Plasma of LCD???

Gestart door foam, juni 24, 2008, 22:11:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Diane

Ik heb gewoon het beeld gefreezed op mn plasma.  :wink: Niet via pauze op de dvd speler, maar ik kan het beeld stilzetten via de afstandsbedieing.

Weet jij toevallig op welk tijdstip in de film jouw foto is genomen?

Stadium III

je moet naar het 1e gevecht zoeken met de immortals
dan wordt het grote lieve beestje los gelaten waar later de kop vanaf gaat
In dat stukje moet je zijn !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Diane


dmeerpa

Terug iets over FullHD vs HD ready.
Men zegt dat het verschil op een 42-50" niet zichtbaar is op 3,5/4meter.

Maar kunnen jullie eens een computer aan jullie Plasma/LCd hangen. De PC met een resolutie 1920x1080.
En dan eens kijken naar de iconen, en vooral de tekst erbij.

Op mijn HD ready plasma is dit bijna niet leesbaar. Ik zag laatst een Sony scherm en daar was de tekst duidelijk scherper.

De eerlijkheid bied mij te zeggen dat ik een zelfgemaakte component kabel gebruik. De kabel is een netwerk CAT 5 kabel, met goedkope Cinch stekkers  :angel:

Zelfs op resoluties 1024x768, 720p heb ik geen duidelijke tekst.
Ik vermoed dat de reden is dat het beeld verwerkt wordt om tot de native resolutie van mijn scherm te komen.
Op een Full HD niet, en is de tekst dus wel haarscherp. Dit zou betekenen dat er dus wel een verschil is als je kijkt vanop 3,5/4meter naar een FullHD of HD Ready scherm.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Diane

Dat is een oneerlik vergelijk. Je zou de native resolutie naar je HD ready scherm moeten sturen, dan wordt ie wel scherp.

Je stuurt toch ookk geen 3000x1500 ofzo naar een full HD scherm?  :wink:

Stadium III

Ik heb wel eens een laptop met hdmi aan de lcd gehangen met de full hd resolutie !

Was rete strak op de afstand

Heb het ook wel enes met een s video kabel gedaan en moet zeggen dat de resolutie dan een stuk kleiner is maar niet extreem onduidelijk
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Diane

Een scherm kan altijd een lagere resolutie aan, maar nooit een hogere dan waarvoor ie gemaakt heeft. Is ook wel logisch, want een HD ready scherm hééft gewoon geen 1920x1080 pixels, dus moet ie er een boel weglaten, wat extreem onduidelijk wordt.

En er ligt me ook iets van bij dat een full HD scherm alleen de volle resolutie accepteert via HDMI, maar dat weet ik niet zeker.

Een scherm kan altijd een lagere resolutie aan dan waarvoor deze is gemaakt, dan gaat ie interpoleren. Wordt er niet duidelijker op, maar het kan wel.

Diane

Citaat van: Diane op augustus 20, 2008, 12:52:15
Een scherm kan altijd een lagere resolutie aan, maar nooit een hogere dan waarvoor ie gemaakt is. Is ook wel logisch, want een HD ready scherm hééft gewoon geen 1920x1080 pixels, dus moet ie er een boel weglaten, waardoor het beeld extreem onduidelijk wordt.

En er ligt me ook iets van bij dat een full HD scherm alleen de volle resolutie accepteert via HDMI, maar dat weet ik niet zeker.

Een scherm kan altijd een lagere resolutie aan dan waarvoor deze is gemaakt, dan gaat ie interpoleren. Wordt er niet duidelijker op, maar het kan wel.

dmeerpa

Citaat van: Diane op augustus 20, 2008, 10:00:41
Dat is een oneerlik vergelijk. Je zou de native resolutie naar je HD ready scherm moeten sturen, dan wordt ie wel scherp.

Je stuurt toch ookk geen 3000x1500 ofzo naar een full HD scherm?  :wink:

Nope werkt ook niet, heb reeds 1024*768 geprobeerd, maar blijkbaar wordt deze resolutie toch onderhanden genomen door de plasma, en merk je duidelijk dat dit niet is zoals het hoort. Zal eens proberen een closup foto van te maken een deze dagen.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

HiFi gek

#54



Hallo Diane

Als ik het goed heb gebruik jij een Panasonic TH-? PX80 plasma , heb jij een 37inch of 42inch ?

Ik heb zelf de TH-37PX80 sinds een maand of twee en naar volle tevredenheid .

Aangezien jij nog steeds worsteld met de instellingen zoals je aangeeft ben ik benieuwd hoe jij ze hebt ingesteld ?
Ik heb zelf Contrast en helderheid teruggesteld naar de helft van de schaalverdeling .
Kleur en scherpte staan op de standaard waarde .
Kleurtemp. staat op de stand normaal .
Ik maak gebruik van UPC-Digital naar volle tevredenheid .
Mijn dvd speler is de wat oudere Marantz DV6200 , deze heeft geen hdmi helaas .

Heb jij een calibratie laten uitvoeren op je tv of ben je dat misschien van plan ?


Groeten  EDWIN  B

Diane

Citaat van: dmeerpa op augustus 20, 2008, 20:03:38
Nope werkt ook niet, heb reeds 1024*768 geprobeerd, maar blijkbaar wordt deze resolutie toch onderhanden genomen door de plasma, en merk je duidelijk dat dit niet is zoals het hoort. Zal eens proberen een closup foto van te maken een deze dagen.

Ok. Ik zal eens kijken of in onze laptop uberhaubt kan aansluiten, volgens mij heeft ie geen video out.

Diane

Citaat van: HiFi gek op augustus 20, 2008, 21:19:58
Hallo Diane

Als ik het goed heb gebruik jij een Panasonic TH-? PX80 plasma , heb jij een 37inch of 42inch ?

Ik heb zelf de TH-37PX80 sinds een maand of twee en naar volle tevredenheid .

Aangezien jij nog steeds worsteld met de instellingen zoals je aangeeft ben ik benieuwd hoe jij ze hebt ingesteld ?
Ik heb zelf Contrast en helderheid teruggesteld naar de helft van de schaalverdeling .
Kleur en scherpte staan op de standaard waarde .
Kleurtemp. staat op de stand normaal .
Ik maak gebruik van UPC-Digital naar volle tevredenheid .
Mijn dvd speler is de wat oudere Marantz DV6200 , deze heeft geen hdmi helaas .

Heb jij een calibratie laten uitvoeren op je tv of ben je dat misschien van plan ?


Groeten  EDWIN  B


Ik realiseer me nu pas dat ik steeds reageer met het account van mijn vriendin.  :zzz: Ik ben Martijn, de vriendin van Diane.  :wink:

We hebben de 42 inch versie, ben ook heel erg tevreden.

Gisteren heb ik het contrast nog iets opgeschroefd en ik heb nu het idee dat het wit echt wit is. Ik zal als ik thuis ben eens kijken hoe het nu is ingesteld.

We hebben trouwens HDTV van UPC en af en toe slaat de mediabox op hol, dan valt het beeld steeds op zwart. Schijnt een bekend probleem te zijn, zit ergens een fout in UPC's firmware...  :roll:

Ik ben niet van plan een calibratie te laten uitvoeren, ik vind de kleurweergave toch te smaakgebonden daarvoor.

Stadium III

Een calibratie geeft idd een neergezet plaatje en dat moet idd naar je zin zijn

Verder kun je je naam veranderen in je profiel

je logt dan in als nu maar je naam wordt anders weergegeven
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Martijn

Ow, had al reeds een nieuw account aangemaakt.  frusty
Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80

Vlearmoes

Ik ben niet van plan een calibratie te laten uitvoeren, ik vind de kleurweergave toch te smaakgebonden daarvoor


Deze uitspraak klopt wel en niet  :-P


lees je eerst even goed in wat ze met een calibratie doen!! op het HT forum  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v