Marantz UD7007 defect - binnen een jaar

Gestart door rexp, januari 17, 2016, 14:15:45

Vorige topic - Volgende topic

BenK

Eigenlijk is het heel vreemd dat in deze post het zo voor de leverancier wordt opgenomen i.p.v. een goede service en garantie voor de consument. Je zou dus kunnen stellen dat dit forum door ontzettend veel leveranciers wordt gebruikt, mijns inziens een verontrustende gewaarwording, men geeft dus passende antwoorden als het maar geld en/of omzet oplevert. Ik zal de antwoorden op dit forum dus anders moeten gaan lezen.

DansaN

Citaat van: BenK op maart 28, 2016, 08:10:23
Eigenlijk is het heel vreemd dat in deze post het zo voor de leverancier wordt opgenomen i.p.v. een goede service en garantie voor de consument. Je zou dus kunnen stellen dat dit forum door ontzettend veel leveranciers wordt gebruikt, mijns inziens een verontrustende gewaarwording, men geeft dus passende antwoorden als het maar geld en/of omzet oplevert. Ik zal de antwoorden op dit forum dus anders moeten gaan lezen.
Je kan ook een aluminium hoedje opzetten of het forum gewoon verlaten wanneer je niet de antwoorden krijgt die je wil horen...

DansaN

Citaat van: rexp op maart 28, 2016, 00:12:10
Dit stukje amateurpsychologie gaat hier niet op. Ik post dit niet op consuwijzer of radar of klacht.nl maar op een marantz forum. Jouw reactie bewijst eerder het tegenovergestelde: mensen met goede ervaringen groepen samen en accepteren geen kritiek op hun merk.
Ik geef nergens aan dat ik hetgeen jou overkomen is vind getuigen van goede service door Marantz.
Sterker nog, ik vind het niet netjes dat het zo lang moet duren en dat is erg vervelend.

BenK zoekt echter enkel medestanders en laat zich vervolgens negatief uit over elk positief tegenvoorbeeld van mensen die andere ervaringen hebben (zoals het voorbeeld van Samsung).
Dat deze negativiteit vervolgens enkel is gebaseerd op uitlatingen op Facebook en andere media, maakt de reactie niet bepaald geloofwaardiger.

Volgens mij ging dit topic over jouw defecte UD7007 en zoals gezegd is jouw ervaring hiermee erg vervelend.
Ik kan me dan ook zeer goed voorstellen dat dit jouw ervaring met Marantz heeft geschaad.

Statistisch gezien kan dit echter bij elk merk/product voorkomen dat in grote aantallen geproduceerd wordt.

RHK

Ik weet niet of het ooit al eens gebeurd is of geprobeerd, maar misschien is het een mogelijkheid om iemand van after sales van Marantz aan dit forum te laten deelnemen? Dan lezen ze wat er zoal speelt, als er vanuit Marantz interesse is natuurlijk? Mogelijk lezen ze al mee? Ik heb geen idee.  stupid
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Maurice

Als moderators hebben we besloten om in dit topic in te grijpen. Ook zijn er enkele postings verwijderd die wat ons betreft niet kunnen of niet bijdroegen aan de discussie.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

hchifi.nl

Denk dat het een en ander lichtelijk overdreven is wat door bepaalde personen is geschreven.
Zeker mij in een kwaad daglicht zetten is zo gedaan.. ondanks vrijwel alleen maar goede reacties / ervaringen van andere particulieren die bij ons hebben gekocht.

Wat ook niet duidelijk is weergegeven dat ik vorige week nog gewoon contact heb gehad met Rex over de afwikkeling en dat het gerepareerde toestel (met vrijwel een nieuwe binnenkant) al op weg is naar Belgie..

ja, deze reparatie heeft te lang geduurd maar dit is serieus een uitzondering op de regel.
Normale reparaties kosten hooguit 2 weken tegenwoordig.

H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

RHK

Citaat van: hchifi.nl op maart 30, 2016, 13:42:10
Denk dat het een en ander lichtelijk overdreven is wat door bepaalde personen is geschreven.
Zeker mij in een kwaad daglicht zetten is zo gedaan.. ondanks vrijwel alleen maar goede reacties / ervaringen van andere particulieren die bij ons hebben gekocht.

Wat ook niet duidelijk is weergegeven dat ik vorige week nog gewoon contact heb gehad met Rex over de afwikkeling en dat het gerepareerde toestel (met vrijwel een nieuwe binnenkant) al op weg is naar Belgie..

ja, deze reparatie heeft te lang geduurd maar dit is serieus een uitzondering op de regel.
Normale reparaties kosten hooguit 2 weken tegenwoordig.
Ik vind dat je uitleg hierin billijk en acceptabel is, je reageert tenslotte met een verklaring, waaruit blijkt dat je betrokken bent. Over tot de orde van de dag.  HB
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*

sjoek

Citaat van: RHK op maart 30, 2016, 16:19:21
Ik vind dat je uitleg hierin billijk en acceptabel is, je reageert tenslotte met een verklaring, waaruit blijkt dat je betrokken bent. Over tot de orde van de dag.  HB

:gp: en dat rexp nog maar lang luister en kijkplezier mag hebben van deze verder toch pracht speler.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Paul

Kort 7 pagina,s, samengevat de tussenhandel doet z,n best zover het mogelijk is.....  qua aangeboden reparaties afhankelijk van de importeur en je kan niet voor iedere reparatie een leentoestel op de plank hebben en dat Marantz technisch gezien niet meer is wat het ooit was is gezien de vele postings hier over reparaties al bekend. ( = Mijn mening)

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

hchifi.nl

Uitval is bij Marantz nog steeds onder de 1%

Dat je tegenwoordig steeds meer leest over uitval is ook gewoon door het feit dat tegenwoordig steeds meer mensen online posten, 10-15 jaar geleden was dit heel anders.
En vaak zijn de mensen die de moeite nemen iets te posten diegene die vragen of problemen hebben met een bepaald apparaat.
Als iedereen die wel tevreden was iets zou posten zou dit forum waarschijnlijk ram vol staan met lovende verhalen  :wink:

ik ben wel met je eens dat de meeste apparaten niet meer gebouwd zijn om 30 jaar te draaien..
helaas is dit al zeker 25 jaar zo... ( bij de niet ''premium'' producten )
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

TurboMarco

Citeerhelaas is dit al zeker 25 jaar zo... bij de niet ''premium'' producten.

proest  :-D

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

RHK

Citaat van: RHK op januari 18, 2016, 06:51:00
De UD7007 die ik heb, speelt sinds de aanschaf van ruim 2 jaar geleden probleemloos.
[/quote

Heb even de behoefte om als sidekick te acteren........

xander32

Ik had wellicht ook op mijn handen moeten gaat zitten, echter is het typen met de neus in mijn geval ook een reĆ«le  optie  :-D.

Citaat van: Zep op maart 30, 2016, 19:22:23
Ik ga wel op mijn handen zitten, voor ik het zelf weet ga ik weer te "ver"  shutup.....moet ik me nog inhouden om niet met mijn neus te gaan typen haha

Maurice

Nieuwe opschoning gedaan, nieuwe maatregelen gaan we nu bepalen
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

RHK

Citaat van: Maurice op maart 30, 2016, 19:35:13
Nieuwe opschoning gedaan, nieuwe maatregelen gaan we nu bepalen

Ik begrijp uit je reaktie dat het we het maar moeten laten zoals het is. Niet verder over doormekkeren dus.