WIM PEU
Wim , bedankt voor je lovende schrijven over mijn set .
Als aanvulling op jouw schrijven zal ik de sacd's en cd's opnoemen die wij beluisterd hebben , voorzover ik nog kan herinneren dan .
Jacintha -- Jacintha Goes To Hollywood (SACD) label = (Groove Note Records)
Patricia Barber -- Night Club (SACD) label = (Mobile Fidelity) MFSL
Ian Shaw -- Drawn To All Things " The songs of Joni Mitchell " (SACD) label = (Linn Records )
Ray Brown , John Clayton , Christian McBride -- Superbase 2 (SACD) label = ( Telarc )
High End Audiophile Test Demo SACD -- Seventh Edition (SACD) label = ( STS-Digital )
Solveig Slettahjell , Slow Motion Quintet -- Silver (CD) label = (ACT)
Michel Jonasz -- La Fabuleuse History De Mister Swing (CD) label = (Warner Music France)
Hatfield's End -- Concierto de Stonehenge (CD) label = (Hi-Fine) NL Accuphase importeur productie
Dit waren de beluisterde cd's + sacd's Wim
Ik had er nog veel meer aan je willen laten horen , waaronder een aantal heel bijzondere .
Maar helaas had je 3 kwartier vertraging waardoor ik er niet aan toekwam .
Die cd met dat enorme laag is van : Michel Jonasz .
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Je schrijft o.a. dat je nog nooit eerder zo'n mooie set hebt gehoort .
Ik heb er dan ook 3 jaar over gedaan om de set te krijgen zoals jij hem hebt beluisterd .
Het begon serieus te worden voor mij met de aanschaf van de versterker : Accuphase - E408 in 2006 .
Daarna besloot ik er helemaal voor te gaan en kocht ik in 2007 de boxen van FOCAL : Electra 1037BE .
Daarna kocht ik in 2008 de sacd speler van MARANTZ : SA7-S1 .
Daarna in 2008 een serieus audiorack gekocht van Creaktiv - Little Reference
Toen volgde een betere interlink van Kharma : KIC-Reference-1A
Toen volgde de beide netsnoeren op de cd speler + versterker van Siltech : Ruby Hill G6 ( SATT versie )
Daarna de diverse tweaks voor de cd speler en de versterker , die kun je terug lezen in het openings verhaal van mijn topic .
Het is de kunst om de juiste apparatuur samen te voegen , met de goede kombinatie van kabels en de juiste kombinatie van tweaks die ook echt werken .
Als je hiermee in de fout gaat zal het eindresultaat tegenvallen , en dat je natuurlijk over een paar gouden oren moet bezitten die alle kleine verbeteringen ook echt waar kunnen nemen ( dit is een questie van jezelf trainen ) .
En toch is mijn set in tegenstelling tot wat je zou verwachten nog niet af .
Ik weet na uitvoerig testen dat er nog aardig wat te halen is met een betere interlink van Siltech : Forbes Lake G6 ( SATT versie ) , dat is dan ook mijn volgende stap .
Daarna wil ik een re-generator gaan uittesten van : PS Audio - Power Plant Premier (PPP) .
En als laatste de speakerkabel aanpakken , weet nog niet welk merk en type het moet worden .
Als dit alles is uitgevoerd ben ik wel weer 2 jaar verder denk ik , gezien de prijzen .
Dan pas presteerd mijn set aan het plafond van zijn kunnen en valt er hoogst waarschijnlijk niets meer te halen .
WIM PEU
Als je weer eens naar de AHOY gaat in Rotterdam , geef dan even een PM , je bent dan weer welkom bij mij thuis .
Groeten EDWIN B