Hoorbare verschillen tussen versterkers?

Gestart door Snow, september 19, 2008, 18:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

SB_Marantz

Citaat van: Snow op september 28, 2008, 20:04:54
Als die verschillen zo groot zijn, dan moet je ook het verschil tussen een Sony(179 euro) en een ASR ermitter van bijna 9000 euro kunnen duiden


Je hebt het verslag gelezen dus.

Ik geloof dat het lood om oud ijzer was kwa uitslag inderdaad.

Zou best kunnen, ik heb het al vaker meegemaakt.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

Citaat van: Snow op september 28, 2008, 20:09:05
Is een beetje ver. Maar wie weet ooit. Als je zombies serveert. :-D
Mwah, Arnhem is redelijk centraal toch?
Maar wat zijn zombies?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Snow

Citaat van: Maurice op september 28, 2008, 20:14:41
Mwah, Arnhem is redelijk centraal toch?
Maar wat zijn zombies?
overheerlijke cocktail(bruine rum,witte rum, brandy, grenadine, jús dórange).Dames vinden dit ook lekker.

SB_Marantz

Citaat van: Snow op september 28, 2008, 20:09:05
Is een beetje ver. Maar wie weet ooit. Als je zombies serveert. :-D


Of een PM-15.  :-D :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HiFi gek

#94
Ik heb mij laatst laten vertellen door ene FRITZ DE WITH van het cd label STS-DIGITAL , deze man sponsord Marantz met zijn bekende test cd's .
En deze man heeft daarom veel persoonlijke omgang met ons aller bekende persoon KEN ISHIWATA van Marantz .

Volgens Fritz heeft Ken Ishiwata een grote kast vol met diverse electronica onderdelen waarvan hij precies schijnt te weten wat voor klank deze onderdelen exact geven .
Marantz stuurd dan een apparaat op naar KEN die ze nieuw ontworpen hebben , Ken gaat er naar luisteren en met zijn eigen enorme grote voorraad elektronica gaat hij vervolgens de klank aanpassen naar zijn norm .

Dus de Marantz ontwerp afdeling doet niets anders dan het apparaat ontwerpen en in elkaar bouwen , er wordt niet naar geluisterd in Japan , de eerste luistersessie die plaats vind is door KEN zelf .
Het betreffende apparaat schijnt dan nog niet goed te klinken en doordat KEN dus weet wat zijn elektronica onderdelen exact doen qua klank kan KEN het betreffende apparaat volledig laten klinken zoals hij dat voor ogen heeft .

Dan wordt het apparaat weer terug gestuurd naar Japan en wordt het in productie genomen nadat de schema's uiteraard aangepast zijn door KEN .

Zo is het mij uitgelegt door Fritz de With , een hoop mensen op dit forum zullen zijn cd label wel kennen aan gezien er meestal Marantz apparatuur wordt afgebeeld op de cd boekjes .

Best wel interesant om te weten hoe men bij Marantz te werk gaat en met name hoe KEN ISHIWATA te werk gaat


Groeten  EDWIN  B

SB_Marantz

Mooi fabeltje.  HB


Waarom?
Simpel: deze manier zou het bedrijf zo over de kop helpen.

Ken is een tweaker meer niet.
Ik heb een paar jaar geleden een leuk gesprek met hem gevoerd over allerlei zaken.  clown1

Het K.i. label is in feite een marketing stunt.

Wat krijg je voor die meerprijs?  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HiFi gek

#96
Citaat van: SB_Marantz op september 28, 2008, 20:38:06
Mooi fabeltje.  HB


Waarom?
Simpel: deze manier zou het bedrijf zo over de kop helpen.

Ken is een tweaker meer niet.
Ik heb een paar jaar geleden een leuk gesprek met hem gevoerd over allerlei zaken.  clown1

Het K.i. label is in feite een marketing stunt.

Wat krijg je voor die meerprijs?  :wink:


Ik zou het niet weten , het is mij ook maar verteld .
Ik neem aan dat er geen leugens verteld zijn aan mij .

Misschien heb ik het niet goed begrepen en gaat het enkel om de apparatuur die de KI signatuur hebben ( het K.I plaatje op de front ) .

Groeten  EDWIN  B

SB_Marantz

Tijdens mijn gesprekje met hem kwamen er wel een aantal dingetjes naar boven.

De man is integer te noemen maar het is en blijft een zakenman.  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HiFi gek

Citaat van: SB_Marantz op september 28, 2008, 20:43:13
Tijdens mijn gesprekje met hem kwamen er wel een aantal dingetjes naar boven.




Vertel eens als je wil , ik denk dat een aantal mensen best nieuwsschierig hiernaar zijn .
Ik i.i.g. wel .


Groeten  EDWIN  B



SB_Marantz

#99
Ik begon met hem aan te spreken zoals dat hoort met meteen een geintje eroverheen.

Ik noemde hem de zoon van Saul Marantz en dat viel uiteraard in goede aarde bij hem.
Vintage Marantz is hij ook een liefhebber van en heeft een aardige collectie.
Platen heeft hij ettelijke duizenden exemplaren en dan ook zeldzame uiteraard.

Verder hebben we het over diverse modellen gehad waaronder de fameuze model 7 uit de jaren 60.

Het marketing verhaal kapte hij vrij snel af vanwege beroepsgeheim maar de knipoog die ik ontving sprak boekdelen.

Verder gaf hij toendertijd een erg leuke presentatie waarvoor wij geen kaarten hadden maar geen nood.
Ken sleepte ons even naar binnen en pakte er 2 stoelen bij.

Zoals ik al zei; een integer man!



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

Citaat van: SB_Marantz op september 28, 2008, 20:55:54
Ik begon met hem aan te spreken zoals dat hoort met meteen een geintje eroverheen.

Ik noemde hem de zoon van Saul Marantz en dat viel uiteraard in goede aarde bij hem.
Vintage Marantz is hij ook een liefheber van en heeft een aardige collectie.
Platen heeft hij ettelijke duizenden exemplaren en dan ook zeldzame uiteraard.

Verder hebben we het over diverse modellen gehad waaronder de fameuze model 7 uit de jaren 60.

Het marketing verhaal kapte hij vrij snel af vanwege beroepsgeheim maar de knipoog die ik ontving sprak boekdelen.

Verder gaf hij toendertijd een erg leuke presentatie waarvoor wij geen kaarten hadden maar geen nood.
Ken sleepte ons even naar binnen en pakte er 2 stoelen bij.

Zoals ik al zei; een integer man!
Dus eigenlijk heb je enkel een leuk gesprek gehad met K.I., zoals wij op de VAD show vorig jaar ook met hem hadden (hij blijkt een liehebber te zijn van Dreamtheater waarvan wij een cd opgezet hadden na zijn presentatie).

Maar omdat hij een marketing verhaal afkapt met een knipoog denk je dat je hun marketing praktijk kent  :?
Lijkt mij knap, aangezien de meeste mensen een discussie afkappen met een knipoog zonder een bijbedoeling. Zeker als het om zaken gaat waar een klant/consument niets mee te maken heeft. Doe dit zelf ook bij mensen die mij om een bedrijfsgeheim vragen, of zijn vraag nu een waarheid vertolkt of niet.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

Je mag het in twijfel trekken maar ik was er zelf bij.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

Citaat van: SB_Marantz op september 28, 2008, 21:10:08
Je mag het in twijfel trekken maar ik was er zelf bij.

Op basis van jouw informatie kan ik er nog niets van zeggen.

Verder nu weer graag on-topic over ¨ hoorbare verschullen tussen versterkers¨
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Snow

Citaat van: SB_Marantz op september 28, 2008, 20:32:45

Of een PM-15.  :-D :-D
Zeker Wilfred. Sta ik weer bij je voor de deur. Maar wel helpen dragen :wink:

TurboMarco

Citaat van: SB_Marantz op september 28, 2008, 14:44:58


Bij veroudering van met name de elco's in de signaalweg en de voeding ga je dit wel degelijk horen zoals ik dit al vele malen vast heb kunnen stellen.




Topicstarter Snow geeft aan dat de PM-14  achteraf geen verschil liet horen ,dan zijn we weer terug bij af ,waarom hoort de ene wel verschil en de ander niet.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)