Zo.. vandaag de SC-7 afgerond. Bleek in een technische droom toestand. Blijkbaar heel weinig draai uren. Bijna geen echte slijtage kenmerken.
Frontpaneel er af en het lijkt alsof er een bom ontploft is
Laatste gain stage.
Na recap, solderingen, nieuw koelvet en nieuwe siliconen insulators ziet dat er dan zo uit :
Voeding sectie. Mooie nieuwe Nichicon PW caps geplaatst. Likje zuurvrije siliconen kit er omheen voor de stabilisatie. Zie er niet zo mooi uit maar is wel effectief. Binnenkort eens een goede hotglue gun kopen.
Soldeerzijde :
Ik heb weinig foto's gemaakt. Maar alle boards, toon regeling, phono enz, zijn onderhanden geweest en geïnspecteerd. Vanwege de staat heb ik een board niet compleet hoeven doorsolderen, wel gecontroleerd en paar verdachte punten aangepakt. Ook heb ik een aantal bi-polaire elco's niet vervangen. ESR gecontroleerd en strak op capaciteit nog.
Alle potmeters, schuiven en schakelaars uitgebreid schoongemaakt. De printen schoongemaakt enz. Gelukkig ook nooit vette contact spray gebruikt.
Keurige sinus. En merk de voltages op. Bijna geen kanaal ongelijkheid. Schitterend.
Blokgolf van 1 kanaal. Keurig strak. Ook met de toonregeling in circuit haarstrak.
En het koppel samen!
De set staat nu aangesloten en klinkt mooi strak. Ze gaat wel in de verkoop.. Maar eerst even nog een paar dagen lekker luisteren