werkelijk klankverschil tussen kabels?

Gestart door bertheeren, november 19, 2008, 20:24:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Ricardo120880

Eerst maar even melden dat ik nieuw ben  :-D

Volgens mij wordt deze discussie op bijna elk forum gevoerd dat maar iets met geluid te maken heeft.

Persoonlijk ben ik van mening dat kabels alleen in het geval van analoge signalen een verschil kunnen maken.
In het geval van digitale signalen zal een goedkope kabel precies hetzelfde doen als een dure kabel, als je het mij vraagt.

HAL9000

Citaat van: Ricardo120880 op januari 18, 2009, 21:17:53
Eerst maar even melden dat ik nieuw ben  :-D

Volgens mij wordt deze discussie op bijna elk forum gevoerd dat maar iets met geluid te maken heeft.

Persoonlijk ben ik van mening dat kabels alleen in het geval van analoge signalen een verschil kunnen maken.
In het geval van digitale signalen zal een goedkope kabel precies hetzelfde doen als een dure kabel, als je het mij vraagt.

CiteerIn het geval van digitale signalen zal een goedkope kabel precies hetzelfde doen als een dure kabel, als je het mij vraagt.

Ren morgen naar de winkel. koop een panasonic blu ray speler+ panasonic plasma 1080 beeldlijnen.
Sluit de set aan met simpel goedkoop HDMI
en dan met een supra kabel (high end)

:-D
Ik geloofde het ook niet.  :wink:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Ricardo120880

Citaat van: HAL9000 op januari 18, 2009, 21:55:22
Ren morgen naar de winkel. koop een panasonic blu ray speler+ panasonic plasma 1080 beeldlijnen.
Sluit de set aan met simpel goedkoop HDMI
en dan met een supra kabel (high end)

:-D
Ik geloofde het ook niet.  :wink:

If I had the money  :-D

Maar zodra hier een Blu Ray komt, gaan we het uiteraard testen, theorie en praktijk kan ver uit elkaar liggen  :yes:

TurboMarco

tja ik zeg ook als je het verschil kan zien dan kan je het ook horen ,de tv is een mooi voorbeeld daarvan  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

MadVillain

Citaat van: HAL9000 op januari 18, 2009, 21:55:22
Ren morgen naar de winkel. koop een panasonic blu ray speler+ panasonic plasma 1080 beeldlijnen.
Sluit de set aan met simpel goedkoop HDMI
en dan met een supra kabel (high end)

:-D
Ik geloofde het ook niet.  :wink:

Met een korte kabel nog geen verschil waar mogen nemen. Wel is het verschil tussen een erg goedkope kabel van 10 meter zeker wel te zien.
In witte vlakken zie ik veel ruis. Maar dat was het

Maurice

Overigens kun je met DIY interlink kabels gemaakt van Microfoonkabel erg goede resultaten behalen. Deze zijn specifiek ontworpen om lage stroompjes/spanningen over langere afstanden te transporteren. Bijkomend voordeel is dat ze erg flexibel zijn!
Klinkt iig net zo goed, zo niet beter dan de Monster M850i die ik heb die toen toch 300 guldens was.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Omdat ik morgen toch richting SB gaat hebben we afgesproken dat ik een van de Hull  "The Name" interlink meeneem voor een vergelijk.
Thom en ik hebben duidelijk verschillen gehoord maar ben nu benieuwd of ik Wilfred hier ook van kan overtuigen. :wink:
Hij zegt van niet maar zeg nooit.... nooit. :-D

Wordt iig vervolgd. HB
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mars

Citaat van: Paul op januari 23, 2009, 22:31:40
Omdat ik morgen toch richting SB gaat hebben we afgesproken dat ik een van de Hull  "The Name" interlink meeneem voor een vergelijk.
Thom en ik hebben duidelijk verschillen gehoord maar ben nu benieuwd of ik Wilfred hier ook van kan overtuigen. :wink:
Hij zegt van niet maar zeg nooit.... nooit. :-D

Wordt iig vervolgd. HB



oi

Doe je Willy de groeten?

Have fun boys.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

mars

Citaat van: Paul op januari 23, 2009, 22:31:40
Omdat ik morgen toch richting SB gaat hebben we afgesproken dat ik een van de Hull  "The Name" interlink meeneem voor een vergelijk.
Thom en ik hebben duidelijk verschillen gehoord maar ben nu benieuwd of ik Wilfred hier ook van kan overtuigen. :wink:
Hij zegt van niet maar zeg nooit.... nooit. :-D

Wordt iig vervolgd. HB



eeeeeeey oi aloha , voel me achtergesteld :cry: .....snik ...piep :lol:

Ik hoorde het verschil namelijk ook :yes: toen we met z'n drieen, deze kabel ( jouw van den hul) bij mij thuis op mijn set vergeleken,  :wink: :wink:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

TurboMarco

Citaat van: Paul op januari 23, 2009, 22:31:40
Omdat ik morgen toch richting SB gaat hebben we afgesproken dat ik een van de Hull  "The Name" interlink meeneem voor een vergelijk.
Thom en ik hebben duidelijk verschillen gehoord maar ben nu benieuwd of ik Wilfred hier ook van kan overtuigen. :wink:
Hij zegt van niet maar zeg nooit.... nooit. :-D

Wordt iig vervolgd. HB

Kan je dat iets nuanceren paul ?
ik bedoel in welke set hebben jullie dat verschil waargenomen?
hebben jullie dat voor zichzelf in je eigen set gehoord?
hoe goed ken je de set van een ander ?

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: Marco op januari 24, 2009, 04:22:25
Kan je dat iets nuanceren paul ?
ik bedoel in welke set hebben jullie dat verschil waargenomen?
hebben jullie dat voor zichzelf in je eigen set gehoord?
hoe goed ken je de set van een ander ?


Marco, heb de van de hull tussen m,n pre en eind gehad dus een vergelijk met m,n eigen set.
Vond deze veel scheller klinken en dat kan Thom bevestigen.
Verder heeft Mars deze op z,n eigen set vergeleken met het zelfde resultaat en waar wij bij waren dus het is niet van horen zeggen.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Cool man! een kabel met ingebouwde toonregeling.  clown1

Ik hang het ding er straks wel even tussen................ :gaap:



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Citaat van: Paul op januari 24, 2009, 10:33:12
Marco, heb de van de hull tussen m,n pre en eind gehad dus een vergelijk met m,n eigen set.
Vond deze veel scheller klinken en dat kan Thom bevestigen.
Verder heeft Mars deze op z,n eigen set vergeleken met het zelfde resultaat en waar wij bij waren dus het is niet van horen zeggen.

ah ok duidelijk  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

No offence Paul maar Mers is er van teruggekomen vertelde hij me van de week.  :wink:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: Marco op januari 24, 2009, 12:14:22
ah ok duidelijk  :-)
Nouw schiet mij maar in zo,n ding...is het suggestie maar wat ik thuis waarnam met de v/d hull interlink dat verhaal ging vandaag bij Wilfred niet op.
Totaal geen verschil waar te nemen terwijl mevrouw Barber zo haar best deed.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site