Ik ben al een hele tijd erg tevreden over mijn set en het geluid wat de set neerzet, dus eigenlijk valt er weinig te veranderen binnen mijn set. Toch blijft het leuk om iets te veranderen of te upgraden en ik sta al een tijdje stil natuurlijk dus het begint te jeuken.
Diep in mijn hart wil ik ooit wel over naar een premium Marantz versterker zoals een pm14se of een Ruby, maar mijn stereo is wel heel erg naar wens nu met mijn pm8005.
Ik vind het een hele goede versterker en het geluid klopt voor mij gewoon en daarom is het voor mij toch logischer om bijvoorbeeld eerst mijn oude plasma tv vervangen voor iets nieuws in plaats van mijn versterker.
Toch kruipt het bloed waar het niet gaan kan en gaat het in eens een hele andere kant op.
Onlangs heeft een vriend van mij zijn 5.1 surround installatie geüpgraded naar 5.1.4 atmos en wat een geweldige soundbubble gaf dat!
Tja, dat wil ik ook wel en ik was meteen om toen ik het hoorde, maar ja het oog wil ook wat en ik wil niet mijn hele plafond vol bouwen met atmos speakers, daar komt bij dat ik mijn stereo versterker als eindversterker erbij moet inzetten om atmos te realiseren.
Maar ja, alles voor de hobby natuurlijk...
Ik ben op marktplaats gaan oriënteren en op zoek gegaan naar wat er allemaal te koop is en dat is erg veel.
Zelf heb ik een keurige kef set en ik wil mijn atmos daar zeker op aansluiten kwa sound, maar de kleinste luidspreker in de serie vind ik te groot om er 4 van op te hangen, dus ik ging op zoek naar iets anders.
Dan is de vraag ga ik ze inbouwen of niet, want kef heeft erg mooie inbouwspeakers, maar ik zie inbouwen gewoon niet zitten met mijn bestaande plafond dus die viel af.
Daarna viel mijn oog op mooie kef t301 speakers, die zijn mooi wit en erg plat, maar de meningen over deze speaker zijn erg verdeeld en ik vond hiervan een nadeel dat ik ze niet zou kunnen richten, daarom zocht ik door op marktplaats naar wat er nog meer te koop was.
Toen kwam ik op kef eitjes, kef eitjes zijn een soort van begrip in de homecinema wereld.
Hier had ik me nog niet eerder in verdiept en dacht altijd dat dit soort speakers instap modellen waren en daardoor niet geschikt waren voor mij.
Toen ik eenmaal op zoek ging kwam ik er achter dat kef de eitjes er in meerdere soorten en maten te koop zijn en na het een en ander onderzocht te hebben en hier en daar op YouTube gezocht te hebben was ik er wel van gecharmeerd.
Dus een kort verhaal lang....
Ik heb nu gekozen voor de hts3001se, ik hoop een goede keuze, het geluid verbaasde mij toen ik ze ging beluisteren en denk ook dat dit goed aansluit op de rest van mijn set.
Ik zie er wel een beetje tegen op, maar morgen ga ik een begin maken om ze op te hangen en de kabels mooi weg te werken.
Ik blijf posten met de vooruitgang!
Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk