werkelijk klankverschil tussen kabels?

Gestart door bertheeren, november 19, 2008, 20:24:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

SB_Marantz

Citaat van: HAL9000 op januari 11, 2009, 19:15:28
zover ik het filter (visueel) heb gezien is het compleet.
ex de speaker units uiteraard, Zit hier en daar wel een weerstandje.
[quote/]

Dit is geen uitleg!!
Wat is er mis met dit filter?
Waar bestaat het correctie netwerk uit bv??
Welk orde filter wordt er gebruikt?

Citeer

ja dat klopt, echter ik merk op meerdere fora dat jij of doof, of toch iets niet helemaal waarneemt.


Klopt, zo doof als wat.  clown1
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Dit is geen uitleg!!(jou mening)
Wat is er mis met dit filter?           kijk zelf even naar de waarde van de spoelen  :-D
Waar bestaat het correctie netwerk uit bv??         (weerstand condensator)
Welk orde filter wordt er gebruikt?           weet ik niet zeker
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

henk 93

#77
Citaat van: HiFi gek op januari 11, 2009, 02:22:09


Dat verhaal van Henk wordt er wel vaker bijgehaald door andere tegenstanders .
Maar het is toch wel even anders in werkelijkheid .

De grote hoeveelheid aan kilometers kabel waar hier over wordt gesproken zijn onbelangrijk voor de prestaties van de stereo installatie , ik zal het verduidelijken wat ik bedoel .

Een onafgeschermde kabel pikt storing op maar zend dit ook uit (RFI en dergelijke) .
De eventuele RFI die de kabels oppikken en uitzenden die onder de grond in de straat lopen is niet belangrijk omdat deze niet direct achter het audiorack lopen en daarom ook geen invloed hebben hierop .
Maar de kabels achter het audiorack daarentegen zijn wel belangrijk qua afscherming omdat hier de hele kabelkluwe achter loopt .
Eventuele storingen worden door de andere kabels ook weer opgepikt en zo beïnvloeden alle kabels elkaar dus negatief .
Die storingen moet je zien bij onafgeschermde kabels als een soort antenne werking die uit de kabel treed maar ook wordt opgepikt , en daar zit het hem dus , dat moet ten alle tijden worden voorkomen bij de kabelkluwen direct achter het audiorack .
De kabels die door de straat lopen zijn niet van invloed omdat deze ver van het audiorack zijn verwijderd .

Alle kabels die direct achter de stereo installatie lopen moeten de soms minuskule signaaltjes zo ongeschonden mogelijk zien te transporteren naar het volgende apparaat (dus intact laten en niets meer of minder) , als deze kabels ook nog eens RFI en zo mee transporteren wordt dit weer opgenomen door het volgende apparaat  enzovoort .
Dan krijg je dus te maken met aangetaste micro signaaltjes en daar reageert de apparatuur dan negetief op .

Daarom zijn de serieze audiokabels dus voorzien van een degelijke afschermingsmantel die deze ongewenste ellende voorkomt , pas dan blijven alle micro signaaljes in takt en berijken ongeschonden het volgende apparaat .
En wat ook een rol meespeeld met kabels is de materiaalkeuze van de gelijders , zoals koper / zilver / goud  / koolstof gelijders .
Al deze verschillende gelijder materialen hebben een bepaalde klank invloed , het is hier maar net waar je voor kiest

Er zullen gegarandeerd een hoop mensen zijn die geen verschil waarnemen tussen standaard kabels en de betere kabels , of ze willen het gewoon stomweg niet horen omdat ze een bepaalde denkwijze hebben die zegt dat het niet kan .
Als ze dan toch een verschil denken waar te nemen wordt er meteen gedacht het kan niet volgens mijn denkwijze dus zit het tussen mijn oren .
Deze mensen zouden eens moeten gaan luisteren naar kabels zonder zichzelf al van te voren te beïnvloeden door deze negatieve gedachten , misschien dat zij dan wel de verschillen waarnemen .

En niet te vergeten , een goede gehoormatige waarneming vergt een goed getraind gehoor en verijst een goede kwaliteit van de stereo intallatie .
Met een slechte kwaliteit van de stereo installatie kun je kabels testen wat je wil maar zul je dus hoogst waarschijnlijk geen vershil horen .


Dit is zo'n beedje de theorie achter de audio kabels .



Groeten  EDWIN  B

Laat ik nu nog nooit NETKABELS in mijn set getest hebben :-D (mag wel zeggen van hele dure tot hele simpele kabels)
Neem nu maar gewoon een LAPP netkabel met Kopp stekkers(kosten 18 euro de meter)en de verschillen(verandereringen)zijn niet te horen met wat voor dure netkabel dan ook.
Maar misschien is mijn setje niet van de juiste kwaliteit en zijn mijn oren niet goed getraind :lol:





   Henk.
2X TUBE ELYSIUM,S APOTHEOSE OP HET MID/HOOG
VINCENT SP 993 OP HET LAAG

AUDIO RESEARCH LS25 MK2
MARANTZ SA-11S1
LUIDSPREKERS: KLIPSCH P-38F
KABELS: W&M AUDIO LS-01
INTERLINKS: W&M AUDIO BC-01 XLR
SIGN AUDIO XLR
V.D HUL THE WIND
SILTECH LS-80 G

SB_Marantz

Je hebt in ieder geval een mooie set Henk!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Ik zou graag een normale discussie willen zien hier.

Is dat nog uberhaupt mogelijk?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

pg

nou ik heb supra kabel lorad of zo..
prima kabel.(waarom het kost me niet veel,niks alleen tijd)
de verschillen ten opzich van standaard is als ik hard draai,alleen maar stabieler,duur wat langer voor het over de kop ga mijn set stel niks voor met wat er bij andere sta hier op forum maar soms hoor ik wel verschillen met wat ik doe hier.(als niet zo is doe ik het echt niet)en ja kost me niks want ik doe klusjes voor een maat en krijg ik zijn oude spullen,kabels zeg maar.en hij heb wel de spullen die hier welis voorbij komen.
voor de rest ieder zijn ding.
doen als het beter is of denk zo niet lekker terug brengen ofzo.
want een leuk kabeltje kost meer dan zat en me andere hobby's wil ik ook blijven doen net als meerdere hier op forum.

mvg
patrick

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Voor discussie over speakers en filters graag een nieuw topic openen!

Ik behoor tot de categorie die wel degelijk verschil tussen interlinks hoor. Wel heb ik gemerkt dat de verschillen per set anders kunnen zijn, zowel sterker als bijna niet waarneembaar. Waar dit door komt? Geen idee, maar als techneut heb ik maar een beperkte verklaring kunnen vinden. Ook heb ik gemerkt dat de invloed van speakers vrij groot kunnen zijn, wat ik gemerkt heb in vergelijk van mijn set met die van Marco.

Mijn set toen:
PM-95, CD6000 OSE, Scan Speak Reference Monitor.
Set Marco toen:
PM-95, CD67 (nagenoeg gelijk aan mijn CD6000), Mission Freedom 754 of zoiets?

De interlink in kwestie was mijn Siltech SQ-28 Classic. In mijn set kwam deze al veel beter tot zijn recht dan de zelfbouw en Monster interlinks die ik toen had, maar dit waren redelijk nuanceverschillen. Marco klaagde over een wollig geluid, maar toen de Siltech ertussen geplaatst werd, werd het geluid echt gigantisch veel beter, net of er andere speakers stonden.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

bramdg

Ben ook eens nieuwschierig als ik een verschil ga horen als ik binnenkort (als de postman ze brengt) 2 interlinks ga testen:

Hoorde toen toch ook al een verschil tss een gewone bijgeleverde kabel met rood witte tulpsterkertjes
en men huidige interlink - Monitor Audio Atmos.

alvast merci voor de tip van de Siltech SQ-28 Classic kabel ivm het wollig klinken,
waarvan een pm17 ook wel iets last heeft vind ik zo



PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Maurice

Misschien wordt het wel tijd om eens een interlink luister test te doen?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WimPeu

Citaat van: HiFi gek op januari 11, 2009, 13:21:46

Van mij mag je langs komen , allen zie ik dat jij in Drenthe woont terwijl ik in Rotterdam woont .
En dat is wel erg ver weg , maar dat neemt uiteraard niet weg dat je welkom bent .


Groeten  EDWIN  B

Wie weet Edwin, ik kom nog wel eens in Rotterdam (Concerten ed.). Dus misschien kan ik dan het een en ander combineren!!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

bramdg

Zou miss wel eens een goed idee zijn om eens de goedkope te vergelijken met duurdere kabelkes,

maarja het zal altijd een kwestie zijn van ieders eigen smaak blijven en zoals je voorheen zei ook sterk afhankelijk zijn van set tot set

Ik denk ook wel als ik ga testen dat ik een beetje ga "denken" dat ik een verschil zal horen  violent1
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Marantz 81

#88
toen ik nog stereo versterker had kon ik heel goed het verschil horen tussen een standaard RCA kabel tussen speler en versterker en daarna V/D hull the name ,met name in defenitie en het klonk warmer  , bekabeling is heel erg belangrijk  :yes:

op een dure of high end installatie maakt het allemaal nog een veel groter verschil ,heb paar keer een high end installatie gehoord maar dat kan ik beter niet meer doen is niet goed voor je als je het toch niet kan betalen  clown1

maar ja ach je kan beter tevreden zijn met wat je hebt ,want je wilt toch altijd weer beter  :kwijl:

gerard

Citaat van: Maurice op januari 11, 2009, 21:51:29
Misschien wordt het wel tijd om eens een interlink luister test te doen?

Leuk!
maar...      waar / wanneer / met welke set / waartussen / welke kabeltjes enz.
Lijkt me lastig, zo te zien wonen vele door geheel het land.. :-)

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes