De set van Erik.

Gestart door erik62, april 12, 2015, 10:31:13

Vorige topic - Volgende topic

erik62

Dag,

Neen hoor. Je bent echt geen party pooper. Het is plausibel zoals je het verklaart en het zou best wel eens zo kunnen zijn. DAT is echter nog niet ingedaald in mijn hersenpan en ik hoor nog altijd een verschil met mijn vorige kabels.
Als we maar lol hebben...... pompom pompom

Gr.
Erik.

Paul

Citaat van: erik62 op februari 08, 2016, 18:24:58
Dag,

Neen hoor. Je bent echt geen party pooper. Het is plausibel zoals je het verklaart en het zou best wel eens zo kunnen zijn. DAT is echter nog niet ingedaald in mijn hersenpan en ik hoor nog altijd een verschil met mijn vorige kabels.
Als we maar lol hebben...... pompom pompom

Gr.
Erik.
En verschillen zijn om waar te nemen, anders zijn het geen verschillen.  :-D :wink: :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

erik62

Dag,
Na veel kabels te hebben vergeleken ben ik er eindelijk uit. Ik heb de kabel tussen cd en stekkerdoos vervangen voor een pink faun kabel afgemonteerd met furutech gold connectors.
Verder heb ik mijn stekkerdoos vervangen voor een furutech tp30e met daaraan een Kemp Reference.
Wat kan ik zeggen? De verschillen zijn klein maar het hoog is nu nog verfijnder dan voorheen. Verder meen ik te horen dat de diepte in het geluid iets is toegenomen.
Alweer een (klein) stapje.

Mgr.
Erik

xander32

Subtiele positieve verschillen zijn ook stapjes vooruit. Je hebt er iig de tijd voor genomen  :yes:.

erik62

Dag, dat klopt. Kleine verschillen zijn ook verschillen. Ik merk echter dat er qua upgrade in mijn bestaande set niet meer veel ruimte zit. Verandering van cd speler en versterker waren voor mij substantiele verschillen. De rest van de upgrades hoorbaar maar erg klein.
Voor mijn oren is het maximale bereikt. Ik ga achterover zitten en luisteren OF........misschien......een aparte voor en eindversterker klasse A van Accuphase......

Wie weet :yes: :yes:

Gr.
Erik

Paul

Citaat van: erik62 op juli 21, 2016, 17:34:46
Dag, dat klopt. Kleine verschillen zijn ook verschillen. Ik merk echter dat er qua upgrade in mijn bestaande set niet meer veel ruimte zit. Verandering van cd speler en versterker waren voor mij substantiele verschillen. De rest van de upgrades hoorbaar maar erg klein.
Voor mijn oren is het maximale bereikt. Ik ga achterover zitten en luisteren OF........misschien......een aparte voor en eindversterker klasse A van Accuphase......

Wie weet :yes: :yes:

Gr.
Erik
Zou daar gezien de investering nog een winst te behalen zijn ?  Je kan ook een een keer Amen zeggen en tevreden zijn.  :wink:

Mijn site

erik62

Dag Paul,
ik ben erg tevreden met hetgeen ik nu heb en hoe dit klinkt. Ik heb een misselijke eigenschap en die is dat als ik weet dat iets te verbeteren is ik het niet kan laten...

Of een aparte voor en eind een verbetering zijn weet ik echt niet. Ik zou dat hier bij mij thuis moeten uitproberen.
Voorlopig gaat er niets meer gebeuren daar ik een beetje moe ben van het uitproberen van stekkerblokken en kabels.

Tip: furutech tp30e ( erg mooi)
Gr.
Erik

Paul

Goed te lezen dat jij tevreden bent en het zoeken naar het beste blijft moeilijk, maar goed iedere hobby mag geld kosten  :wink: en beter duur dan niet te koop. Blijf mee lezen.  pompom

Mijn site

Zep

Citaat van: Paul op juli 21, 2016, 18:13:05
zoeken naar het beste blijft moeilijk.....
maar goed iedere hobby mag geld kosten...

Das een goeie ja, "naar het beste zoeken blijft moeilijk"; als je het denkt te hebben is er toch weer iets anders het "beste"  :wink:

En idd, iedere hobby mag geld kosten....zo kende ik iemand (is geen grap) die vingerhoedjes spaarde  :-P
En toch is die persoon stukken goedkoper uit met zo nu en dan een nieuw vingerhoedje  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Cornelis1921

Citaat van: erik62 op juli 21, 2016, 18:01:32
Dag Paul,
ik ben erg tevreden met hetgeen ik nu heb en hoe dit klinkt. Ik heb een misselijke eigenschap en die is dat als ik weet dat iets te verbeteren is ik het niet kan laten...

Of een aparte voor en eind een verbetering zijn weet ik echt niet. Ik zou dat hier bij mij thuis moeten uitproberen.
Voorlopig gaat er niets meer gebeuren daar ik een beetje moe ben van het uitproberen van stekkerblokken en kabels.

Tip: furutech tp30e ( erg mooi)
Gr.
Erik
Sorry Erik, maar mijn conclusie luid dat jij gewoon geld teveel hebt of je de tering verveelt, of beide. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Brutus

Niet zo negatief Cornelis, Erik is gewoon een goede Nederlander met het plichtbesef de Nederlandse Economie te moeten stimuleren. Een goede eigenschap waar jij straks ook weer je vruchten van plukt........ :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Cornelis1921

Citaat van: Brutus op juli 21, 2016, 21:49:13
Niet zo negatief Cornelis, Erik is gewoon een goede Nederlander met het plichtbesef de Nederlandse Economie te moeten stimuleren. Een goede eigenschap waar jij straks ook weer je vruchten van plukt........ :-D
Als de Nederlandse economie gestimuleerd wordt, dan hebben mensen zoals Erik zelf daar het meeste profijt van, niet zulke uitzichtloze arme sloebers zoals ik. ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

erik62

Nounou.
Tijd om me te vervelen heb ik niet omdat ik letterlijk en figuurlijk dag en nacht  werk zoals ook mijn vrouw. Geld teveel vind ik nogal iets om zo neer te schijven.  Ik denk dat de meesten van ons meer dan een gemiddeld iemand uitgeven aan hifi. Het is toch onze hobby niet? En ja....misschien heeft de een of ander iets meer dan zijn buurman.
Laat nou aub een ieder zelf weten wathij koopt of wil kopen zonder daar een ongefundeerd oordeel over te geven.
Mgr.
Erik

Paul

:gp: EN ZEIKEN DOEN WE OP DE PLEE.

Mijn site

Zep

Citaat van: erik62 op juli 21, 2016, 23:07:19
Ik denk dat de meesten van ons meer dan een gemiddeld iemand uitgeven aan hifi.

Zo is het....en meestal heeft de hobby een opwaartse spiraal en wordt het alleen maar duurder  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*