Plasma of LCD???

Gestart door foam, juni 24, 2008, 22:11:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Stadium III

Idd voor plasma panasonic weer zeer goed ja !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Diane

Keuze was voor mij als filmfanaat ontzettend simpel: Plasma.

Waarom?

  • Betere kleurweergave dan LCD (plasma geeft ook meer kleuren weer)
  • Geen last van de traagheid van een LCD scherm (ghosting effect)
  • Hoog contrast, geeft "dieper" beeld

Een LCD TV is eigenlijk een veredeld TV scherm. :-D

Nee, ff serieus, smaken verschillen natuurlijk, maar zeker bij schermen van 106cm of groter, dan wint plasma het toch echt.

Zelf heb ik een Panasonic 42PX80, maar ik hoor dat de nieuwe Samsung plasma's ook heel erg goed zijn.

En nu we een DV7001 hebben is DVD kijken helemaal een feest geworden, ongelooflijk.  notworthy

cvd

Citaat van: Diane op augustus 15, 2008, 05:10:21
Keuze was voor mij als filmfanaat ontzettend simpel: Plasma.

Waarom?

  • Betere kleurweergave dan LCD (plasma geeft ook meer kleuren weer)
  • Geen last van de traagheid van een LCD scherm (ghosting effect)
  • Hoog contrast, geeft "dieper" beeld

Een LCD TV is eigenlijk een veredeld TV scherm. :-D

Nee, ff serieus, smaken verschillen natuurlijk, maar zeker bij schermen van 106cm of groter, dan wint plasma het toch echt.

Zelf heb ik een Panasonic 42PX80, maar ik hoor dat de nieuwe Samsung plasma's ook heel erg goed zijn.

En nu we een DV7001 hebben is DVD kijken helemaal een feest geworden, ongelooflijk.  notworthy

Helemaal mee eens...

Stadium III

#18
Ieder zijn smaak idd maar wat vinden jullie van deze foto:

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Diane

Ziet er retestrak uit, LCD natuurlijk?  :wink:  Maar ik ben wel heel benieuwd hoe hetzelfde beeld er op een full HD plasma uit ziet.

Welke film is dat? 300 toevallig?

Als ik trouwens foto's van mn plasma met beeld maak, krijg ik allemaal strepen op de foto.  :|

Stadium III

Plasama zal idd ook wel mooi zijn
Maar wil zeggen 300 op lcd kan ook zeermooi zijn  :evil: :-P

Deze foto is gemaakt door proxius !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mars

Citaat van: Stadium III op augustus 15, 2008, 19:03:20
Ieder zijn smaak idd maar wat vinden jullie van deze foto:



oi

heeeeeeeeeel mooi beeld Rob. 

Daar ik ook voor een sherm aan het kijken ben, is mijn vraag; Duur deze sharp??

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Stadium III

deze was toen in de tijd dat ie net uit was een 2000 euro

het is een full hd scherm

Ik zou nu voor een samsung lcd gaan kijken mocht je eventueel lcd willen, heb er al een paar gezien en allemaal zeer netjes !

de nieuwere modellen sharp zijn wel mooi en hebben goeie specs maar deze wint het van mij op de nieuwe modellen kwa hd



Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Ik droom de laatste tijd ook van een andere TV. Ik denk van bij een plasma te blijven. Ik heb nu een 43" plasma van Pioneer. IK wil nu minstens 50" en full HD. Ik zag laatst een 60" van Pioneer  :kwijl:

Maar 6500€ is toch wel nog veel geld...Heb alleen schrik dat ik na verloop van tijd ene 50" toch te klein ga vinden, wat ik nu ook heb met mijn 43".


Gisteren nog eens gaan kijken naar de Samsung 50" plasma van mijn broer. in de breedte is die toch al 13cm breeder dan mijn 43" scherm.
Daarbij heb ik wel iets anders op gemerkt. Ik had een Blueray mee, en dat beeld was nonono. Er waren spikkels waar te nemen in het beeld, een soort ruis. De zwarte banden boven en onderaan het beeld, hadden die ook. Thuis dezelfde blueray opgelegd, en bij mij zijn die mooi egaal zwart  :?

het beeld van dichtbij liet me denken aan oude scanners die maar 256 kleuren haden... ik kreeg dezelfde indruk van zijn scherm, dat hij kleuren reduceert, en dan nog op een slechte manier. Nu vanop afstand merk je het niet, behalve dat ik het beeld toch scherper vind op mijn plasma, maar dat is dan ook een pioneer  HB

Hij komt vandaag eens naar het verschil op mijn plasma kijken. Ik vermoed dat hij toch een defect heeft, aan 1. plasma, 2 Playstation, 3 de HDMI kabel of 4 zijn plasma is  violent1
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Vlearmoes

#24
Ik vermoed dat een HDMI kabel niet helemaal jofel is  :|

Ik heb op het HT forum meer gelezen over dit probleem; en meestal is de HDMI kabel de schuld!

Wat betrefd de maat; 50 inch moet toch groot genoeg zijn in een plasma uitgave van Pana in full-HD  pompom
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Diane

Vraagje voor de mensen die Full HD hebben / willen, wat is jullie kijkafstand?

Wij hebben een redelijk normale woonkamer, kijkafstand is iets minder dan 5 meter. Willen we van Full HD kunnen profiteren, moeten we een scherm met een doornsee van 2,5 meter hebben ofzo.  clown1

Stadium III

Ik zit hier een 3,5m tot een 4m

Ik vindt het zeer lekker kijken full hd met een 42 inch lcd!

50 inch is zeker in mijn ogen al groot genoeg en zou het zelf ook wel wllen 46inch is ook nog wel gaaf !!!
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Diane

Natuurlijk is het gaaf.  :-D Maar ik ga geen extra geld uitgeven als ik het verschil tussen hd read en full hd toch niet kan zien.

Voor onze kijkafstand zou ik dan bijna een 55 inch scherm moeten hebben en ik betwijfel of 42 inch al genoeg is voor 3,5-4 meter.

Hier een link naar een grafiekje:
http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/html/showimage.html?http%3A//www.carltonbale.com/wp-content/uploads/resolution_chart.png

mars

Citaat van: Stadium III op augustus 17, 2008, 11:01:12
deze was toen in de tijd dat ie net uit was een 2000 euro

het is een full hd scherm

Ik zou nu voor een samsung lcd gaan kijken mocht je eventueel lcd willen, heb er al een paar gezien en allemaal zeer netjes !

de nieuwere modellen sharp zijn wel mooi en hebben goeie specs maar deze wint het van mij op de nieuwe modellen kwa hd





oi

ja maar ik heb ook begrepen dat de samsungs nogal luidruchtig zijn als ze in standby mode staan.

Mijn broertje heeft de zijne daarvoor zelfs weggedaan , voor een..........euh weet ik eigenlijk niet meer :| zal ik ff moeten vragen.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Stadium III

Ik zet hier de tv altijd gewoon uit en nooit in  standby

Het zou kunnen heb er eigenlijk nooit niks van vernomen

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4