werkelijk klankverschil tussen kabels?

Gestart door bertheeren, november 19, 2008, 20:24:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

TurboMarco

Citaat van: Paul op januari 24, 2009, 22:25:47
Nouw schiet mij maar in zo,n ding...is het suggestie maar wat ik thuis waarnam met de v/d hull interlink dat verhaal ging vandaag bij Wilfred niet op.
Totaal geen verschil waar te nemen terwijl mevrouw Barber zo haar best deed.

ja dat kan,ik ken verder de v/d hull niet,en ik weet niet welke kabel nog meer gebruikt is.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: Paul op januari 24, 2009, 22:25:47
Nouw schiet mij maar in zo,n ding...is het suggestie maar wat ik thuis waarnam met de v/d hull interlink dat verhaal ging vandaag bij Wilfred niet op.
Totaal geen verschil waar te nemen terwijl mevrouw Barber zo haar best deed.

Hoe hebben jullie de test gedaan?
Het is mij wel vaker opgevallen dat sommige sets gevoeliger voor kabels zijn dan andere. Voorbeeld weer die Siltech interlink in mijn en Marco's toenmalige set. Bij hem was het verschil veel groter.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Totofan

Ik gebreuk ook de interlinks van VD Hull 'the name'.
Het verschilt ook per cd, de ene cd klinkt veel warmer den de andere.
Soms heb ik het gevoel van yes geweldig, bij Pink Floyd b.v., maar zet ik een cd van Steve Lukather op (candyman) dan is dat warme geluid ver weg, erg schel somige delen van de muziek.
Of dit nu aan de interlink ligt weet ik niet, maar ik ga het een keer uitproberen om er een andere interlink tussen te zetten.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

SB_Marantz

Daar hebben kabels niets mee van doen.

Het zit hem puur en alleen in de opname.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Totofan

Ik heb er  een andere interlink tussen gedaan, de hoge tonen geen verschil, maar in de lage wel, wat warrig.
Dus ik blijf in iedergeval de The Name van VD Hull gewoon gebruiken. :yes:
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

WimPeu

Citaat van: SB_Marantz op januari 25, 2009, 12:53:19
Daar hebben kabels niets mee van doen.

Het zit hem puur en alleen in de opname.



Ik heb de Lukather cd ook en die klinkt net als de Toto cd's (veel te veel laag, zeker de laatste paar cd's) als een demo. Daar veranderd een kabel niet veel aan.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

HiFi gek

Citaat van: WimPeu op januari 25, 2009, 15:38:58
Ik heb de Lukather cd ook en die klinkt net als de Toto cd's (veel te veel laag, zeker de laatste paar cd's) als een demo. Daar veranderd een kabel niet veel aan.


Dat zit hem inderdaad puur en alleen in de opname , zo heb ik zelf ook wel een aantal cd's die sterk afwijken qua klankkleur .
En die zijn dan nog zelfs van de zelfde artiest en van het zelfde High end label ( label is Groove Note ) .

Bij de sacd's van Patricia Barber die allen van hetzelfde label zijn hoor je ook klankkleur verschillen .


Groeten  EDWIN  B

Totofan

Ik heb gewoon weer de zelfde cd's gebruikt, om een vergelijking te krijgen van het geluid.
Ik ben er nu ook wel achter dat er inderdaad veel verschil is tussen cd,s.
Dat  is me hiervoor nog nooit zo opgevallen.
Dat heeft natuurlijk te maken met mijn vorige sets.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

HiFi gek

Citaat van: Totofan op januari 25, 2009, 20:39:32
Ik heb gewoon weer de zelfde cd's gebruikt, om een vergelijking te krijgen van het geluid.
Ik ben er nu ook wel achter dat er inderdaad veel verschil is tussen cd,s.
Dat  is me hiervoor nog nooit zo opgevallen.
Dat heeft natuurlijk te maken met mijn vorige sets.


Hoe beter de komplete installatie is , des te beter kun je de verschillen waarnemen  in opname kwaliteit .


Groeten  EDWIN  B

ll0ll

Citaat van: Marco op januari 12, 2009, 10:56:23
Maurice het waren idd de Mission 754F


Die luidsprekers stonden destijds op de nominatie om snel vervangen te worden,nadat we die Siltech SQ-28 tussen de versterker en cd speler hadden gestoken kwam ik tot de conclusie dat de Mission's nog even mochten blijven.



Hoe bevielen (of heb je ze nog steeds?) jou de Mission 754 f's? :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

TurboMarco

Citaat van: ll0ll op juni 11, 2009, 11:14:37
Hoe bevielen (of heb je ze nog steeds?) jou de Mission 754 f's? :)
Ik heb ze allang niet meer.
Ik vond het persoonlijk geen speakers voor het snelle werk zoals rock/metal ,maar meer speakers voor simpele pop en rustige jazz,met name het laag volgens bandpass principe kwam wat traag over,en het hoog was voor mij wat te lief,verder zijn deze luidsprekers zeer goed afgewerkt en ogen zeer goed en niet te groot,hoewel de meningen daar over verschillen.

grtz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

thepioneer

Leuke discussie het hele kabel verhaal. Ik dacht altijd van koper is koper en stroom is stroom. Nou ben ik wel het een en ander wijzer geworden en ook geexperimenteerd met luidsprekerkabel.

Ik heb nu om wat te testen een pm-52se staan in combinatie met een cd 52mkII se. Ik heb een kabel uit de garage getrokken wat ik eerder een keer in mijn auto had zitten en daar de luidsprekers mee aangestuurd. (magnat vector55). Ik heb even geluisterd en toen maar eens een andere kabel gepakt met 4 dunnere aders en gewoon 2 aders aan elkaar gedraaid. Het verschil was echt groot. Wel raar want ik was overtuigd dat het niet echt hoorbaar zou zijn voor mij. Het hoog werd gedetailieerder en het laag werd dieper.

Vervolgens het ik ze op de biwire manier aangesloten en toen hoorde ik nog meer verschil. Toen besloten om ze te biampen (met 1 versterker dus a+b) daar zat ook verschil in. Ik heb vervolgens dus 1 luidspreker aangesloten met de 4 aderige kabel en 1 met de kabel (2stuks) uit mijn auto. De versterker op mono gezet en eerst links beluisterd en toen rechts. Heel vreemd hoe dit zo anders kan klinken. want stroom is stroom toch? ;)

Nou moet ik zeggen dat ik dus dikke "gamma" luidspreker kabel vergelijk met 4 aderige stroomkabel (draadkern en geen vd). Hoe het is in vergelijking met duurdere kabels heb ik nog niet getest.










Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

thepioneer

#132
Beneden heb ik een andere set staan met een pm8003 en een cd-52se met verbeterede opamp. Deze set stuurt een paar gemodificeerde cdm 7se aan van B&W. Hiertussen zit monsteraudio luidsprekerkabel. Dus als ik boven klaar ben met testen dan ga ik de beste resultaten vergelijken beneden.

Over interlinks ben ik van mening dat je voor digitaal gewoon een fatsoenlijk moet kopen maar extreem duur hoeft volgens mij niet voor het digitale gebeuren.

Analoog maakt volgens mij wel uit maar heb dit nog nooit waargenomen (de theorie kan ik beter begrijpen). Een deze dagen krijg ik een siltech interlink en ga deze vergelijken met een relatief goedkope audioquest alpha snake. De siltech heb ik 2e hands omdat nieuw niet te betalen is, tenminste vind 500+ toch wel veel voor 2x 1m kabel.

Hierover later meer :)

Groeten Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

HiFi gek

Ronald

Mooi toch dat je de verschillen zo duidelijk kon waarnemen  :yes:

Kabels doen meer dan menigeen verwacht .

Hou ons op de hoogte wat het verschil is tussen de interlinks van Siltech en Audioquest .
Wat zijn de type's van beide merken waar je mee gaat vergelijken ?



Groeten  EDWIN  B

thepioneer

Hallo Edwin,

Heb vandaag een goede vriendin van me mee genomen naar boven en gevraagd of zei verschil hoorde in het geluid wat de luidsprekers produceerden. Ze zei ja er zit verschil in, dus ik vroeg wat de verschillen waren, de bas was anders en het hoog was anders. Vooral het hoog viel haar op. Leuk he want zei luisterd wel eens muziek bij mij maar is verder leek daarin. En ik had toch een bevestiging dat ik niet helemaal gek ben :)

Ik ga de "goedkope" alpha snake testen met een siltec st-48b g3 testen. Ook hier ga ik vanuit dat ik het niet kan horen maar wie weet verrast me het net zo als de luidsprekerkabel en stroomkabel verhaal. Ik heb gelukkig ook nog ergens een chich kabel gevonden met zo'n 1,5 mm draad eraan bij een kennis van mij en die ligt hier dus ook. Dan heb je echt 2 uitersten bijelkaar. De 1,5mm draad tegen een siltech :)

Groeten Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550