Afgelopen donderdag is er bij mij thuis een elektricien geweest om een nieuwe groep voor mijn audio te realiseren en dit liep wel een beetje anders als verwacht.
Het eerste waar we achter kwamen was dat de audio en koelkast niet op dezelfde groep zaten en dat we eigenlijk meteen wel wisten dat het geluid wat de koelkast veroorzaakt dus ook niet opgelost ging worden met een extra groep.
Verder was mijn meterkast blijkbaar niet helemaal goed opgebouwd en miste er een aardlek schakelaar volgens de monteur, ik vond dat wel belangrijk dus die is nu gemonteerd.
Het gevolg hiervan was wel dat er in mijn kast geen plek meer was voor een extra audio groep, waarop de elektricien met een alternatief kwam. Hij stelde voor om de groep van de schuur te gebruiken om een apart stopcontact voor mijn audio te maken, op deze manier heb ik het toch op een aparte groep waardoor ik de woonkamer ontlast.
Nu ben ik erg tevreden over mijn stroomvoorziening, maar ik zat nog steeds met het probleem!
Aangezien Geoffrey ook met een soortgelijk probleem gezeten heeft heb ik hem om advies gevraagd en ben bij dat ik dat gedaan heb. Hij heeft zijn probleem opgelost met een netfilter en dat wou ik ook gaan proberen. Geoffrey had er nog een geschikt filter liggen en heeft deze aan mij gegeven, mijn dank is groot!
Vervolgens meteen aan de slag gegaan en het filter tussen het stopcontact en de koelkast geplaatst.
Gisteren meerdere films gekeken en niks meer gehoord, nu wil ik het nog niet helemaal van de daken schreeuwen na een dag, maar het lijkt allemaal top in orde!
Ik ben erg blij met de hulp die ik gehad heb, wat een leuk forum dit!
Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk