Prijsvraagbaak

Gestart door Maurice, maart 23, 2008, 22:39:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

i2Paq

Wat is een reële prijs voor een Marantz CD12LE, compleet met originele dozen, ongebruikte AB en alle boekjes (denk ik).

Ziet er zeer netjes uit, heeft eigenlijk geen noemenswaardige gebruikssporen.

Gebruik hem eigenlijke te weinig sinds ik ben gaan streamen.

Wil hem eigenlijk niet op eBay zetten.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op augustus 21, 2013, 11:46:16
Wat is een reële prijs voor een Marantz CD12LE, compleet met originele dozen, ongebruikte AB en alle boekjes (denk ik).

Ziet er zeer netjes uit, heeft eigenlijk geen noemenswaardige gebruikssporen.

Gebruik hem eigenlijke te weinig sinds ik ben gaan streamen.

Wil hem eigenlijk niet op eBay zetten.

Geen idee alleen hoop ik dat je geen spijt krijgt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

i2Paq

Citaat van: John Wx op augustus 21, 2013, 12:21:26
Geen idee alleen hoop ik dat je geen spijt krijgt

Ik zit ook in dubio, maar hij staat echt al heel lang stil.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op augustus 21, 2013, 12:22:58
Ik zit ook in dubio, maar hij staat echt al heel lang stil.

Ja zo dubbel nou alleen goede prijs dan  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

indoubt

Beste forumers en marantz liefhebbers.

Mijn moeder heeft me gevraagd haar oude Marantz versterker te verkopen. Hij kraakte al een tijdje bij het verstellen van het volume maar dat is steeds erger geworden en op bepaalde volume instellingen doet ie het helemaal niet meer. De Marantz is inmiddels vervangen door wat anders en normaal gaat zo'n oude versterker naar de schroot. De marantz versterker is zeker 30 jaar oud maar behalve potmeter en lampjes van de verlichting van de radio afstemming. Het originele boekje en het schema heb ik hier. Het schema heeft de datum 11-20-1976 (amerikaanse notatie) dus ik vermoed dat de versterker ook van na die datum is. Het boekje is geprint in 1978 of daaromtrent

Ik ben zelf ook liefhebber en maak mijn eigen luidsprekers en soms versterkers maar ik heb al jaren een hopeloos en chronisch gebrek aan vrije tijd.

Normaal zou het mij wat minder uitmaken maar voor die ouwe (76 jaar) wil ik gewoon een fair deal. wat is een faire prijs om te vragen? dan kan ie daarna gewoon in het te koop topic


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HAL9000

Ik heb er  sowieso  interesse in,  hoe  defect  die ook is.  :angel:

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

leo de M

ik zou zeggen : 100 euro is hij zeker wel waard. dus niet voor minder in ieder geval.  :yes:

gr. Leo
mission 753 freedom
tannoy sixes 611
marantz sm8-sc8
marantz model 2325 silver
marantz model 4240 silver
marantz model 140
marantz model 1070
marantz model 104
marantz model 5020
marantz dv6200

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: indoubt op september 14, 2013, 14:34:56
Beste forumers en marantz liefhebbers.

Mijn moeder heeft me gevraagd haar oude Marantz versterker te verkopen. Hij kraakte al een tijdje bij het verstellen van het volume maar dat is steeds erger geworden en op bepaalde volume instellingen doet ie het helemaal niet meer. De Marantz is inmiddels vervangen door wat anders en normaal gaat zo'n oude versterker naar de schroot. De marantz versterker is zeker 30 jaar oud maar behalve potmeter en lampjes van de verlichting van de radio afstemming. Het originele boekje en het schema heb ik hier. Het schema heeft de datum 11-20-1976 (amerikaanse notatie) dus ik vermoed dat de versterker ook van na die datum is. Het boekje is geprint in 1978 of daaromtrent

Ik ben zelf ook liefhebber en maak mijn eigen luidsprekers en soms versterkers maar ik heb al jaren een hopeloos en chronisch gebrek aan vrije tijd.

Normaal zou het mij wat minder uitmaken maar voor die ouwe (76 jaar) wil ik gewoon een fair deal. wat is een faire prijs om te vragen? dan kan ie daarna gewoon in het te koop topic


Ik zou hem koesteren zie het als een erfstuk, niet verkopen dus.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

klaas1965

Gewoon op marktplaats zetten, als hij voor de rest origineel is zal je zien dat er liefhebbers voor deze receiver zijn.
Dit zijn mooie apparaten en als ik jou was zou ik hem laten repareren en/of reviseren en dan heb je er voor de rest van je leven plezier van als erfstuk. Ik zou het wel weten.... :-D

Whisper.nl

#687
Citaat van: indoubt op september 14, 2013, 14:34:56
Beste forumers en marantz liefhebbers.



Normaal zou het mij wat minder uitmaken maar voor die ouwe (76 jaar) wil ik gewoon een fair deal. wat is een faire prijs om te vragen? dan kan ie daarna gewoon in het te koop topic

Helaas, lees de "gedrag regels " van dit forum eens door.

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,957.0.html

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

indoubt

#689
Ah, regels, ik had wel gelezen dat je niet zonder prijs iets in het te koop topic mocht zetten. Dat is bijvoorbbeeld op het zelfbouwaudioforum ook zo. Ik heb daar oveigens onder dezelfde naam ruim 1200 posts. Alleen niet van de laatste tijd.  Elk forum heeft zijn regels en ik zal me daaraan houden. ik had over het hoofd gezien dat je 15 zinvolle posts moest hebben om wat te kunnen verkopen en met alle vluchtige junk die er af en toe voorbij komt kan ik me daar wat bij voorstellen.

De versterker is optisch ook in goede staat. Ik zou zeggen 7/10 of beter. Het is al een even geleden dat ik er naar gekeken heb. Foto's is ingewikkeld. Ik woon niet direct bij ma in de buurt en ze heeft wel een digitale camera en zelfs van mij een oude laptop gekregen en een internet aansluiting maar ze kan er niet mee overweg. Ik kan wel kijken wat ik daar aan kan doen.

Die kerel op ebay lijkt mij dat ie hoopt dat er een gek langs komt die geeft wat de gek ervoor geeft :-D.  volgens mij verkoopt ie voor die prijs alleen aan wanhopigen.

Ik hoor van verschillende de suggestie dat ik een dergelijk erfstuk niet weg zou moeten doen en beter kan laten repareren. Nu denk ik dat ik niet dat ik dat voor mijzelf ga doen maar ik kan het even aan mijn jongere broer vragen of die dat wil. Ik heb jaren geleden luidsprekers voor hem gemaakt aangezien hij alles verloren had in een lastige scheiding en later heb ik ook een 2 maal 8 watt klasse D versterker voor hem gemaakt voor de aansturing. Misschien dat hij interesse heeft. De luidsprekers zijn niet heel lastig aan te sturen maar hebben wel een lagere impedantie dan 4 ohm. http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=2933&highlight=tricone

ik ken deze versterker niet zo goed. Is deze geschikt voor laag ohmige belastingen?

edit: typo's