Plasma of LCD???

Gestart door foam, juni 24, 2008, 22:11:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Vlearmoes

Of kijk even of er een eigen tussen staat  :wink:  http://www.thx.com/home/dvd/search.html

klik op entire list  HB
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Heej martijn

ik weet niet waar je woont maar meschien woont iemand van het forum in de buurt die je verder kan helpen kwa beeld en geluid !

Mocht je geen thx optimizer of iets hebben
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Roland65

Citaat van: Vlearmoes op augustus 21, 2008, 18:43:01
Of kijk even of er een eigen tussen staat  :wink:  http://www.thx.com/home/dvd/search.html

klik op entire list  HB

Altijd al afgevraagd waar dat thx logootje voor was. :wink: Wat een fijne service!
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

Vlearmoes

Citaat van: Roland65 op augustus 21, 2008, 20:30:02
Altijd al afgevraagd waar dat thx logootje voor was. :wink: Wat een fijne service!

Om aan te vinken en dan okee  :evil: :roll:

veel calibratie plezier  pompom
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Martijn

Sin City heb ik! Zal eens gaan kijken.

Maar is deze calibratie dan niet alleen bedoeld voor de film waar ie bij wordt geleverd?

Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80

Vlearmoes

#80
Nee   de calibratie is prakties gelijk voor alle films`   er zijn minieme verschillen

Er is een bepaalde standaard voor alle films/uitzendingen die gemaakt worden !!
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

gerard

Zelf heb ik nu nog zo'n oude dikke tv (70 cm) en volg dit topic met veel interesse.

Ik heb een paar vragen: hebben de nieuwe lcd/plasma tv's ook een analoge geluids uitgang?
(Om het geluid van de tv naar de versterker te brengen)
Ik heb m'n sr4600 receiver nl. verkocht en heb nu een stereo versterker met alleen (analoge) tulp aansluitingen.

Ik heb nu soms een beetje lipsync problemen maar over het algemeen valt het mee.
Hebben de nieuwe tv's zelf  mogelijkheden om wat aan lipsync te doen?
Zo ja, werkt dat dan ook over de analoge uitgang/scart uit?

Gerard
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Martijn

De PX80 heeft een analoge stereo geluidsuitgang.

Op de plasma zelf kun je niets doen met lyp sync. Logisch ook, want het wordt pas een probleem als het geluid naar een ander apparaat stuurt.

Het valt echt wel op hoor, ik moet het echt op de receiver aanpassen.



Mijn Sin City DVD heeft geen THX calibratie.  :|

Heb wel een Monster ISF calibratie DVD gevonden op usenet, eens zien of dat wat is.  :wink:
Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80

Stadium III

Eigenlijk hebben naar mijn weten alle modellen nog een analoge uitgang voor naar een versterker of reciever te gaan
Somiige maar digitaal !

Verder heb ik hier geen probleem met lypsync
Alle smet hdmi aangesloten en geen problemen!
Mocht je scart hebben kan het eventueel wel voorkomen !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Martijn

Je hebt het zeker met HDMI 1.3 aangesloten dan? Daar zit namelijk ingebouwde lip sync correctie in, de eerdere versies niet.

Zowieso heeft plasma er eerder last van, omdat het bij plasma meer tijd kost de beelden te processen.
Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80

Stadium III

Ik heb mijn marantz dv die 1.1 heeft meteen naar de lcd gebracht
En de Sharp Blu ray speler is met 1.3 naar de reciever gebracht die 1.2 heeft en vanuit daar weer naar de lcd

Maar het is ook zo dat als ik een film op tv kijk en geluid aan heb staan op de reciever dat ik er ook geen probleem mee heb
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

Maar waarom geluid van je tv terug halen naar versterker ??   

de UPC box kan met coax/optisch rechtstreeks naar versterker   pompom
de sd uitzendingen via antenne zijn het niet waard om terug te halen!  :evil:
je dvd speler gaat ook rechtstreeks naar versterker en tv  dus ook geen lipsync problemen  pompom

ipv een upc box staat hier een schotel ontvanger   die ook rechtstreeks naar versterker gaat met optisch en hdmi naar tv    geen enkele lipsync problemen hier  pompom
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

Citaat van: Martijn op augustus 21, 2008, 21:23:14
Sin City heb ik! Zal eens gaan kijken.

Maar is deze calibratie dan niet alleen bedoeld voor de film waar ie bij wordt geleverd?



idd op sincity geen thx optimizer  :|    maar er zijn genoeg anderen  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

gerard

Citaat van: Vlearmoes op augustus 22, 2008, 09:35:19
Maar waarom geluid van je tv terug halen naar versterker ??   

Ik kijk regelmatig films op tv, of een leuke serie, muziek oid.
Ook dan kan het geluid via de versterker een aanwinst zijn.  :wink:

Aangezien ik nu geen digitale ingangen meer heb, zal het analoog moeten.
De dv6600 zit ook analoog aan de versterker.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Martijn

Citaat van: Stadium III op augustus 15, 2008, 19:03:20
Ieder zijn smaak idd maar wat vinden jullie van deze foto:



Heb het shot gevonden!

Heb mijn plasma gecalibreerd met behulp van een calibratie DVD, vind dat het beeld erop vooruit gegaan is:

Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80