Vorig jaar had ik mijn maat aangestoken met audio en heeft hij toen een dikke set aangeschaft.
Rond 6 weken geleden heeft hij atmos aan zijn set toegevoegd en het resultaat heeft mij over de streep getrokken om dit ook te gaan doen.
Ik heb een kleine woning en er staat al best veel, vandaar dat ik gekozen heb voor bescheiden witte Kef eitjes om het ruimtelijk te houden.
Ik had zaterdagmorgen nog niet echt veel zin om de boel overhoop te halen, maar alle moed verzamelt en toch maar van start gegaan.
Op mijn slaapkamer had ik Teac boekenplank speakers aangesloten op zone 2 van mijn SR.
Aangezien ik dat niet meer kan inschakelen wanneer ik de SR in een atmos opstelling in gebruik ga nemen heb ik de bekabeling weggehaald en in de woonkamer gebruikt.
Ik heb een systeemplafond en die is aan de muren afgetimmerd met verlijmde latjes en de bedoeling was om de kabels achter de latjes weg te werken... Helaas met geen mogelijkheid op een nette manier te verwijderen dus moest ik jammer genoeg toch aan draadgootjes.
Dus eerst naar de bouwmarkt voor draadgootjes.
Terug thuis eerst de woonkamer vrij gemaakt en ben daarna begonnen met het boren van de benodigde gaten in de muur voor de kabeldoorvoer via de meterkast. Daarna ben ik speaker voor speaker verder gegaan met draadgootjes en ophangen.
Om dit netjes voor elkaar te krijgen merk je dat de tijd voorbij vliegt, maar het is cosmetisch toch wel naar wens gelukt ondanks het gebruik van de draadgootjes.
De volgende uitdaging was het aansluiten en ondanks dat mijn kast open is aan de achterzijde was dit toch wel ellende, want ik heb er tot drie keer toe over gedaan om de boel goed aan te sluiten zodat het ook werkt....
Het was inmiddels 0.15u toen ik klaar was met de nieuwe audyssey setup.
Maar ja, uiteindelijk kon ik wel een film kijken met atmos en dat heb ik gedaan met een geleende PlayStation4 en dat was top!
Helaas kan mijn ud7007 geen atmos afspelen, dus ben een beetje aan het oriënteren geweest wat ik wil, maar ook wat in de kast achter het klepje past.
Ik heb erg veel aan die kast getimmerd om de componenten die je kan zien er keurig in te krijgen, daar wil ik geen component van een ander merk tussen hebben.
Uiteindelijk gekozen voor een Sony x800m2 die schijnt erg goed te zijn en het is ongelofelijk hoe precies en echt net aan dat in de kast past.
Het is heel erg, maar ik heb de kast leeg gehaald en uit elkaar moeten schroeven om hem er in te krijgen, pfffff.... 3uur mee bezig geweest!
Maar het is nu helemaal geweldig en de enige klus die ik nog heb is om mijn bleusound nog te verplaatsen naar de meterkast.
Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk