Marantz UD7007 defect - binnen een jaar

Gestart door rexp, januari 17, 2016, 14:15:45

Vorige topic - Volgende topic

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Spikes25

@rexp,

Ik vind het werkelijk schandalig dat je zo lang moet wachten
Ik ben benieuwd waar UD 7007 na toe is gestuurd voor reparatie, Polen???
Of na audio service Elst??

Mijn Marantz receiver waarvan het HDMI board defect was, had ik via de Mediamarkt binnen twee weken terug. Volgens zeggen is de receiver opgestuurd geweest naar Elst.
Dus mijn ervaring met Audio service is positief te noemen,

Ik lees dat je vorige apparatuur ook zo lang in repartie was,  zelfde winkel?

Een leen toestel zit er tegenwoordig niet meer in, dat soort service is uitgestorven.

We gaan het horen
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

rexp

Andere winkels, ander servicecentrum. Nou heb ik niet het idee dat er nog veel gerepareerd wordt, het is enkel onderdelen vervangen. En als dat onderdeel niet op voorraad is in het service centrum, dan ben je de pineut.

Mijn lokale dealer geeft wel een leentoestel, maar hij levert dan weer geen surround of beeld, enkel stereo.

Cornelis1921

Wij ouwenelen, en Rex ondertussen maar balen... :-(
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

rexp

Het is mooi weer Cor, ik ga wel op een terrasje zitten.

Cornelis1921

Paul

The meaning of the new Marantz equipment:

Marantz Always Repair And Nothing To Zero.   :-D    :-P          clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Bierbraker

Citaat van: BenK op januari 20, 2016, 08:32:04
Dat is niet goed, de kwaliteit gaat hard achteruit. Voor mij geen Marantz meer., mede gezien om wat ik lees over de problemen met de SR7008 en SR7009.

In heb de SR7010, een zeer zwaar gaande PLASTIC volumeknop zo ook de selectieknop die ook van PLASTIC is  :no:

Spikes25

@rexp,

Als pleister op de wond, krijg je de UD 7010 met toevoeging 4K - HDR, let maar op mijn woorden.
Ik heb ooit deze link www.klacht.nl toegestuurd gekregen, ik heb er niet mee gedaan, maar wellicht iets voor jou.

@Bierbraker,
Ik heb dan de Sr 7007, voor het versturen ivm met reparatie heb ik aangegeven, dat ook de aan uit knop scheef is gemonteerd. Optisch niet te zien, maar wel bij de bediening voelbaar.....het hoort niet vooral niet bij een apparaat van boven de 1000 EURO. Ze hebben gewoon gedacht zeur niet zo, we laten het gewoon zo. Totaal geen respect voor de klant....

"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Bierbraker

@Spikes25

Ik heb alles maar in de minne geschikt en als troost een 'kwaliteit' HDMI kabel toegezonden gekregen, maar ik blijf van mening dat ik een inferieure Marantz op mijn audio meubel heb staan. Kreeg niet de kans om te vragen naar de Denon AVR-X4200W, ja ik weet het dat die uit dezelfde fabriek komt. Maar ik denk niet zo inferieur als de SR7010?

Mijn onlangs verkochte 7005 was toch een heel stuk degelijker  :lol:

Echt het idee of je iets massiefs in handen had  8-)

Maurice

Citaat van: BenK op maart 25, 2016, 19:15:38
Gewoon even de website van de consuwijzer goed lezen daar staan de antwoorden. Daarnaast wordt er van iedere Nederlander verwacht dat hij de wet  kent, dus je zou de wetgeving inzake garantieregelingen moeten kennen .

De garantiebepalingen van Marantz zijn ondergeschikt aan het Europese recht. Maar je hebt gekocht bij je leverancier en dat is niet Marantz, dus wat Marantz voor bepalingen heeft is voor jou als consument niet belagrijk.

Het is  eigenlijk heel simpel.

Het is zelfs zo dat je tijdens de technische  levensduur van het apparaat recht hebt op gratis reparatie of omruiling van het apparaat voor een nieuw apparaat.  Nergens  in het Europese recht wordt een termijn van 2 jaar genoemd, die 2 jaar garantie wordt alleen en geheel tenonrechte door leveranciers gebruikt en  vooral misbruikt.
Toch ook even reageren, want dit is een beladen onderwerp waarbij veel consumenten EN verkopers niet weten wat er geldt.

Volgens Consuwijzer:
CiteerVeel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.

Voorbeeld
Van een wasmachine mag u verwachten dat die een langere tijd meegaat dan een paar schoenen voor uw kind. Gaat uw wasmachine na vier jaar stuk, en is het niet uw schuld? Dan hebt u volgens de wet nog steeds rechten. U kunt dan nog teruggaan naar de verkoper. Hij moet u een goede oplossing bieden.
Consumenten hebben vanuit de Europese wetgeving recht op MINIMAAL 2 jaar garantie op een goed werkend apparaat. Hierbij is de bewijslijst voor de verkoper, welke de garantieafhandeling mag uitbesteden (meestal producent). Meestal is de verkoper voor afhandeling afhankelijk van de leverancier, zeker als het reservedelen betreft. Zijn deze niet voorradig, dan is er volgens mij meestal sprake van overmacht.

Gangbaar is dat binnen twee jaar alle reparatiekosten voor verkoper kopen (al dan niet vergoed door producent). Na twee jaar gaan er andere zaken meespelen (volgens consuwijzer):

Citeerde prijs;
het soort product;
het soort winkel;
wat de verkoper gezegd heeft over het product;
de informatie in een folder van de fabrikant, of op de verpakking.
Koop je bij een prijsvechter, dan zal de service anders meegerekend worden dan bij een premium reseller. De prijs is er dan ook naar.
In essentie wordt er door de aanbieding een te verwachten levensduur geschetst, waarbinnen je een vorm van garantie zal mogen verwachten. Dit zal echter meestal niet meer bestaan uit kosteloze reparatie of vervanging, maar naar rato afnemen.

De technische levensduur eindigt overigens als het apparaat defect is ;) De economische levensduur zal mogelijk langer zijn.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

jgvh

Hebben die jongens van hifi corner je met een gratis hdmi kabel afgescheept, schande! :no:

BenK

Als je een citaat neerzet van de Consuwijzer moet je hem wel helemaal neerzetten, want zo kunnen er nog meer misverstanden ontstaan:

Citaat Consuwijzer:

Als u iets koopt, hebt u niet alleen rechten. U hebt ook plichten. U hebt bijvoorbeeld een onderzoeksplicht. Dat betekent dat u aan de verkoper moet vragen of een product wel geschikt is voor wat u ermee wilt gaan doen.

De verkoper heeft een informatieplicht. Dat betekent dat hij aan u moet vertellen wat hij over het product weet. Als hij iets aan u belooft, dan mag u verwachten dat het product daaraan voldoet. De belofte van de verkoper is dan een soort garantie.

Wat u mag verwachten van een goed product, hangt af van de volgende dingen:

de prijs;
het soort product;
het soort winkel;
wat de verkoper gezegd heeft over het product;
de informatie in een folder van de fabrikant, of op de verpakking.

U kunt aan de fabrikant of aan een deskundige vragen hoelang het product mee kan gaan. Als uw product dan kapot gaat, kunt u bepalen of u dat had kunnen verwachten.

Hiermee wordt bedoeld dat je van een HDMI kabel van de Action van € 1,49 niet hetzelfde mag verwachten als van een HDMI Kabel van een Premiums shop van bijv. € 69,99.

Mocht de Action een SR7010 verkopen dan mag je dezelfde garantie voorwaarden en service verwachten als bij een Premium shop!

Bijna géén enkele verkoper wil tegenwoordig meer vertellen, laat staan zwart op wit zetten hoe lang een product meegaat, meestal zullen ze zeggen na 2 jaar is het over of is het apparatuur verouderd, dan zijn verlost van garantieclaims.

Jouw interpretaties op de citaten van de Consuwijzer zijn jouw interpretaties en niet van die van de Consuwijzer en mijn inziens dan ook onjuist!

Zie: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is

rexp

Deze thread geeft perfect weer wat er aan de hand is. Zes pagina's getouwtrek over verantwoordelijkheden van de koper, verkoper en fabrikant en wie wat wanneer heeft foutgedaan.

Uiteindelijk is niemand er beter van geworden. Ik stel al het goedbedoelde juridisch advies op prijs, maar je ziet dat de wet uiteindelijk gewoon niet specifiek genoeg is. Als een electrisch apparaat een te verwachten levensduur zou hebben van 5 jaar, dan moet de garantietermijn ook 5 jaar zijn, en niet twee jaar met allerlei vage toevoegingen over verlengingen die nergens concreet worden.

Ik zit na die reparatie met een product dat ik niet meer vertrouw, en waarvan de waarde bij wederverkoop tot nul is gereduceerd. Nergens in de wet staat hoe ik daarvoor gecompenseerd ga worden.

Maurice

Citaat van: BenK op maart 27, 2016, 19:47:26
Als je een citaat neerzet van de Consuwijzer moet je hem wel helemaal neerzetten, want zo kunnen er nog meer misverstanden ontstaan:

Hiermee wordt bedoeld dat je van een HDMI kabel van de Action van € 1,49 niet hetzelfde mag verwachten als van een HDMI Kabel van een Premiums shop van bijv. € 69,99.

Mocht de Action een SR7010 verkopen dan mag je dezelfde garantie voorwaarden en service verwachten als bij een Premium shop!

Bijna géén enkele verkoper wil tegenwoordig meer vertellen, laat staan zwart op wit zetten hoe lang een product meegaat, meestal zullen ze zeggen na 2 jaar is het over of is het apparatuur verouderd, dan zijn verlost van garantieclaims.

Jouw interpretaties op de citaten van de Consuwijzer zijn jouw interpretaties en niet van die van de Consuwijzer en mijn inziens dan ook onjuist!

Zie: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is
Goh, ik zag nergens op de consuwijzer site iets staan over de Action, HDMI, SR7010 etc!

Mijn interpretatie van jouw tekst:
Van een HDMI kabel van €1,49 mag je wel degelijk hetzelfde verwachten als van één van €69,99, namelijk dat deze het signaal doorgeeft. Doet deze dat niet meer, of vallen de pluggen eraf, dan zullen ze binnen de garantieperiode gewoon vervangen of gerepareerd moeten worden.

Als de Action een SR7010 verkoopt hoef je absoluut niet dezelfde garantievoorwaarden en service als bij een premium shop te verwachten! Dat is jouw interpretatie en staat haaks op wat consuwijzer impliciet stelt. Van de Action verwacht ik dat zij zich aan de minimale garantie houden en kun je zeker geen leentoestel verwachten, waarbij ik van de premium shop een leenversterker verwacht en dat hij mij ontzorgt in de garantie afhandeling. Dat is namelijk ook in lijn met de verwachtingen dat door de betreffende winkels wordt geschapen.
En dan kom je ook op het moeilijkste punt aan, de wetgeving is vaag, en zowel consument als verkoper weten vaak niet hoe het zit, laat staan dat juristen dit weten. En vaak loont het niet om een jurist in te schakelen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude