Citaat van: MadVillain op november 22, 2009, 16:44:10
Ik ervaar nu precies hetzelfde met cdr's. Maar als je de MFSL gold cd'rs gebruikt klinken sommige cd's zelfs beter dan het origineel.
Jammer dat die schijfjes 5 euro p/s kosten
Nou je toch over die MFSL gold cd-r begint , heb jij daar ervaring mee opgedaan in vergelijk met andere merken cd-r schijfjes .
Ik heb nu namelijk een veel beter kopieer programma geïnstalleerd op mijn computer , namelijk : Exact Audio Copy (EAC) .
Hier berijk ik veel betere resultaten mee dan met mijn Marantz DR6000 cd recorder , dat is echt bedroevend zoals Arjan ook al aangaf .
Met EAC kom ik behoorlijk dicht in de buurd van het origineel , echter dat is met heel simpele cd-r schijfjes van het merk Platinium .
IK heb gelezen dat met de MFSL gold cd-r veel betere resultaten berijkt worden .
Ook schijnt de brander in je komputer van invloed te zijn , het merk PLEXTOR schijnt zo'n beedje het beste merk te zijn , en ook schijnt het zo te zijn dat je beter een externe brander kunt nemen die je aansluit via een FIREWIRE kabel en niet via een USB 2.0 kabel .
Een interne brander wordt afgeraden heb ik al gelezen .
Ik ga mij nu verdiepen in deze materie zodat ik hopelijk in de toekomst weer copies kan gaan maken , die dan uiteindelijk het origineel zeer dicht benaderen .
Dus als jij nog wat info hierover hebt doe je mij een groot plezier daarmee , vooral m.b.t. de MFSL gold cd-r .
Groeten EDWIN B