bedankt voor het kompliment .

En inderdaad , Fritz zou het liefst nog zijn schemerlampen aansluiten op Siltech en een Siltech Ruby Mountain op de koelkast  :schater:


Groeten  EDWIN  B

thepioneer

Ik vindt dat dit soort topics veboden moeten worden !!!!

Zit de hele tij met pen en papier achter de computer om alle tips op te schrijven en onderdelen zoeken en proberen :) Heb echt veel bewondering voor deze HiFi Gek. Om met zoveel passie en liefde te vertellen over experimenten en belevingen.

Zelf ben ik ook al een het experimenten met kabels en dat schrijf ik maar in het topic waar dit voor bedoeld is. Wel heb ik nog een vraag over de rca caps.

Dit lijkt me een erg nuttig en wil het zelf ook gaan toepassen. Nu heb ik dus mijn pm8003 (die ik van caps wil voorzien) aangesloten op de sr4003. Dit om de pm als eindtrap te gebruiken (fronts) om zo niet steeds de kabels te hoeven wisselen als ik surround of stereo wil gebruiken. Nu is mijn vraag hebben die caps zin als ik de sr niet doe? Want er blijft natuurlijk altijd een verbinding tussen de beide componenten. Als ik de sa8003 heb gaan daar ook caps op. Alleen ben ik bang dat mijn sr als antenne fungeerd als hij aangesloten blijft.

Wat is hierover jou mening als ik vragen mag. Is een goede interlink genoeg om te scheiden of is de sa een antenne?

Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Groeten Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Marantz 81

je gaat toch niet het voor versterker gedeelte gebruiken van de SR4003 ,als je stereo gaat luisteren via de PM8003   nonono

thepioneer

Nee absoluut niet, dan kan ik beter yoko versterker rechtstreeks op de cdspeler aansluiten :)

Ik heb een cd52mkII se (binnenkort sa8003) rechtstreeks aangesloten op de pm8003 en zo luister ik stereo.

Als ik een dvd met surround ga luisteren dan luister ik zo. Dvd in de dv4003 digitaal verbonden met de sr4003. Achterluidsprekers, middenluidspreker en subwoofer op de sr4003. Vervolgens de voorversterkeruitgang van de frontspeakers aangesloten op de poweramp ingang van de pm8003.

Ik kwam tevens deze rca caps tegen op internet. Lijken erg veel op die van hifi gek. Zouden het dezelfde zijn zonder sticker? Of zou er erg veel verschil in zitten voor zover het hoorbaar zal zijn. Ze kosten trouwens wel veel minder.

Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Marantz 81

ow ik schrok al  :wink: ik begrijp hoe je het aangesloten hebt heb zelf ook overnagedacht maar ben toch meer van stereo  :yes:, ik had eerst een sr5002 toen pm 7001 gekocht en verschil in voor versterker beluisterd ,nou was gelijk heeeeeeeel overduidelijk  :-)

HiFi gek

#142
Citaat van: thepioneer op oktober 24, 2009, 10:54:56
Ik vindt dat dit soort topics veboden moeten worden !!!!

Zit de hele tij met pen en papier achter de computer om alle tips op te schrijven en onderdelen zoeken en proberen :) Heb echt veel bewondering voor deze HiFi Gek. Om met zoveel passie en liefde te vertellen over experimenten en belevingen.

Zelf ben ik ook al een het experimenten met kabels en dat schrijf ik maar in het topic waar dit voor bedoeld is. Wel heb ik nog een vraag over de rca caps.

Dit lijkt me een erg nuttig en wil het zelf ook gaan toepassen. Nu heb ik dus mijn pm8003 (die ik van caps wil voorzien) aangesloten op de sr4003. Dit om de pm als eindtrap te gebruiken (fronts) om zo niet steeds de kabels te hoeven wisselen als ik surround of stereo wil gebruiken. Nu is mijn vraag hebben die caps zin als ik de sr niet doe? Want er blijft natuurlijk altijd een verbinding tussen de beide componenten. Als ik de sa8003 heb gaan daar ook caps op. Alleen ben ik bang dat mijn sr als antenne fungeerd als hij aangesloten blijft.

Wat is hierover jou mening als ik vragen mag. Is een goede interlink genoeg om te scheiden of is de sa een antenne?

Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Groeten Ronald



Hallo Ronald .

Om te beginnen zal je alle apparatuur die je hebt doorverbonden met elkaar moeten voorzien van de RCA Caps , dus de PM8003 , de SR4003 ook dus , als je de SA8003 hebt dan ook daar de Caps op .

Even ter verduidelijking , uiteraard enkel de RCA Caps gebruiken op niet in gebruik zijnde in en uit gangen op alle apparaten .
Dat gaat helaas wel erg prijzig worden ben ik bang voor , of heb je niet zoveel open RCA verbindingen in zijn totaal ?

Let wel op dat het misschien niet altijd positief zal zijn wat je klankmatig gaat horen .
Zelf gebruikte ik ze zowel op mijn cd speler Marantz SA7-S1 (XLR Caps , 2 stuks) en op mijn Accuphase E-408 versterker (RCA + XLR Caps) .
Inmiddels heb ik ze enkel nog in gebruik op mijn cd speler , op de versterker heb ik ze allemaal weer verwijderd .
Met de caps op de versterker gaf dat een klankkleur te horen die mij niet aanstond , de warmte in de klankkleur  was er niet meer .
De caps op de cd speler gaven dat negatieve klankbeeld niet , dus daar zitten ze nog op (1 rca + 2 xlr caps) .

Hoe meer je er gebruikt des te groter wordt de klankmatige winst , maar als ook bij jou één van de apparaten er negatief qua klankkleur op reageerd zul je ze van het desbetreffende apparaat weer moeten verwijderen .
Het apparaat wat de negatieve klank dan eventueel veroorzaakt spoor je op door per apparaat alle caps tegelijk te verwijderen net zolang tot je de boosdoener hebt gevonden , op alle andere apparatuur laat je de Caps dan wel zitten .

Dat er meerdere merken zijn die deze Caps maken dat weet ik , de prijzen schelen ook .
Of er een verschil in weergave klank is betwijfel ik sterk , maar kan ik ook niet bevestigen daar ik nooit een test deed onder de verschillende merken Caps .


De reden trouwens dat ik geen caps gebruikt op mijn tuner ST17  en cd recorder DR6000 is dat deze enkel in mijn audiorack staan als vulling voor het rack en dus niet aangesloten zijn op de versterker .


Hopelijk heb je wat aan deze informatie ?





Groeten  EDWIN  B  

thepioneer

Bedankt voor je reactie. Als ik inderdaad de sr moet voorzien van kapjes dan komt er een versterker overheen. dat is natuurlijk niet de bedoeling. Zeker omdat de 4000 serie relatief goedkoop is en ik het puur voor films gebruik omdat ik een stereo versterker niet echt geschikt vindt om weer leuk een dvd op te horen. Zeker bij films.

Ik ben net even bij de speciaalzaak geweest waar ik altijd mijn onderdelen koop en heb weer een leuke luistersessie gehad. Heb het deze keer over netfilters gehad en dan hebben we ook even getest. Filters nemen echt dynamiek weg uit de set, het gaat dan een beetje suf klinken. Echt heel vreemd.Nou is het zo dat wij hier zo in het noorden natuurlijk wel schonere energie hebben als in de randstad. Hier zitten natuurlijk niet veel grote bedrijven die echt enorme stroomhoeveelheden gebruiken en ook veel minder straling van draadloze netwerken enz. Een redelijk goed filter neemt niet veel dynamiek weg, wel iets aan ruis.

Ik kan me best voorstellen dat er resultaten geboekt worden met filters alleen zou ik denken dat het voor mij sneller negatief uit zal pakken als positief. Zeker gezien hetgeen wat ik vandaag gehoord heb. Ik heb geluisterd op een naim 5i met als cd speler de sa8003 in de standaard uitvoering. Hierop kon je heel duidelijk horen dat toen we luisterde met het netfilter dat er dynamiek verloren ging. Heb je enig idee bij het gene wat ik gehoord heb, in verband met jou positieve ervaringen met netfilter ?



Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

HiFi gek

#144
RONALD

Alleen wel jammer dat je niet vermeld om welke netfilters het ging , of heb je het niet opgeschreven ?



Mijn eigen ervaring met mijn PS-Audio - Quintet Power Center netfilter is duidelijk anders .
Met dit filter wordt de dynamiek namelijk verhoogt t.o.v. mijn vorige HMS - Energia netfilter .

De genoemde HMS staat er al om bekend dat het één van de weinige netfilters is die geen dynamiek verlies geeft , ik heb dit destijds ook uitgetest en inderdaad geen dynamiek verlies met de HMS .
Voor het gehoor bleef de dynamiek gelijk , met of zonder filter .

Mijn huidige PS-Audio netfilter staat er ook om bekend dat het één van de weinige netfilters is die geen dynamiek verlies heeft , sterker nog - dit filter geeft juist een dynamiek toename in mijn set samenstelling wat heel bijzonder is voor een netfilter .

De PS-Audio heeft een duidelijke dynamiek toename , wat best erg zeldzaam schijnt te wezen volgens de winkelier waar ik hem kocht ( Multifoon Rotterdam ) .


Met netfilters is het toch al een moeilijk verhaal op zich .
Of een netfilter al positieve resultaat geeft hangt vooral af van de vervuiling in jouw lichtnet .
Daarom zijn de resultaten bij ieder weer anders en nooit vergelijkbaar met elkaar .
Er zijn versterkers die niets van filtering willen weten , die klappen gelijk dicht met een filter er op , ongeacht het type en merk van het netfilter .
Er zijn daarentegen ook versterkers die er juist positief op reageren .
Over het algemeen reageren cd spelers heel vaak wel positief , i.i.g. een stuk beter dan versterkers .
Vooral met hoogvermogende mono blokken heb je al vlug een negatief resultaat .


Of het in mijn situatie zo is dat die PS-Audio van mij een hoge uitzondering is op de regel zal ik maar aannemen omdat de technische informatie vermeld dat er een dynamiek toename is , en ik dat zelf ook zo ervaar zoals ik al eerder vermelde .

De prijs van een PS-Audio -- Quintet Power Center netfilter is 699 euro .
Ik heb hem gekocht voor 599 euro tijdens een aanbiedings actie van de fabriekant zelf ( wereld wijde aanbieding )  .




Groeten  EDWIN  B    

lo

Dat wist ik niet dat netfilters ook een negatief resultaat kunnen opleveren. Bedankt in ieder geval voor deze wijsheid. Altijd dus eerst afspreken om te testen alvorens te kopen!

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: lo op oktober 25, 2009, 18:42:27
Dat wist ik niet dat netfilters ook een negatief resultaat kunnen opleveren. Bedankt in ieder geval voor deze wijsheid. Altijd dus eerst afspreken om te testen alvorens te kopen!

groet,

lo


Dat heb je heel goed begrepen LO .

Dat is een gouden regel met alles wat je koopt aan stereo apparatuur en kabels e.d. , eerst thuis uitproberen en pas dan beslissen of het wat is .
Kopen op goed geluk is een groot risico en kan tot miskoop lijden , en tevens tranen als het een hoog bedrag betreft .




Groeten  EDWIN  B

Marantz 81

ow dat wist ik ook niet van netfilters  :-) dacht eerst dat zo,n ding altijd een toevoeging zou zijn voor verbetering

lo

Citaat van: HiFi gek op oktober 25, 2009, 19:16:43

Dat heb je heel goed begrepen LO .

Dat is een gouden regel met alles wat je koopt aan stereo apparatuur en kabels e.d. , eerst thuis uitproberen en pas dan beslissen of het wat is .
Kopen op goed geluk is een groot risico en kan tot miskoop lijden , en tevens tranen als het een hoog bedrag betreft .




Groeten  EDWIN  B

Kopt als een bus, in principe eerst testen wat je ook koopt :yes:. Toch heb ik de SA-7 feitelijk "blind" gekocht, puur op basis van de reviews en het feit dat ik deze nieuw kon kopen voor een prijs die ik waarschijnlijk nooit meer tegen zou komen. Zoals te verwachten was het resultaat geweldig.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

Citaat van: lo op oktober 25, 2009, 20:16:04
Kopt als een bus, in principe eerst testen wat je ook koopt :yes:. Toch heb ik de SA-7 feitelijk "blind" gekocht, puur op basis van de reviews en het feit dat ik deze nieuw kon kopen voor een prijs die ik waarschijnlijk nooit meer tegen zou komen. Zoals te verwachten was het resultaat geweldig.

groet,

lo


Gezien de mooie prijs die jij hebt betaald voor jouw SA7-S1 heb ik het vermoeden dat jij hem net als ik ook bij Correct in Rotterdam hebt gekocht .

Normaal kost de SA7-S1 overal 7.000 euro .
Correct had hem voor 6.000 euro .
Een paar maanden later voor 5.500 euro .
En een paar maanden daarna voor 5.000 euro .

Ik heb hem daar gekocht voor 6.000 euro , ik wist toen helaas nog niet dat hij nog aanzienlijk goedkoper zou worden , dan had nog even gewacht uiteraard .




Groeten  EDWIN  B