Plasma of LCD???

Gestart door foam, juni 24, 2008, 22:11:28

Vorige topic - Volgende topic

foam

Sorry, het is uiteindelijk geen Marantz geworden, maar Rotel.
Ik heb de RSX-1058 in combinatie met de RDV-1062 aangeschaft, de luidsprekers zijn van Focal (voor Chorus 816V + Chorus CC800V, achter 2x Chorus SR800V). Vraag me nog niet om recensies, hij staat er pas 1 dag, en ik ben nog druk bezig om in te richten.
Op dit moment zit ik echter met een 'ouderwetse' Philips breedbeeld met scart aansluiting. Dit gaat dus niet werken!!!! Zeker gezien het feit dat de 'echte' instellingen via het beeldscherm plaatsvinden.

De vraag is eigenlijk, ik wil dus een beeldscherm aanschaffen (er is mij reeds de 42PX80 van Panasonic aangeboden, plasma dus), maar ik hoor verschillende verhalen over plasma. Hoog energieverbruik, inbranden, kortere levensduur, en niet te verwaarlozen Plasma zou verdwijnen??

Wie kan mij een goed advies geven, zonder als een verkoper te klinken??

JohnWx

Citaat van: foam op juni 24, 2008, 22:11:28
Ik heb de RSX-1058 in combinatie met de RDV-1062 aangeschaft, de luidsprekers zijn van Focal (voor Chorus 816V + Chorus CC800V, achter 2x Chorus SR800V). Vraag me nog niet om recensies, hij staat er pas 1 dag, en ik ben nog druk bezig om in te richten.
Op dit moment zit ik echter met een 'ouderwetse' Philips breedbeeld met scart aansluiting. Dit gaat dus niet werken!!!! Zeker gezien het feit dat de 'echte' instellingen via het beeldscherm plaatsvinden.

De vraag is eigenlijk, ik wil dus een beeldscherm aanschaffen (er is mij reeds de 42PX80 van Panasonic aangeboden, plasma dus), maar ik hoor verschillende verhalen over plasma. Hoog energieverbruik, inbranden, kortere levensduur, en niet te verwaarlozen Plasma zou verdwijnen??

Wat heb je niks van Marantz  nonono
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

HiFi gek

Citaat van: foam op juni 24, 2008, 22:11:28

Ik heb zelf onderzocht tussen plasma en lcd of het verschil in stroomverbruik groot is ( technische gegevens vergelijken tussen plasma /lcd ) .
Een hd ready plasma zoals de 37PX80 verbruikt maar enkele tientallen wats meer dan een vergelijkbare 37"lcd .
Maar een ful hd plasma gaat direct naar de 350 Wat in 42" en verbruikt dan inderdaad veel meer dan een lcd .
Zoek maar eens na op internet bij de diverse importeurs van plasma /lcd van de bekende merken , zo kwam ik er ook achter .

Ik heb gehoord van een winkelier dat plasma er uitgaat en dat Philips er dacht ik er mee stopt .

Meer kan ik je helaas niet vertellen omdat mijn eigen kennis hier over zo'n beetje ophoud .

Groeten  EDWIN  B

MadVillain

Even over het verbruik van plasma:

Een plasma scherm verbruikt niet constant hetzelfde vermogen als een lcd scherm.
Op het moment dat een plasma scherm zwart beeld geeft dan vebruikt hij bijna niets. Als hij wit beeld heeft dan verbruikt hij pas het volle vermogen.

Bij de huidige plasma schermen is inbranden niet permanent.
Maar een korte tijd, afhankelijk van hoe lang hetzelfde heeft aangestaan.

Zelf heb ik een panasonic plasma scherm. En als ik lang een game speel. Dan wil ik nog weleens inbranders hebben.
Gelukkig trekt het wel weer weg. Maar ik vind het toch irritant.

Stadium III

Plasma of LCD zal nog wel ff blijven

Verder zou ik eens gaan kijken welk scherm je mooi vindt ipv stroom gebruik en wat jou keuze zal zijn

De nieuwe panasonic's en pioneers end wat plasma betreft heb ik geen ingebranden panelen meer gezien
Wat er kan optreden als je bij een plasma lang steelstaand beeld hebt is dat je een naijl effect krijgt
Wil zeggen dat je een logo of een vorm nog enige tijd zukt blijven zien

Dit kan gewoon netjes wegtrekken zonder problemen
Dit zal voort ook wel gebeuren

De tijd dat ik pioneer had de 6 en 7 generatie zijn ze wel ingebrand omdat wij hier zeer veel tv kijken

Ik ben toen de tijd ook gegaan voor een full hd lcd scherm

Tja mis ik plasma tja soms wel zwart waarde's zijn wel iets beter maar dat is met de nieuwe lcd's ook weer een stuk beter geworden en met een calibratie kom je een heel eind

Als ik zou kiezen voor een nieuwe zou ikzelf een gaan kijken voor een full hd 46 inch lcd van samsung
Heb die laast gezien en vondt die wel zeer mooi !!
De prijs ook  :wink:

Als bij al zeer blij hier met de lcd en zeker als je blu ray kijkt  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

pg

zoals je zie zijn er verschilde meningen.
ik zou gaan voor plasma maar ja ik heb het dan ook maar in de slaapkamer hang lcd en er zit 1,5 jaar tussen maar vind zelf plasma net wat lekkerder kijken.
als ik jou was gewoon naar de winkel gaan en kijken kijken dan kom er vanzelf wel wat naar voren wat je leuk en mooi vind succes.

JohnWx

Citaat van: pg op juni 25, 2008, 16:50:06
zoals je zie zijn er verschilde meningen.
ik zou gaan voor plasma maar ja ik heb het dan ook maar in de slaapkamer hang lcd en er zit 1,5 jaar tussen maar vind zelf plasma net wat lekkerder kijken.
als ik jou was gewoon naar de winkel gaan en kijken kijken dan kom er vanzelf wel wat naar voren wat je leuk en mooi vind succes.

precies kijken wat je mooi vind

elk nadeel heeft ze voordeel of andersom :|
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cvd

Na uitgebreid onderzoek (htforum.nl) besloten om voor een plasma te gaan.
Waarom: mooier en rustiger beeld, lcd vind ik onnatuurlijk scherp.
De betere plasma is pioneer vooral de kuro's, nadeel erg duur.
De beste prijs kwaliteits verhouding is panasonic, met de nieuwe g11 panelen helemaal een top produkt.
Ik heb zelf ook een pana gekocht de th-46pz85 en tot nu toe absoluut geen spijt gehad.
Energie verbruik:  dat ligt iets hoger maar je spreekt over een paar tientjes per jaar.
Daarbij geld kijk en vergelijk en het liefst bij iemand thuis, want de afstellingen in een winkel kunnen zeer slecht zijn
of ze stellen die tv beter af als ze die liever willen verkopen dan een andere tv.
Een must is wel dat je over digitale tv ontvangst beschikt.
Dan heb je nog hd ready of full hd : vanaf 42 inch zou ik full hd adviseren en 42 ich en kleiner dan is hd ready meer dan genoeg.

Lapti

Citaat van: cvd op juni 30, 2008, 12:46:02
Dan heb je nog hd ready of full hd : vanaf 42 inch zou ik full hd adviseren en 42 ich en kleiner dan is hd ready meer dan genoeg.

Tenzij je je pc erop wilt aansluiten, dan is full HD toch wel een must ;)
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

MadVillain

Wil je na het internetten een film kijken zie je nog steeds de startbalk  :-D :schater:

pg

Citaat van: MadVillain op juni 30, 2008, 18:02:59
Wil je na het internetten een film kijken zie je nog steeds de startbalk  :-D :schater:

naijlen is dat denk ik.
toen ik met de ps3 te lang zat te gamen zag je ook welis wat de volgende dag was het dan wel weg.

Stadium III

idd naijl effect

Maar inbranden moet nu voort toch zeker verholpen zijn

Gefeliciteerd met de aankoop

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

foam

De keuze is gemaakt! HB hello pompom
Het is LCD geworden, Panasonic :yes: :yes: :yes:
Een nadeel, je komt niet meer achter de tv vandaan, de hele dag dvd kijken.

drees62

Ook ik heb sinds de EK een 40" Full-HD LCD-scherm van Samsung. Voor het geld (inkoopaktie via het werk en EK Cashback van Samsung zelf) is het een zeer fraai scherm.
Alle nadelen die LCD had zijn, wat mij betreft, nu ondervangen.

HAL9000

persoonlijk zou ik plasma nemen mocht mijn trouwe  sony wega kapot gaan.

mijn keuze valt dan op een panasonic PY???? serie... 10,000 contrast. lucht koeling met ventiltaie systeem..
schitterend!!!
  :-D
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!