Plasma of LCD???

Gestart door foam, juni 24, 2008, 22:11:28

Vorige topic - Volgende topic

Martijn

Citaat van: Vlearmoes op augustus 20, 2008, 22:07:26
Ik ben niet van plan een calibratie te laten uitvoeren, ik vind de kleurweergave toch te smaakgebonden daarvoor
lees je eerst even goed in wat ze met een calibratie doen!! op het HT forum  :wink:

Ok, ik snap wat je bedoelt, ik dacht er iets te simpel over. Misschien toch een idee om ooit eens uit te laten voeren, maar dan moet mijn scherm wel goed ingespeeld zijn, heeft nog geen 100 uur gedraaid.
Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80

Stadium III

ongeveer 200 uur plasma draaien LCD kan meteen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

gerard

Citaat van: Diane op augustus 20, 2008, 21:45:34:zzz: Ik ben Martijn, de vriendin van Diane.  :wink:

:-D :-D :-D   Martijn?   of Martine??     :wink:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Vlearmoes

Ik heb al verschillende pana`s mee mogen helpen afstellen (vooral de 42pv70) en nam daar mijn gecalibreerde tv settings voor mee....de reacties waren zeer naar tevredenheid van de gebruikers

bij deze;   om te proberen voor jullie  en graag reacties daarop  :roll:

op hdmi ingang
beeld          cinema
contrast      75%
helderheid    50%
kleur           55%
scherpte      0
kleur themp  normaal
colour managm  aan
mpeg nr       uit

op sd ingang(antenne)de 2 extra opties
p-nr            auto
3d-comb      aan
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Martijn

Martijn

Citaat van: Vlearmoes op augustus 20, 2008, 22:38:48
Ik heb al verschillende pana`s mee mogen helpen afstellen (vooral de 42pv70) en nam daar mijn gecalibreerde tv settings voor mee....de reacties waren zeer naar tevredenheid van de gebruikers

bij deze;   om te proberen voor jullie  en graag reacties daarop  :roll:

op hdmi ingang
beeld          cinema
contrast      3kwart
helderheid    half
kleur           ietsje meer dan half
scherpte      0
kleur themp  normaal
colour managm  aan
mpeg nr       uit

Ok, thanks! Ik haal met deze instellingen meer detail uit donkere stukken, alleen vind ik dat het beeld er ook wat valer uitziet. Ga er morgen eens wat langer naar kijken.

Dit zijn de instellingen die ik nu heb:

op hdmi ingang
beeld          Normaal
contrast      70
helderheid    60
kleur           50
scherpte      0
kleur themp  normaal
colour managm  aan
mpeg nr       uit

Vlearmoes

Okee

Als je je beeld vaal vind    pak dan een disney dvd waarop een thx optimizer staat (bv Cars) en ga de helderheid fine tunen want deze is erg gevoellig !!

verder zou ik graag commentaar op MIJN settings....want jij gebruikt jou settings en vindt het vaal

dus standje cinema, contrast 75% enz

Wat ben ik streng hè  :evil: :-D
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

5.2.4

Martijn

Citaat van: Vlearmoes op augustus 21, 2008, 07:50:12
Okee

Als je je beeld vaal vind    pak dan een disney dvd waarop een thx optimizer staat (bv Cars) en ga de helderheid fine tunen want deze is erg gevoellig !!

verder zou ik graag commentaar op MIJN settings....want jij gebruikt jou settings en vindt het vaal

dus standje cinema, contrast 75% enz

Wat ben ik streng hè  :evil: :-D

Sorry, ik was wat onduidelijk. Mijn commentaar was bedoeld voor jouw settings, want die heb ik gisteren even uitgetest. Mijn settings heb ik er daarna er ter info bijgezet.  Wat is eigenlijk de reden dat cinema vaak gebruikt wordt bij calibraties?

Vlearmoes

Heb je een dvd met THX optimizer??

loop al de settings eens na !!

Maar begin met cinema,
kleur themp normaal, mpeg nr uit, colour mang aan.

Martijn

Citaat van: Vlearmoes op augustus 21, 2008, 13:45:07
Heb je een dvd met THX optimizer??
Nope, helaas.
Citeer
loop al de settings eens na !!
Ik had 'm exact zo ingesteld zoals jij gepost had.
Citeer
Maar begin met cinema,
Maar waarom perse Cinema?  :?

Vlearmoes

cinema zal de stand zijn waarbij de afstellingen al het dichts bij de goeie settings komen zoals ze zijn bedoeld!

de kleuren roodgroen blauw zullen het dichtsbij de 6500 K komen
waarvan blauw altijd te hoog staat en rood te weinig!!

Maar heb jij geen enkele dvd met thx optimizer    er zijn er vele
is vaak te vinden in een menu van de dvd als extra optie

Martijn

Ik ben nog maar pas begonnen met het opbouwen van een legale dvd collectie  :wink:, volgens mij heb ik dat nog niet op een disc staan.

Stadium III

Als het goed is heb je bijna bij alle pixar dvd's wel een extra waar een calibratie tooltje inzit

5.2.4

Vlearmoes

noem is een stel uit je collectie  :roll: