De set van HiFi Gek

Gestart door HiFi gek, januari 25, 2009, 19:47:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mars

Citaat van: marvin op februari 15, 2009, 15:58:59
tja, 't is maar net wat je speelgoed noemt natuurlijk..
maar ik begrijp er altijd zo weinig van:
stereo (hoe moeilijk kan het zijn met 2 boksjes..) moet helemaal op en top zijn,
kabels waar je de een Fregat mee kan voortrekken.

maar een filmpje of een spelletje, nee dan is de tv speaker goed genoeg.
dat is gewoon hypocriet.
dan zit je gewoon vast gerot in je eigen denkbeeld...

gr Marvin.
(die ook best van een goed stukje stereo kan geniet hoor)


ben ik helemaal met je eens , ik sluit m'n xbox360 ook liever aan op een high end setje
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

HiFi gek

Citaat van: mars op februari 16, 2009, 09:56:47

ben ik helemaal met je eens , ik sluit m'n xbox360 ook liever aan op een high end setje


Mijn idee ook , dan geniet je toch veel meer omdat het realistischer klinkt .

Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Even een vraag aan een ieder .

Laten we niet teveel afwijken op gespreks onderwerp en zoveel mogelijk on topic zijn .


Groeten  EDWIN  B

JohnWx

#63
Citaat van: marvin op februari 15, 2009, 15:58:59
tja, 't is maar net wat je speelgoed noemt natuurlijk..
maar ik begrijp er altijd zo weinig van:
stereo (hoe moeilijk kan het zijn met 2 boksjes..) moet helemaal op en top zijn,
kabels waar je de een Fregat mee kan voortrekken.

maar een filmpje of een spelletje, nee dan is de tv speaker goed genoeg.
dat is gewoon hypocriet.
dan zit je gewoon vast gerot in je eigen denkbeeld...

gr Marvin.
(die ook best van een goed stukje stereo kan geniet hoor)


Zie onder
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WimPeu

#65
Gisteren voor mijn bezoek aan de Ahoy hal voor het AC/DC concert eerst nog even bij Edwin langs gegaan om zijn toch niet zo alledaagse set eens te bewonderen. Ik was door nogal wat drukte (kids naar opa & oma brengen en mijn DV-7001 af te leveren bij een benzine pomp aan de A12 bij Lunetten. Daar wachtte een koper van het HT forum.. :-D) helaas iets (3 kwartier (sorry Edwin) te laat.

Vaak hoor je of lees je beschrijvingen van audio sets en hoe ze klinken. Dan worden termen gebezigd als 'plaatsing, transparant ruimtelijk' en noem maar op. Tot voor gisteren had ik een referentie kader wat allemaal eigenlijk een beetje van de zelfde orde was. Een SR-4002 of een SR-8002, zoveel verschilt dat dus echt weer niet. Ik kan het weten want ik heb ze allebei gehad. Tuurlijk heeft een 8002 wat meer over en dat hoor je. Maar de set van Edwin, ja dat is andere koek zeg. Als eerste, de indruk wekkende omvang van zijn Focal Electra 1037 BE speakers. Daar heb je wel even ontzag voor notworthy. Met een meer dan modale strakke afwerking maakt dat je er even stil van wordt.

Tijd voor muziek. Edwin had een hele verzameling (vooral) sacd's klaar liggen en omdat ik wat laat was moest er even vlot gewisseld van schijf worden. Helaas kan ik de behalve Patricia Barber geen naam meer noemen. Niet helemaal mijn genre.
Een werkelijk fenomenaal geluid kwam vanuit de Focals (met aansturing Accuphase - E408 en als bron de Marantz SA7-S1) op mij af. Ik had plaats mogen nemen (zichtbaar met tegenzin :wink:) op de sweet spot. Door wat akoestische problemen in zijn kamer steekt dat daadwerkelijk nauw.En nu het moeilijkste..hoe omschrijf je dat dan? Geen idee....maar in de korte luister sessie heb ik meer begrip gekregen voor de nogal forse financiele investeringen die sommige mensen doen in hun audio hobby. Ik ben nimmer een geluid gehoord wat in de buurt komt van Edwin's set. Muziek zoals muziek ook klinkt. De brushes van de drums...alsof ie naast je staat de vegen. Met een laag waar mijn Rel nog een puntje aan kan zuigen (echt waar mensen). Tijdens een normaal rustig bijna easy listening Jazz stuk werdt ik door de contrabas bijna uit mijn sweet spot verplaatst!! :-D Maar geen moment verloor de set de controle. Alles precies in de verhouding zoals je dat onder de meest ideale omstandigheden aantreft! de stemmen waren gewoon bijna beangstigend echt. Nu weet ik wat detail is. Ik heb nog een lange weg te gaan. :yes:

Ik hoop dat als ik een keer weer naar Rotjeknor ga ik nogmaals welkom ben bij Edwin..en dan hopelijk wat meer tijd heb. Ik heb zelf ook wel een aantal cdtjes die ik daar wel eens zou willen horen :-D. Hopelijk heeft Edwin daarna dan nog wel een goed contact met de buren. :-D  :-D

Edwin bedankt voor je gastvrijheid (ook voor het 0.5ltr biertje) en je enthousiaste uitleg!!!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

HiFi gek

Inmiddels hebbben 2 forumleden mijn set kunnen zien en beluisteren .

Paul uit Rotterdam
Wim Peu uit Drenthe



Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

#67
WIM  PEU


Wim , bedankt voor je lovende schrijven over mijn set  .  :yes:

Als aanvulling op jouw schrijven zal ik de sacd's en cd's opnoemen die wij beluisterd hebben , voorzover ik nog kan herinneren dan .

Jacintha   --  Jacintha Goes To Hollywood      (SACD)      label = (Groove Note Records) 
Patricia Barber -- Night Club      (SACD)        label = (Mobile Fidelity) MFSL
Ian Shaw  -- Drawn To All Things " The songs of Joni Mitchell "        (SACD)      label = (Linn Records )
Ray Brown , John Clayton , Christian McBride  --  Superbase 2       (SACD)        label = ( Telarc )
High End Audiophile Test Demo SACD  --    Seventh Edition          (SACD)         label = ( STS-Digital )
Solveig Slettahjell , Slow Motion Quintet  --  Silver      (CD)         label = (ACT)
Michel Jonasz -- La Fabuleuse History De Mister Swing         (CD)        label = (Warner Music France)
Hatfield's End -- Concierto de Stonehenge        (CD)     label = (Hi-Fine)  NL Accuphase importeur productie


Dit waren de beluisterde cd's + sacd's  Wim

Ik had er nog veel meer aan je willen laten horen , waaronder een aantal heel bijzondere .
Maar helaas had je 3 kwartier vertraging waardoor ik er niet aan toekwam .

Die cd met dat enorme laag is van : Michel Jonasz .

----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Je schrijft o.a. dat je nog nooit eerder zo'n mooie set hebt gehoort .
Ik heb er dan ook 3 jaar over gedaan om de set te krijgen zoals jij hem hebt beluisterd .

Het begon serieus te worden voor mij met de aanschaf van de versterker : Accuphase - E408   in 2006 .
Daarna besloot ik er helemaal voor te gaan en kocht ik in 2007 de boxen van FOCAL : Electra 1037BE .
Daarna kocht ik in 2008 de sacd speler van MARANTZ : SA7-S1 .
Daarna in 2008 een serieus audiorack gekocht van   Creaktiv - Little Reference
Toen volgde een betere interlink van   Kharma : KIC-Reference-1A
Toen volgde de beide netsnoeren op de cd speler + versterker van   Siltech : Ruby Hill G6 ( SATT versie )
Daarna de diverse tweaks voor de cd speler en de versterker , die kun je terug lezen in het openings verhaal van mijn topic .

Het is de kunst om de juiste apparatuur samen te voegen , met de goede kombinatie van kabels en de juiste kombinatie van tweaks die ook echt werken .
Als je hiermee in de fout gaat zal het eindresultaat tegenvallen , en dat je natuurlijk over een paar gouden oren moet bezitten die alle kleine verbeteringen ook echt waar kunnen nemen ( dit is een questie van jezelf trainen ) .


En toch is mijn set in tegenstelling tot wat je zou verwachten nog niet af .
Ik weet na uitvoerig testen dat er nog aardig wat te halen is met een betere interlink van Siltech : Forbes Lake G6 ( SATT versie ) , dat is dan ook mijn volgende stap .
Daarna wil ik een re-generator gaan uittesten van  : PS Audio - Power Plant Premier (PPP) .
En als laatste de speakerkabel aanpakken , weet nog niet welk merk en type het moet worden .
Als dit alles is uitgevoerd ben ik wel weer 2 jaar verder denk ik , gezien de prijzen .
Dan pas presteerd mijn set aan het plafond van zijn kunnen en valt er hoogst waarschijnlijk niets meer te halen .




WIM PEU

Als je weer eens naar de AHOY gaat in Rotterdam , geef dan even een PM , je bent dan weer welkom bij mij thuis .





Groeten  EDWIN  B




Marantz 81

echt een mooie kat heb je ,mijn collega heeft zo,n zelfde kat gehad , alleen dan rood met wit die is voor hem helaas dood gevonden vorig jaar

WimPeu

Citaat van: HiFi gek op maart 15, 2009, 19:10:04
WIM  PEU



Als je weer eens naar de AHOY gaat in Rotterdam , geef dan even een PM , je bent dan weer welkom bij mij thuis .





Groeten  EDWIN  B





Als ik dan wel wat meer tijd heb zal ik dat zeker doen. neem ik stiekum ook even een paar cdtjes mee. HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

HiFi gek

Citaat van: Marantz 81 op april 14, 2009, 18:02:04
echt een mooie kat heb je ,mijn collega heeft zo,n zelfde kat gehad , alleen dan rood met wit die is voor hem helaas dood gevonden vorig jaar


Dat kattenras heet       Maine Coon        en komt uit America .


Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Citaat van: WimPeu op april 14, 2009, 18:55:34
Als ik dan wel wat meer tijd heb zal ik dat zeker doen. neem ik stiekum ook even een paar cdtjes mee. HB


Is prima Wim , als het zover is spreken we weer wat af .


Groeten  EDWIN  B

Marantz 81


HiFi gek

#73
Enige dagen geleden heb ik alle ongebruikte in en uitgangen op mijn Marantz SA7-S1 cd speler en op mijn Accuphase E-408 versterker afgesloten /afgeschermd met RCA en XLR afsluitkappen .

Ik heb het verhaal bijgevoegd van de fabrikant van de afsluitkapjes , dan hoef ik verder geen uitleg meer te geven over het hoe en waarom van deze tweak .

Het belangrijkste doel waarom ik dit heb gedaan wordt beschreven onder punt nummer 3 van de Duitse beschrijving .

Het klankmatige verschil is zeer duidelijk waar te nemen voor mij .

De voordelen zijn :    luchtiger geluidsbeeld
                             Veel meer micro informatie
                             Krachtiger laag
                             Beter gecentraliseerde zangstemmen
                             Betere plaatsing van muziek instumenten ( duidelijker te volgen nu )

De nadelen zijn  :      een wat scherper hoog
                             ssss klanken in stemmen worden meer benadrukt .




Dan volgt nu de Duitse beschrijving hieronder




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 
Sieveking Sound RCA Abschlusskappen

Die Sieveking Sound RCA Abschlusskappen sind ein sinnvolles Zubehörteil für alle ungenutzten analogen Cinch Ein- und Ausgänge von HiFi Komponenten. Die Kappen bestehen aus Kupfer und sind in einer Vakuumbedampfungsanlage mit Gold beschichtet. Im Inneren befindet sich eine zusätzliche Tefloneinlage. Diese einmalige Kombination erlaubt herausragende Hochfrequenzabsorption.



Die RCA Abschlusskappen werden über nicht genutzte Ein- und Ausgänge von HiFi-Komponenten gestülpt und erfüllen dort drei wichtige Funktionen.



1. Sie schützen den nicht genutzten Anschluss vor Korrosion, was vor allem bei älteren Geräten ohne vergoldete Kontakte vorteilhaft ist.



2. Sie verhindern das Eindringen von Staub in die ungenutzten Cinchbuchsen, der die Leitfähigkeit der Kontaktoberfläche bei zukünftiger Verwendung einschränken würde.



3. Sie verhindern das Eindringen von Hochfrequenzstrahlung in das Gerät, da die offenen Buchsen jetzt nicht mehr wie Antennen aus dem faradayschen Käfig des Gehäuses herausragen, sondern verschlossen sind. Somit wird die elektromagnetische Einstrahlung, die ansonsten über den positiven Kontakt der Cinchbuchse direkt in das Gerät geleitet wird, konsequent abgeschirmt und an die Gehäusemasse abgeleitet.



Während die Funktionen 1 und 2 sich vor allem auf die Langzeithaltbarkeit des Gerätes auswirken, ist die Funktion drei tatsächlich auch hörbar. Die verminderte Einstrahlung von HF-Signalen wirkt sich in Form eines geringeren Grundrauschens aus. Die Musik erscheint klarer und erstaunlicherweise hat der Zuhörer häufig das Gefühl, das Musiksignal sei jetzt plötzlich leiser geworden. Dies ist eine psychoakustische Täuschung, da wir die Verringerung des Grundrauschens anfänglich mit einem geringeren Volumen assoziieren.



Besonders deutlich wird der Vorher-Nachher-Effekt wenn man einige Tage mit den Abschlusskappen gehört hat und diese wieder entfernt: Das Klangbild wirkt plötzlich undefiniert und weniger präsent.



Die Stärke der Verbesserung im Klangbild ist stark von den verwendeten Komponenten abhängig. Geräte mit Röhrenbestückung und HiFi-Anlagen an Lautsprechern mit hohem Wirkungsgrad reagieren deutlicher als Transistorverstärker mit hoher Gegenkopplung an Lautsprechern, die große Mengen Strom brauchen.



Unabhängig von der Größe der Auswirkung auf Ihren Musikgenuss sind die Sieveking Sound Caps eine Zierde für Ihre Anlage und eine Investition in langfristige Hörfreuden mit Ihren hochwertigen Komponenten.



Sieveking Sound RCA Caps - - 10 Stück in Karton UVP € 45,-





-------------------------------------------------------------------------------------------------------------







Hier de 3 soorten gebruikte caps , rca , xlr input , xlr output






Hier de xlr output caps op de Marantz SA-7-s1






Nogmaals vanuit een andere hoek , SA7-S1







Hier de rca + xlr input caps op de Accuphase E-408 versterker







nogmaals van uit een andere hoek , versterker







Groeten  EDWIN  B





pg

kan aan mij liggen hoor maar snap niks van die tekst.
kan niet lezen dus.
maar moeten die dopjes verguld zijn of is het af dichten met teflon ook voldoende edwin?