Citaat van: Lapti op september 24, 2008, 21:24:52
Er komt eigenlijk ook nog bij dat je vaak pas verschillen hoort als je 2 versterkers allebei apart even een weekje beluisterd.
Wat soms in het begin als "wauw!" klinkt kan ook na een week als "opdringerig" klinken, maar dat hoor je niet in een dag (soms wel)
overigens ben ik het wel met snow eens dat een cd-speler (of versterker) in een bepaalde muziekgenre niet uitblinkt, die moeten gewoon alles goed kunnen afspelen en versterken (of niet goed, maar dan ook alles niet goed ). Bij luidsprekers is daar dan weer wel sprake van.
Toch is dit helaas wel het geval in sommige gevallen die soms voorkomen. Maar dat hangt ook geheel van de match met de rest van de set af.
Ooit is er een heavy metal luisterdag georganiseerd via audiofreaks, waarbij bleek dat de set wel erg kritisch is bij het weergeven van deze muziek.
Zelf ben ik er inmiddels achter dat mijn Marantz versterker minder goed gaat met deze muziek dan mijn Rotel Pre. Een cd11 ging weer beter dan mijn CD6000 OSe in mijn set. Voor Singer/Songwriter en lichte jazz muziek kon het geheel weer te kil worden, waarbij de Marantz dan weer de voorkeur heeft.
@snow aka Don C: dank voor het lanceren van deze interessante discussie (ook al heb ik hem gesplitst uit een ander topic).
Ik wil echter nog wel mijn opinie geven over DBT etc. Dit kan mijns inziens alleen werken indien je van te voren al zeer goed bekend met de set en akoestiek. Anders heb je namelijk geen idee waar je daadwerkelijk naar aan het luisteren bent. De meeste dbt's worden echter uitgevoerd in compleet onbekende sets en akoestieken, waardoor je eerder een geluid aan het verkennen bent ipv dat je naar verschillen luistert.
Ik kan verschillen het best in mijn eigen set beoordelen, maar ook bij Marco thuis kan ik ze meestal goed beoordelen (makkelijk, familie die 5km weg woont).