Citaat van: MadVillain op januari 13, 2009, 20:36:26
Zo ben ik zelf ook. Maar nu ben ik iig klaar met de cd-speler en speakers. Nu nog de goede versterker en misschien wat betere bekabeling.
oi
Je hebt gelijk !
Ik heb de pm17 ook gehad, vond hem op heel wat fronten echt te kort schieten.
In het laag ( voor zo ver je over laag kan spreken bij deze amp) vind IK hem gewoon rond uit slecht. De lage frequenties zijn gewoon niet genoeg onder controle , en klinkt slap en modderig.
Je kan dan ook gerust zeggen dat deze amp geen slam heeft.
Wat dat betreft heb ik een vast stukje referentie muziek , en dat is een heel bekend nummer , namelijk ''nothing else matters'' van metalica .
In het begin in de aanloop of intro van dit nummer hoor je gitaar , dat kwam er wel mooi uit bij de pm17 , maar als op een gegeven ogenblik de drum inzet dan hoor je........................Laat ik het zo zeggen ; het hoort te klinken als... heel laag en heel vet KAAAABAAAM
, maar met de pm17 hoor je .....kuuplof
.
Om op jouw set terug te komen ;
Jouw speakers ken ik en zijn super , echt in de categorie nooit meer weg doen!!
Jouw cd speler , ken ik ook , en tja dat weet iedereen wel, ook een echte super speler , dus ook nooit meer weg doen.
Jouw bekabeling ken ik ook .
De MIT ls kabel zou ik zeker de deur uit doen , kan je echt beter voor minder geld een simpelere kabel kopen .
Dit is namelijk een van de weinige merken kabels die ''iets'' doet met je geluid , ( mede door dat kastje), en da's niet goed . Een kabel hoort niks te doen en moet gewoon neutraal zijn.
Tja en dan je versterker, als je het bij marantz wil houden ( wat ik wel aanneem) .
Zou ik in jou geval voor pm14 gaan
Namelijk pm14 heeft alles wat de pm17 niet of veel te weinig heeft, dus WEL in huis!!!