Hoorbare verschillen tussen versterkers?

Gestart door Snow, september 19, 2008, 18:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Maurice

Citaat van: Lapti op september 24, 2008, 21:24:52
Er komt eigenlijk ook nog bij dat je vaak pas verschillen hoort als je 2 versterkers allebei apart even een weekje beluisterd.

Wat soms in het begin als "wauw!" klinkt kan ook na een week als "opdringerig" klinken, maar dat hoor je niet in een dag (soms wel)

overigens ben ik het wel met snow eens dat een cd-speler (of versterker) in een bepaalde muziekgenre niet uitblinkt, die moeten gewoon alles goed kunnen afspelen en versterken (of niet goed, maar dan ook alles niet goed ;) ). Bij luidsprekers is daar dan weer wel sprake van.
Toch is dit helaas wel het geval in sommige gevallen die soms voorkomen. Maar dat hangt ook geheel van de match met de rest van de set af.
Ooit is er een heavy metal luisterdag georganiseerd via audiofreaks, waarbij bleek dat de set wel erg kritisch is bij het weergeven van deze muziek.
Zelf ben ik er inmiddels achter dat mijn Marantz versterker minder goed gaat met deze muziek dan mijn Rotel Pre. Een cd11 ging weer beter dan mijn CD6000 OSe in mijn set. Voor Singer/Songwriter en lichte jazz muziek kon het geheel weer te kil worden, waarbij de Marantz dan weer de voorkeur heeft.

@snow aka Don C: dank voor het lanceren van deze interessante discussie (ook al heb ik hem gesplitst uit een ander topic).
Ik wil echter nog wel mijn opinie geven over DBT etc. Dit kan mijns inziens alleen werken indien je van te voren al zeer goed bekend met de set en akoestiek. Anders heb je namelijk geen idee waar je daadwerkelijk naar aan het luisteren bent. De meeste dbt's worden echter uitgevoerd in compleet onbekende sets en akoestieken, waardoor je eerder een geluid aan het verkennen bent ipv dat je naar verschillen luistert.
Ik kan verschillen het best in mijn eigen set beoordelen, maar ook bij Marco thuis kan ik ze meestal goed beoordelen (makkelijk, familie die 5km weg woont).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Snow

Maurice, een beetje leven in de brouwerij kan toch geen kwaad? niet dan :wink:

Maurice

Citaat van: Snow op september 24, 2008, 22:26:32
Maurice, een beetje leven in de brouwerij kan toch geen kwaad? niet dan :wink:
Als iedereen het  altijd met elkaar eens wordt een forum ook zo saai ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Citaat van: Snow op september 24, 2008, 14:08:11
Wat betreft de PM-14. Welnu als je een week naar je wekkerradio hebt geluisterd dan denk je in eerste instantie dat de klank inderdaad beter is.


:lol: welke wekkerradio heb je dan ?  :-D

Maar ik denk dat ik je nu wel begrijp hoor ,je verwachte door een mening van een ander die beweerd dat hij een groot verschil deed waarnemen door het plaatsen van elcos van een ander merk dat jij dat ook zou waarnemen,echter daar ging een tijdje over heen eer dat je de versterker weer terug hebt en zo had je een bepaald verwachtingspatroon in gedachten ,die uiteindelijk niet uitkwam  ,maar de stelling dat er geen tot nauwelijks geen verschil te horen zou zijn op luidsprekers die makkelijk aan te sturen zijn ben ik het echter nog niet mee eens,mijn eigen luidsprekers zijn ook makkelijk aan te sturen en vele mensen die hier geweest zijn hoorde soms ook wel verschillen met andere versterkers,zie de link die Paul aangaf.

De werkelijke reden dat ik hier over blijf doordrammen is dat jij jouw mening niet gecorrigeerd hebt op de AF forum en hier met duidelijke tegenspraak een mening/stelling deponeert dat het niets uitmaakt,veel mensen blijven daardoor in het ongewisse en dat is jammer.


greetz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: Maurice op september 24, 2008, 22:40:08
Als iedereen het  altijd met elkaar eens wordt een forum ook zo saai ;)
Ik weet nog een paar leuke onderwerpen, dan zal het NOOIT meer saai zijn. :lol: :-P clown1
Maar zal me inhouden.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Snow

Ik weet ook nog wel een paar onderwerpen, waar de jongens hiervan gaan steigeren. Nou toch maar effe niet. Hoewel we hebben nog altijd onze "Huisfilosoof" Vielzweck die dan de scherpe kantjes eraf haalt.
Marco. de reden heeft met respect te maken (het ongenuanceerd afkraken van apparatuur) Waar op dit forum overigens geen sprake van is. Iedereen mag zijn eigen voorkeur hebben, maar van de woorden shit, bagger gaan mij de nekharen rechtstaan.

Groetjes - S.

vielzweck

Citaat van: Snow op september 25, 2008, 00:14:43
Ik weet ook nog wel een paar onderwerpen, waar de jongens hiervan gaan steigeren. Nou toch maar effe niet. Hoewel we hebben nog altijd onze "Huisfilosoof" Vielzweck die dan de scherpe kantjes eraf haalt.

Groetjes - S.

Goed geschoten Snow   :lol:

Vielzweck, voor alles wat u van kant wilt laten maken,.. praktijk aan huis  clown1
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

gerard

Citaat van: vielzweck op september 25, 2008, 11:00:26
Vielzweck, voor alles wat u van kant wilt laten maken,.. praktijk aan huis  clown1

:-o   Beul    violent1  nonono :-)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

vielzweck

Inderdaad,...... het vak is al hééééél oud!  :evil: :wink:
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Maurice

Gaarne nu weer on-topic, deze discussie is te interessant om nu al op slot te gooien!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

viny

Hallo dan

De mooiste Marantz (en begrijp mij niet verkeerd want ik hou van Marantz)wordt van de tafel geveegd door een buizen bakje van 1500 euries.
Dit dan vooral in detail.
:schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater:

Snow

Citaat van: viny op september 25, 2008, 20:28:57
Hallo dan

De mooiste Marantz (en begrijp mij niet verkeerd want ik hou van Marantz)wordt van de tafel geveegd door een buizen bakje van 1500 euries.
Dit dan vooral in detail.
:schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater:

Is dat zo? Net zoals de liefhebber de LP altijd boven de CD prefereert? Buizen versus transistor is ook een smaakkwestie. In de door mij aangehaalde Wiener Blindtest was dat het enigste verschil wat de mensen aldaar blind konden vasstellen. Ik blijf het opmerkelijk vinden.

Gr.-S

Maurice

Citaat van: viny op september 25, 2008, 20:28:57
Hallo dan

De mooiste Marantz (en begrijp mij niet verkeerd want ik hou van Marantz)wordt van de tafel geveegd door een buizen bakje van 1500 euries.
Dit dan vooral in detail.
:schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater: :schater:
Welke buizenbak is dat? En wat is de mooiste Marantz?

Waar buizen bekend om staan is de harmonischen kleuringen in middengebied wat wij alszijnde gedetaileerder ervaren. Heb zelf ook wel eens buizen gehoord en vind het met sommige muziek zeer aangenaam. Andere muzieksoorten gaat weer mis met wat ik gehoord heb.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

viny

Citaat van: Maurice op september 25, 2008, 22:15:24
Welke buizenbak is dat? En wat is de mooiste Marantz?

Waar buizen bekend om staan is de harmonischen kleuringen in middengebied wat wij alszijnde gedetaileerder ervaren. Heb zelf ook wel eens buizen gehoord en vind het met sommige muziek zeer aangenaam. Andere muzieksoorten gaat weer mis met wat ik gehoord heb.
Het gaat er vooral om welke buis je gebruikt.
Ik heb zelf de 300b se een tijdje gehad en een kt88
300bse echt de top met de juiste luidsprekers
Als je voor buizen gaat dan kies je alleen componenten die echt bij elkaar passen en dit is duuuuuuuuur
Met de versterkers zoals ik nu gebruik heb je ook een super geluid maar dan anders meer dinamiet(dynamiek)

Paul

Citaat van: Maurice op september 25, 2008, 22:15:24
Welke buizenbak is dat? En wat is de mooiste Marantz?

Waar buizen bekend om staan is de harmonischen kleuringen in middengebied wat wij alszijnde gedetaileerder ervaren. Heb zelf ook wel eens buizen gehoord en vind het met sommige muziek zeer aangenaam. Andere muzieksoorten gaat weer mis met wat ik gehoord heb.
Praatje in mijn straatje....blijf dit topic volgen. :wink: pompom
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site