Hoorbare verschillen tussen versterkers?

Gestart door Snow, september 19, 2008, 18:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Dat las ik achteraf ook.

Ik hoorde wel degelijk een toename in ruimtelijke afbeelding.
Mijn vriendin zat naast me tijdens de voor en na test en die hoorde precies hetzelfde.

Het uitgebreide verslag is op AF te lezen.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Ik heb het verslag gelezen,ik vond het dan ook opmerkelijk dat Snow daar een ander verhaal meld dan hier.

Maar goed hij heeft inmiddels duidelijk gemaakt hoe het zit.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Snow

Over deze versterker is in mijn ogen al teveel gezegd. Ik hou het op suggestie :-)In eerste instantie heb ik met SBM contact gezocht voor recap en revisie, omdat ie al een paar jaar oud was. Mijn mening achteraf is dat ik naar Cuyk met een goede versterker ben gegaan en een week later met een prima gerecapte en gereviseerde versterker thuis ben teruggekomen. Overigens kan ik iedereen met een probleem met zijn versterker waarvan de garantie is afgelopen, in alle gemoedsrust Wilfred aanbevelen, zijn of haar apparatuur toe te vertrouwen. Over de PM-14 zeg ik nu niets meer :-D

SB_Marantz

Je hebt er plezier van en daar gaat het om.  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Snow

Citaat van: SB_Marantz op september 28, 2008, 21:58:42
Je hebt er plezier van en daar gaat het om.  :wink:
Nog niet, zit op luidsprekers te wachten. oei daar ga ik weer.

TurboMarco

het is eeuwig zonde dat een discussie doodbloed door de dooddoener die (auto)  :wink: suggestie heet  :no:



(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Snow

Citaat van: Marco op september 28, 2008, 22:06:48
het is eeuwig zonde dat een discussie doodbloed door de dooddoener die (auto)  :wink: suggestie heet  :no:




(auto)suggestie is onderdeel van ons dagelijkse leven. Als jij thuis op de bank zit, eigen installatie, eigen muziek, waar je naar luistert als je er zin hebt, dan creeer je al je eigen suggestieve wereld. Eigenlijk zeg je, ik bepaal zelf wel wanneer ik die verschillen wens te horen. En gelijk heb je. Feit is echter dat bij ABXtesten, niet alleen in Nederland, de mensen dit niet konden waarmaken. En daar waren niet de minste bij(musici, hifi-handelaren, audiofielen)
Het maakt ook niet uit. Je hebt die apparaten nu eenmaal nodig om muziek te kunnen luisteren en wat is de waarheid in deze? Multatuli zei lang geleden al: "Mischien is nooit iets helemaal waar en zelfs dat niet" :wink:

gerard

Citaat van: Snow op september 28, 2008, 20:04:54
Als die verschillen zo groot zijn, dan moet je ook het verschil tussen een Sony(179 euro) en een ASR ermitter van bijna 9000 euro kunnen duiden

Jazeker, met m'n ogen dicht en 2 vingers in de neus  :wink:

(In ieder geval wel bij de door mij genoemde versterkers)

Ik neem aan dat jij thuis nu een sony van €179,- hebt staan.
Kan je mooi je marantz verkopen en toch zeggen dat je een versterker hebt die niet onderdoet voor eentje van €9000,-. Voor die verschillen kan je lekker veel muziek kopen, of ff op vakantie.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

TurboMarco

Ach die testen moet ik wel om lachen,het is maar net hoe je het brengt,een tijdje terug heeft Top gear laten zien dat een BMW M3 zuiniger is dan een Toyota Prius  :-D


http://www.youtube.com/watch?v=N8XDscWleKw

Kijk!!  het is bewezen ,en wel door mensen die er verstand van hebben  hello
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

HiFi gek

Citaat van: gerard op september 29, 2008, 10:28:26


Ik neem aan dat jij thuis nu een sony van €179,- hebt staan.
Kan je mooi je marantz verkopen en toch zeggen dat je een versterker hebt die niet onderdoet voor eentje van €9000,-. Voor die verschillen kan je lekker veel muziek kopen, of ff op vakantie.

Inderdaad , ik verkoop ook maar mijn komplete installatie en ga een leuk minisetje halen bij Media Markt .

Al die verschillen die al ik al die jaren waarnam blijken dus tussen mijn oren te zitten , maakt niet uit van het geld dat het opleverd kan ik dan mooi van die moderne zwaar gecomprimeerde pop muziek kopen , want dat ik veel verschil waarneem tussen audiofiele opnamens en flutopnamens zit hem vast en zeker ook tussen mijn oren .

Maar ik heb desondanks toch respect voor de mensen die de verschillen niet kunnen horen , en sta 100% achter diegene die de verschillen wel horen .

Groeten  EDWIN  B

Snow

Citaat van: HiFi gek op september 29, 2008, 17:37:00
Inderdaad , ik verkoop ook maar mijn komplete installatie en ga een leuk minisetje halen bij Media Markt .

Al die verschillen die al ik al die jaren waarnam blijken dus tussen mijn oren te zitten , maakt niet uit van het geld dat het opleverd kan ik dan mooi van die moderne zwaar gecomprimeerde pop muziek kopen , want dat ik veel verschil waarneem tussen audiofiele opnamens en flutopnamens zit hem vast en zeker ook tussen mijn oren .

Maar ik heb desondanks toch respect voor de mensen die de verschillen niet kunnen horen , en sta 100% achter diegene die de verschillen wel horen .

Groeten  EDWIN  B

Onzin Hifigek, Dat over dat minisetje beweer ik helemaal niet. De topic was: in een bepaalde setting maakt het niet zoveel uit welke versterker je gebruikt. Dat was de stelling. Niet meer en niet minder. Natuurlijk is die accuphase van jouw een geweldige versterker. Maar of jij verschillen gaat horen met deze versterker ligt aan de luidsprekers.
Trouwens die opmerking over audiofiele opnames en flutopnames bestrijdt toch niemand. Ik ben er inmiddels achter dat in mijn CD verzameling veel slechte opnames zitten.

Gr.-S

HiFi gek

Citaat van: Snow op september 29, 2008, 18:45:49
Onzin Hifigek, Dat over dat minisetje beweer ik helemaal niet. De topic was: in een bepaalde setting maakt het niet zoveel uit welke versterker je gebruikt. Dat was de stelling. Niet meer en niet minder. Natuurlijk is die accuphase van jouw een geweldige versterker. Maar of jij verschillen gaat horen met deze versterker ligt aan de luidsprekers.
Trouwens die opmerking over audiofiele opnames en flutopnames bestrijdt toch niemand. Ik ben er inmiddels achter dat in mijn CD verzameling veel slechte opnames zitten.

Gr.-S


Inderdaad Snow , ik moet je gelijk geven .
Ik noem nu de komplete installatie terwijl het bij jouw alleen om de versterker was te doen .


Groeten  EDWIN  B

viny

maar wat willen we nu eigenlijk horen!!!!!!
onze versterker,de luidsprekers, de player,de kabels of toch gewoon muziek.
Eerlijk gezegd is het een topic met superlativen voor de vesterker en de rest van de keten
Voor mij is het vooral de rust in de muziek en muziek alleen.
Maar dan moet ik een hoop voordelen van de ht versterker laten varen,en een behoorlijke spaarpot vinden.
Daarom een goed alternatief de marantz sr8001. :-) :-) :-)

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)