Je kan hetgeen je roept klaarblijkelijk zelf niet staven, enkel doorverwijzen naar een site, telefoonlijn of advocaat.
Maar ik maak het jou gemakkelijk, onderstaand een passage vanaf de door jou genoemde site. Wellicht kan je ff aangeven waar staat dat de ts. zondermeer recht heeft op een nieuw apparaat of geld terug, bij een apparaat welke driekwart jaar probleemloos in gebruik is geweest.
Quote:
Wat zijn mijn rechten en plichten?
Als u iets koopt, hebt u rechten en plichten. Is een product niet goed? Dan hebt u de volgende rechten en plichten.
Het uitgangspunt is dat u recht hebt op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.
De verkoper moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen voor u. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Bijvoorbeeld als de verkoper daarover afspraken heeft gemaakt met de fabrikant. De verkoper kan u dan aanraden om zelf contact op te nemen met de fabrikant. U hoeft dat echter niet te doen. De verkoper blijft verantwoordelijk. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen.
Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken.
Gaat het om een klein gebrek? Bijvoorbeeld een kras op uw nieuwe aankoop? Dan is het de vraag of u kunt ontbinden of dat u alleen een korting kunt vragen. Dat hangt een beetje af van de situatie. Gaat het om een kras op een mobiele telefoon of een lcd scherm? Dan is dat vervelender dan een kras op een wasmachine. Maar staat de wasmachine in uw mooie keuken? Dan kan een kras wel weer heel storend zijn.
Citaat van: BenK op maart 25, 2016, 22:49:00
Wat jij vind, vind ik totaal niet belangrijk. Jij wilt de waarheid niet onder ogen zien. Tip bel dinsdag even met Consuwijzer of bel een advocaat, misschien dat zij jou kunnen overtuigen, al denk ik persoonlijk van niet.
Citaat van: BenK op maart 25, 2016, 22:24:45
Lijkt me nogal duidelijk rexp, jouw leverancier levert een wanprestatie dus heb jij recht op een nieuwe blu-Ray speler of geld terug.
Wil jouw leverancier dat niet dan kun je stappen ondernemen. Je weet in ieder geval waar je nooit weer je apparatuur moet kopen.