Marantz UD7007 defect - binnen een jaar

Gestart door rexp, januari 17, 2016, 14:15:45

Vorige topic - Volgende topic

rexp

Ach ja, maar wat dan. Marcel / H&C kan hier ook weinig aan doen, behalve mij op de hoogte houden, en dat heeft hij inmiddels gedaan. Dus wat dat betreft zou ik zo weer bij hem kopen.

Marantz als merk heeft voor mij wel afgedaan. De twee reparaties aan mijn vorige Marantz receiver duurden ook 6 weken of langer. De tweede keer kreeg ik mijn receiver na 6 weken retour met de boodschap 'klacht niet geconstateerd'. Moet dAt dan 6 weken duren? Nog afgezien van het feit dat hij binnen de kortste keren weer defect was.

Ik ben iig mijn ei kwijt en hoop binnenkort weer lekker br's te kunnen kijken.

BenK

Natuurlijk kan jouw leverancier veel meer doen dan jou op de hoogte houden, hij had zelfs meer moeten doen. Alles wat hij gedaan is alles behalve service verlenen. Jouw leverancier scoort hier gewoon een dikke onvoldoende!

Hij had bijv. jou een leentoestel kunnen geven, hij had de UD7007 kunnen omruilen voor een nieuwe omdat jij een ondeugdelijk product hebt gekregen. Hij had jou je geld terug kunnen geven. Laat hij zijn problemen maar met Marantz oplossen dat is niet jouw probleem!

Ook nu heb je nog rechten, maak er gebruik van en schakel je rechtsbijstandverzekering in als je die hebt.

xander32

Jij bent in de dagelijkse omgang vast een heel prettig mens :yes:.

Citaat van: BenK op maart 25, 2016, 08:19:54
Natuurlijk kan jouw leverancier veel meer doen dan jou op de hoogte houden, hij had zelfs meer moeten doen. Alles wat hij gedaan is alles behalve service verlenen. Jouw leverancier scoort hier gewoon een dikke onvoldoende!

Hij had bijv. jou een leentoestel kunnen geven, hij had de UD7007 kunnen omruilen voor een nieuwe omdat jij een ondeugdelijk product hebt gekregen. Hij had jou je geld terug kunnen geven. Laat hij zijn problemen maar met Marantz oplossen dat is niet jouw probleem!

Ook nu heb je nog rechten, maak er gebruik van en schakel je rechtsbijstandverzekering in als je die hebt.

jgvh

Muv "rechtsbijstandverzekering" Ben ik het met benk eens😕

xander32

Omdat?

Op basis van welke informatie ben je het waar mee eens?

Ik heb geen aandelen hoor en wellicht heb je steekhoudende argumenten. Ik probeer mij een beeld te vormen. Maar daarin vind ik het tricky om af te gaan op 'slechts' het verhaal van 1 kant.

Citaat van: jgvh op maart 25, 2016, 11:11:11
Muv "rechtsbijstandverzekering" Ben ik het met benk eens😕

jgvh

Nou ik bedoel dat de leverancier ook wel wat meer moeite had mogen doen. Hij heeft de ud niet bij marantz gekocht maar bij de leverancier. Bv een leentoestel was een mooi gebaar geweest naar de klant toe.

TurboMarco

Citeereen leentoestel was een mooi gebaar geweest naar de klant toe

:gp:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

rexp

Dat verwacht ik om eerlijk te zijn niet als ik iets via internet koop. Wel bij de lokale dealer. Maar daar betaal ik dan een premium voor.

TurboMarco

Ik verwacht dat ook niet van een internetwinkel ,maar het zou wel een mooi gebaar zijn om alsnog een leentoestel ter beschikking te stellen.
Van een winkel vind ik het niet meer normaal dat je een leentoestel krijgt ,je betaald dan doorgaans ook wat meer voor je waar ,maar je krijgt dan wel die service  :-)
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

xander32

De zaak in kwestie heeft scherpe prijzen, steevast onder die van andere internetaanbieders. Hetgeen je dan kan en mag verwachten is dan m.i. zeker niet te vergelijken met een inloopwinkel. Maar daar tik je dan ook de adviesprijs af, of als je mazzel hebt krijgt je een 5% korting, gratis batterijen voor de afstandsbediening of 3 meter no-name ls. snoer ...

In het geval van de ts.; wat heeft hij mogen betalen voor de speler door deze bij Marcel te kopen en voor welk bedrag staat die zelfde speler bij die dealer/inloopwinkel?

Het gaat m.i. voornamelijk om keuzes die de koper zelf maakt;
een wat uitgebreider pakket aan service voor de hoofdprijs of een wat afgeslankt pakket maar het product voor een zeer scherpe prijs ...

Dat tot 3x over het product het laat afweten, dat zegt ook niets over de verkoper maar alles over het label.

BenK

Waar je het koopt of hoe duur het ook was dat maakt niets uit, de wettelijke garantie blijft overal en altijd hetzelfde.
De service van deze leverancier is dus gewoon nul komma nul.

Je hebt als consument recht op een deugdelijk product en/of redelijke reparatietermijn en dan moet je denken aan 2 of maximaal 3 weken. 6 weken of langer is ronduit beschamend en reden om de aankoop te ontbinden en geld terug te vragen.

xander32

Heerlijk genuanceerd en respectvol; goed bezig  hello.

Je roept van alles maar kan je het ook aantonen;
- een wettelijke en onvoorwaardelijke reparatie termijn van 2 a 3  weken
- het verstrijken van bovenstaande termijn het onvoorwaardelijke recht geeft om de aankoop te ontbinden
- het verstrijken van bovenstaande termijn het onvoorwaardelijke recht geeft om het geld terug te vragen - ben ook wel benieuwd of als een consument dat vraagt, de verkoper voorts ook verplicht is daar een invulling aan te geven  :roll:

Ben ook benieuwd hoe bovenstaande verwoven is in de garantie bepalingen van Marantz NL.
Met bronvermelding s.v.p.

Wellicht heb jij volledig gelijk, maar als men zo hard roept dan lees ik ook graag het bewijs. Zondermeer zoiets aannemen zou wel erg naïef zijn, toch.

Citaat van: BenK op maart 25, 2016, 14:37:54
Waar je het koopt of hoe duur het ook was dat maakt niets uit, de wettelijke garantie blijft overal en altijd hetzelfde.
De service van deze leverancier is dus gewoon nul komma nul.

Je hebt als consument recht op een deugdelijk product en/of redelijke reparatietermijn en dan moet je denken aan 2 of maximaal 3 weken. 6 weken of langer is ronduit beschamend en reden om de aankoop te ontbinden en geld terug te vragen.

BenK

Gewoon even de website van de consuwijzer goed lezen daar staan de antwoorden. Daarnaast wordt er van iedere Nederlander verwacht dat hij de wet  kent, dus je zou de wetgeving inzake garantieregelingen moeten kennen .

De garantiebepalingen van Marantz zijn ondergeschikt aan het Europese recht. Maar je hebt gekocht bij je leverancier en dat is niet Marantz, dus wat Marantz voor bepalingen heeft is voor jou als consument niet belagrijk.

Het is  eigenlijk heel simpel.

Het is zelfs zo dat je tijdens de technische  levensduur van het apparaat recht hebt op gratis reparatie of omruiling van het apparaat voor een nieuw apparaat.  Nergens  in het Europese recht wordt een termijn van 2 jaar genoemd, die 2 jaar garantie wordt alleen en geheel tenonrechte door leveranciers gebruikt en  vooral misbruikt.

xander32

De antwoorden op mijn expliciete vragen n.a.v. jouw stellende opmerkingen aangande de wetgeving, staan niet op de door jou genoemde site. D.w.z dat ik deze niet kan vinden.

Ik ben nog steeds benieuwd hoe jij dus tot jouw stellingname bent gekomen 👍🏻. Wellicht kan je gewoon ff de antwoorden copy-paste vanaf de door jou genoemde site, achter mijn vragen plaatsen, daar jezelf aangeeft dat deze daar staan weergegeven 👍🏻.

Citaat van: BenK op maart 25, 2016, 19:15:38
Gewoon even de website van de consuwijzer goed lezen daar staan de antwoorden. Daarnaast wordt er van iedere Nederlander verwacht dat hij de wet  kent, dus je zou de wetgeving inzake garantieregelingen moeten kennen .

De garantiebepalingen van Marantz zijn ondergeschikt aan het Europese recht. Maar je hebt gekocht bij je leverancier en dat is niet Marantz, dus wat Marantz voor bepalingen heeft is voor jou als consument niet belagrijk.

Het is  eigenlijk heel simpel.

Het is zelfs zo dat je tijdens de technische  levensduur van het apparaat recht hebt op gratis reparatie of omruiling van het apparaat voor een nieuw apparaat.  Nergens  in het Europese recht wordt een termijn van 2 jaar genoemd, die 2 jaar garantie wordt alleen en geheel tenonrechte door leveranciers gebruikt en  vooral misbruikt.

xander32

... ach doe ook maar geen moeite  :no:, ik weet het antwoord al  :yes:.
Betreft mijn kennis van de wet; daar heb ik zojuist iets mogen leren, wat nu heerlijk relevant is, dankzij de rijdende rechter :-D.

In artikel 150 staat dat diegene die stelt, dient te bewijzen  :wink:.

Voor de ts hoop ik dat het tot een tevredenstellende oplossing komt en zijn huidige antipathie tegen Maranzt, kan ik mij nu wel voorstellen. Hopelijk gaat hij elders, bij een ander merk, zijn heil vinden.