Marantz UD7007 defect - binnen een jaar

Gestart door rexp, januari 17, 2016, 14:15:45

Vorige topic - Volgende topic

BenK

Gelukkig dat je de antwoorden  zelf gevonden hebt, zo moeilijk was dat ook niet het staat er vrij duidelijk.

Dit kan voor velen heel interessant zijn (info Consuwijzer ) zie https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/soorten-garantie

Is de garantieperiode voorbij?
Is uw product kapot en is de fabrieksgarantie of bijgekochte garantie voorbij? Dan hebt u nog steeds rechten. U kunt dan dus nog steeds met het product teruggaan naar de winkel. U moet de verkoper wel uitleggen dat u het product normaal hebt gebruikt, en dat het toch zomaar stuk is gegaan. U hebt dan recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Als de winkel dat niet kan of niet wil, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt.

rexp

Bedankt voor je realiteitszin Robert. Ik weet wel het eea van consumentenrecht: je recht hebben en je recht krijgen zijn twee verschillende dingen.

rexp

BenK: ik weet niet welk punt je probeert te maken. Ik verwacht niets anders dan een gratis reparatie, en die zal ik krijgen ook. In dit geval duurt die reparatie langer dan ik redelijk vind, maar om dan naar de rechter te stappen doet niemand. De frustratie om dat pad te bewandelen is ongeveer rechtevenredig aan het wachten op mijn speler.

xander32

:no:, de antwoorden op mijn vragen staan er niet. En jouw stelling betreft de garantietermijn, wordt op de door jou genoemde site zelfs onderuit gehaald :-).

Citaat van: BenK op maart 25, 2016, 20:44:57
Gelukkig dat je de antwoorden  zelf gevonden hebt, zo moeilijk was dat ook niet het staat er vrij duidelijk.

Dit kan voor velen heel interessant zijn (info Consuwijzer ) zie https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/soorten-garantie

Is de garantieperiode voorbij?
Is uw product kapot en is de fabrieksgarantie of bijgekochte garantie voorbij? Dan hebt u nog steeds rechten. U kunt dan dus nog steeds met het product teruggaan naar de winkel. U moet de verkoper wel uitleggen dat u het product normaal hebt gebruikt, en dat het toch zomaar stuk is gegaan. U hebt dan recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Als de winkel dat niet kan of niet wil, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt.

BenK

Lijkt me nogal duidelijk rexp, jouw leverancier levert een wanprestatie  dus heb jij recht op een nieuwe blu-Ray speler of geld terug.
Wil jouw leverancier dat niet dan kun je stappen ondernemen. Je weet in ieder geval waar je nooit weer je apparatuur moet kopen.

xander32

Laat Rexp en ons even zien waar hetgeen staat op de door jou eerder aangehaalde site, zodat je jouw schrijven kan staven.

Als je dat niet kan, vind ik jouw reply respectloos naar de verkopende partij toe en jouw gedrag verre van integer.

Citaat van: BenK op maart 25, 2016, 22:24:45
Lijkt me nogal duidelijk rexp, jouw leverancier levert een wanprestatie  dus heb jij recht op een nieuwe blu-Ray speler of geld terug.
Wil jouw leverancier dat niet dan kun je stappen ondernemen. Je weet in ieder geval waar je nooit weer je apparatuur moet kopen.

BenK

Wat jij vind, vind ik totaal niet belangrijk. Jij wilt de waarheid niet onder ogen zien. Tip bel dinsdag even met Consuwijzer of bel een advocaat, misschien dat zij jou kunnen overtuigen,  al denk ik persoonlijk  van niet.

xander32

Je kan hetgeen je roept klaarblijkelijk zelf niet staven, enkel doorverwijzen naar een site, telefoonlijn of advocaat.
Maar ik maak het jou gemakkelijk, onderstaand een passage vanaf de door jou genoemde site. Wellicht kan je ff aangeven waar staat dat de ts. zondermeer recht heeft op een nieuw apparaat of geld terug, bij een apparaat welke driekwart jaar probleemloos in gebruik is geweest.

Quote:

Wat zijn mijn rechten en plichten?
Als u iets koopt, hebt u rechten en plichten. Is een product niet goed? Dan hebt u de volgende rechten en plichten.

Het uitgangspunt is dat u recht hebt op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.

De verkoper moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen voor u. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Bijvoorbeeld als de verkoper daarover afspraken heeft gemaakt met de fabrikant. De verkoper kan u dan aanraden om zelf contact op te nemen met de fabrikant. U hoeft dat echter niet te doen. De verkoper blijft verantwoordelijk. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen.

Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken.

Gaat het om een klein gebrek? Bijvoorbeeld een kras op uw nieuwe aankoop? Dan is het de vraag of u kunt ontbinden of dat u alleen een korting kunt vragen. Dat hangt een beetje af van de situatie. Gaat het om een kras op een mobiele telefoon of een lcd scherm? Dan is dat vervelender dan een kras op een wasmachine. Maar staat de wasmachine in uw mooie keuken? Dan kan een kras wel weer heel storend zijn.

Citaat van: BenK op maart 25, 2016, 22:49:00
Wat jij vind, vind ik totaal niet belangrijk. Jij wilt de waarheid niet onder ogen zien. Tip bel dinsdag even met Consuwijzer of bel een advocaat, misschien dat zij jou kunnen overtuigen,  al denk ik persoonlijk  van niet.

Citaat van: BenK op maart 25, 2016, 22:24:45

BenK

Ik zou haast zeggen: "ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?" , maar volgens mij kun je niet begrijpend lezen. Daar kan ik helaas niets aan veranderen. Prettige paasdagen.

pameijer

Ik ben de slimste want ik lach me rot hier!  :schater:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

Het is zo simpel ,wat de gedupeerde wilt gebeurt .

Ik kan in ieder geval niet zo lang wachten .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

xander32

Nja, niet helemaal, daar zit m.i. de crux; de verkoper heeft het recht om voor reparatie te gaan i.p.v. een nieuw product. In het geval van de ts. is juist ook die keuze gemaakt door de verkopende partij. Maar of de huidige wachttijd redelijk is  :roll: ...

Citaat van: TurboMarco op maart 26, 2016, 01:11:54
Het is zo simpel ,wat de gedupeerde wilt gebeurt .

Ik kan in ieder geval niet zo lang wachten .

Ik mag hopen dat jij zelf niet de ambitie hebt om zelf advocaat  te gaan worden, of het moet die van Zwarte Kip zijn  :wink:. En in dit soort casussen is het steevast een jurist die door de consument geraadpleegd kan worden, niet een advocaat.

Een fijn leven verder.

Citaat van: BenK op maart 25, 2016, 23:13:17
Ik zou haast zeggen: "ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?" , maar volgens mij kun je niet begrijpend lezen. Daar kan ik helaas niets aan veranderen. Prettige paasdagen.

BenK

Jij mag het laatste woord als je dat zo graag wilt pompom pompom pompom pompom pompom

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

sjoek

Citaat van: pameijer op maart 26, 2016, 00:00:17
Ik ben de slimste want ik lach me rot hier!  :schater:

:gp: hahaha

En verder. In theorie is alles altijd zo mooi en goed geregeld. Maarja om in de praktijk ook altijd alles te laten werken is een ander verhaal.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.