Het is alweer een tijdje terug dat ik iets gepost heb, dat komt omdat ik niet heel veel meer verander in mijn set
Ik heb even wat nieuwe foto's gemaakt van de huidige situatie. Je kan aan de foto's opmaken dat mijn opstelling niet de beste is, maar ondanks dat klinkt het best wel top! Niet alles staat symmetrisch en de subwoofer staat ook niet op de ideale plek... wanneer ik nu een film kijk zit ik niet recht voor de tv,maar meer centraal tussen mijn luidsprekers, je kan ook zien dat mijn luidsprekers boven de bank niet symmetrisch erboven hangen, maar boven mijn luisterpositie zijn geplaatst.
Mijn hoogte speakers waren eerst kef eitjes 3001se, maar die heb ik nu vervangen met kef q-compact speakers.
Dit heb ik gedaan nadat ik wat filmpjes over atmos had gekeken. Daardoor ben ik overgestapt naar boekenplank speakers en een betere plek aan mijn plafond. Ook nu is het eigenlijk nog niet perfect omdat de achterste hoogte luidsprekers eigenlijk meer naar achteren zouden moeten hangen. Ondanks dat is de atmos beleving erg goed.
Wat betreft dat de subwoofer op een betere plek zou kunnen staan moet ik zeggen dat ik nooit naar de ideale plek gezocht heb omdat hij nu ook al erg goed presteert, eigenlijk vind ik hem een slag te groot voor mijn kleine woonkamer, maar hij maakt de beleving bij films wel zo verschrikkelijk mooi dat is echt een mooie toevoeging. Het verhaal van de keuze voor deze subwoofer is omdat deze bij mijn set speakers zat toen ik de set tweedehands kocht. De subwoofer was toen kapot en zat eigenlijk niet bij de koop in, daardoor vroeg ik aan de verkoper wat hij met de subwoofer ging doen. Hij zou hem weg gooien, dus ik vroeg of ik hem dan mee mocht nemen om een poging te wagen om hem te repareren. Dat is via via gelukt en als ik het nog goed herinner koste de reparatie slechts 85 euro.
Verder had ik vorig jaar een klein audio meubel in elkaar geknutseld en daar zijn nu mooie zwarte plaatjes/plankjes ingekomen en dat maakt het voor mij wel aardig af.
De laatste wens die ik nu kan bedenken is in de toekomst een mooie oled tv en dan ook, meteen geschikte hdmi kabels overal ertussen.
Pfffff... Wat een verhaal, maar nu zijn jullie allemaal weer op de hoogte.
Verstuurd vanaf mijn SM-X200 met Tapatalk