Dag,
Volgens de serienrs op de achterzijde zijn de luidsprekers van 2006. Inderdaad erg jammer dat je de axis van de hand hebt gedaan. Echter....de axis met servo is het echt een heel ander verhaal. Ik heb veel luidsprekers beluisterd en in mijn bezit gehad maar deze doe ik echt nooit meer van de hand. Het laag is echt verslavend mooi en strak. in vergelijking met mijn vorige luidspreker (b&w 803) zet de axis een geluidsbeeld neer dat van een andere orde van grootte is. Het hoog is verfijnder, het midden is meer open en het laag is ontzettend snel, strak en wanneer nodig afgronddiep.Met de 803 had ik vaak last van een overdreven laag hetgeen het gehele geluidsbeeld vertroebelde. Ik heb oneindig veel geschoven, andere spikes,basreflex openingen open / dicht, etc.etc. maar heb nooit een echt bevredigend geluid gekregen met de 803. De axis heb ik geplaats en ik heb nooit meer geschoven of gedacht dat ik teveel of te weinig laag had.
Ik heb meermaals de ontwerper gebeld en gevraagd of hij niet zou willen overwegen om deze luidsprekers in kleine oplage te willen bouwen voor enkele luistervrienden van mij. Ruud heeft zich echter op dit moment helemaal gericht op het repareren van luidsprekers en heeft het bouwen van luidsprekers vaarwel gezegd. Erg jammer.
Eerlijk gezegd vind ik ze niet mooi maar dat neem ik graag op de koop toe.
Gr.
Erik