Ik heb mij laatst laten vertellen door ene FRITZ DE WITH van het cd label STS-DIGITAL , deze man sponsord Marantz met zijn bekende test cd's .
En deze man heeft daarom veel persoonlijke omgang met ons aller bekende persoon KEN ISHIWATA van Marantz .
Volgens Fritz heeft Ken Ishiwata een grote kast vol met diverse electronica onderdelen waarvan hij precies schijnt te weten wat voor klank deze onderdelen exact geven .
Marantz stuurd dan een apparaat op naar KEN die ze nieuw ontworpen hebben , Ken gaat er naar luisteren en met zijn eigen enorme grote voorraad elektronica gaat hij vervolgens de klank aanpassen naar zijn norm .
Dus de Marantz ontwerp afdeling doet niets anders dan het apparaat ontwerpen en in elkaar bouwen , er wordt niet naar geluisterd in Japan , de eerste luistersessie die plaats vind is door KEN zelf .
Het betreffende apparaat schijnt dan nog niet goed te klinken en doordat KEN dus weet wat zijn elektronica onderdelen exact doen qua klank kan KEN het betreffende apparaat volledig laten klinken zoals hij dat voor ogen heeft .
Dan wordt het apparaat weer terug gestuurd naar Japan en wordt het in productie genomen nadat de schema's uiteraard aangepast zijn door KEN .
Zo is het mij uitgelegt door Fritz de With , een hoop mensen op dit forum zullen zijn cd label wel kennen aan gezien er meestal Marantz apparatuur wordt afgebeeld op de cd boekjes .
Best wel interesant om te weten hoe men bij Marantz te werk gaat en met name hoe KEN ISHIWATA te werk gaat
Groeten EDWIN B