werkelijk klankverschil tussen kabels?

Gestart door bertheeren, november 19, 2008, 20:24:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

#150
Statistiek heeft niet zoveel te maken met het filosofische probleem wat ik aanhaalde. Verder begrijp ik nooit zoveel van mensen die anderen willen overtuigen dat wat zij waarnemen geen realiteit is. Leven en laten leven of beter, luisteren en laten luisteren is wat mij betreft in deze kwestie het devies.

Edit: ik zie dat Sander ook zo verstandig is.

xander32

Citaat van: Mexicaanse Hond op oktober 29, 2009, 12:58:16
Statistiek heeft niet zoveel te maken met het filosofische probleem wat ik aanhaalde. Verder begrijp ik nooit zoveel van mensen die anderen willen overtuigen dat wat zij waarnemen geen realiteit is. Leven en laten leven of beter, luisteren en laten luisteren is wat mij betreft in deze kwestie het devies.
stupid niets aan toe te voegen :yes:!

Sander.

Mexicaanse Hond

Al smeert iemand zijn kabels met vet in en doet hij een rituele hifi-dans voordat hij ze aansluit, het zal me worst wezen. Als hij/zij er happy mee is, wie ben ik dan om hem/haar terecht te wijzen?

MadVillain

Ik gaf het ook al aan :)

Maar ik ben het er helemaal mee eens.

mars

#154
oi

qoute Maurice;( en sta nog steeds heel sceptisch tegenover kabels, maar toch hoor ik (soms) verschillen. Soms heel groot, soms marginaal. )

ik ook :yes:  maf he



Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Mexicaanse Hond

#155
Voor mij staat het vast dat er klankverschillen zijn tussen kabels. Ik hoor ze, dus zijn ze er. Wat de technische achtergronden ervan zijn zal me aan m'n reet roesten. Dat de er geen theoretische verklaringen voor het klankverschil zijn kan ook liggen aan de beperking van metingen. Meten is weten, als je weet wat je meet. Dat laatste is niet onbelangrijk.

Marantz 81

kan het weer gewoon verder gaan waar dit topic over gaat  byebye

is van toch geen toegevoegde waarde als je het toch niet hoort of verschil waarneemt

AkelaWilmans

Dus...dit topic is er alleen voor mensen die verschil waarnemen? Lekkere discussie dan.

Mexicaanse Hond

Citaat van: AkelaWilmans op oktober 29, 2009, 17:25:49
Dus...dit topic is er alleen voor mensen die verschil waarnemen? Lekkere discussie dan.
Ik denk dat je een verkeerde conclusie trekt. Natuurlijk is deze discussie voor iedereen. Het is alleen strontvervelend als mensen als een soort hifi-evangelist anderen van hun eigen gelijk proberen te overtuigen.

Maurice

Citaat van: Mexicaanse Hond op oktober 29, 2009, 17:32:08
Ik denk dat je een verkeerde conclusie trekt. Natuurlijk is deze discussie voor iedereen. Het is alleen strontvervelend als mensen als een soort hifi-evangelist anderen van hun eigen gelijk proberen te overtuigen.
Inderdaad, en dat maakt deze discussie gelijk ook lastig om te voeren.

Met statistiek is veel te bewijzen, maar ook veel verkeerd te interpreteren.
Misschien is verschillen tussen kabels horen wel een placebo. Toch hebben placebo's in de praktijk een onverklaarbare werking.
Kun je stellen als je een groep patiƫnten een placebo geeft en een andere groep een echt medicijn, dat de mensen met het placebo niet genezen? Toch zijn er mensen die genezen met een placebo. Hoe moet dat dan verklaard worden? Kennen we de invloeden van de werkzame stoffen niet? Spelen er andere factoren mee?

Iedere persoon beleeft zijn eigen werkelijkheid/realiteit. En die realiteit is voor die persoon echt, ook al kan iemand dat heel anders ervaren en is het voor hem niet echt. Soms kun je mensen overtuigen dat hun realiteit niet echt is, en ze bepaalde aspecten anders moeten gaan ervaren. Soms kun je mensen hiervan niet overtuigen. Ligt dit aan de ander, of ligt dit aan jouw realiteit die toch niet echt blijkt te zijn volgens de ander?

Hele geloofsoorlogen worden hierom gevoerd. Wie heeft nu de juiste realiteit?
Zelf geloof ik niet in een god. Dit is mijn realiteit, maar ik zal niemand beoordelen omdat hij/zij wel in een god gelooft. Net zoals zij niet kunnen aantonen dat god wel degelijk bestaat, kan ik niet aantonen dat deze niet bestaat. Maar wie heeft er nu gelijk? Beiden, in hun eigen realiteit.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marantz 81

Citaat van: AkelaWilmans op oktober 29, 2009, 17:25:49
Dus...dit topic is er alleen voor mensen die verschil waarnemen? Lekkere discussie dan.

nee dat niet  :-) met een discussie is ook niks mis , maar hele verhalen over dat het allemaal onzin is en er totaal geen verschil in de kabels zou zitten kan misschien wel door metingen worden aangetoond en mensen die dat onderzoeken ,het gaat er hier juist om of jezelf het verschil kan horen of niet en wat je dan hoort aan verschil ,dat kan geen meting of onderzoek aantonen

RonaldW

Amen ! ( letterlijke betekenis "zo is het" ! )
Geloof, hoop, zekerheid, bewijs, geluid, statistieken, indien JIJ er een positieve invulling of beleving aan hebt maakt het JOU gelukkiger en mag niemand dat van je afnemen maar je stimuleren in je geluk, er zijn vele merken kabels, apparatuur en speakers en ze worden allemaal verkocht dus zoveel smaken zoveel wensen.
Voor de 1 maakt het HET verschil en voor de ander niet, zolang ze beiden er maar gelukkig mee zijn.
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

TurboMarco

Citaat van: AkelaWilmans op oktober 29, 2009, 09:46:36
ALs er niemand in een blindtest de ene kabel van de andere kan onderscheiden doe ik hele stellige uitspraken over kabels.

Blind bier drinken word je ook wijzer van,ooit eens gedaan ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

cheese

Citaat van: AkelaWilmans op oktober 29, 2009, 17:25:49
Dus...dit topic is er alleen voor mensen die verschil waarnemen? Lekkere discussie dan.

laten we elkaar allemaal in de waarde laten of je nu verschil hoort of niet......ik zeg maar zo op dit onderwerp ieder zijn of haar waarheid.


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Mexicaanse Hond

Citaat van: Marco op oktober 29, 2009, 22:01:41
Blind bier drinken word je ook wijzer van,ooit eens gedaan ?
Is dat een voorstel voor een meet and greet?  :-D