Marantz SM-7 service/recap

Gestart door thanatos, juli 22, 2014, 19:03:32

Vorige topic - Volgende topic

thanatos

Recent een set SC-7 / SM-7 kunnen overnemen. Direct met de SM-7 begonnen. Deze helemaal opgeknapt. Recap gedaan, solderingen, conditie check, functie test, afregelen enz.

Algehele conditie was helemaal origineel. Gelukkig geen eerder bak en spit werk te bespeuren..  :-)

Aangezicht origineel

Een van de eindtrapjes origineel

Soldeerzijde origineel

Na recap, controle en schoonmaken

Achterzijde fris in de tin.

Output transistoren gecontroleerd, schoongemaakt en met nieuwe siliconen isolatie gemonteerd.

Relais board na recap.

Ook fris in de tin en schoongemaakt

Voor wie twijfelt of het nodig is dat her solderen..

Afvlak/buffer elco's alle 4 perfect op spec. Gelukkig want 4 stuks vervangen is een duur grapje..

Vermogen test op beide kanalen uitgestuurd bij 1 kHz sinus. Net voor clipping. Een goede 270Watt @ 4 Ohm.. fiks meer als spec en hij staat al op 240V.

Strakke blokgolf.

Helaas net dat ene type lampje niet liggen.. dus die volgt nog, maar mag de pret niet drukken.  8-)

Hele mooie eindversterkers met zat vermogen :-) Over een tijdje de SC-7 eens bekijken dan is het paartje weer compleet!

RHK

hello toch weer mooi gedaan en wat een vermogen in die bak. Ik blijf zilver toch mooier vinden, dan smoelt ie beter.  :yes:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

thanatos

Citaat van: RHK op juli 22, 2014, 19:15:38
hello toch weer mooi gedaan en wat een vermogen in die bak. Ik blijf zilver toch mooier vinden, dan smoelt ie beter.  :yes:

Zilver is inderdaad ook mooi. Maar in europa nooit geleverd dus die zul je hier zeldzaam treffen vrees ik  :wink:

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Rob46

Pffff wat ziet dat er weer mooi uit! Als nieuw zeg maar. Knap staaltje werk! Wat zou zo'n set nog kosten heden ten dage?

100%Marantz

mooi werk
Heel mooie versterker.
Is wel geen zilver, maar Gold. SM 11 ook trouwens.

De SM7 gold was enkel in Japan en US.

Sent from my iOS coffee machine
marantz, what else?

LeCram

Mooi hoor  hello. En ik vind zwart juist wel heel mooi  :wink:
Accuphase E-280 | Auralic Vega S1 + S1 voeding | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne audio F501sp | LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A

SB_Marantz

Citaat van: 100%Marantz op juli 22, 2014, 22:57:21

Is wel geen zilver, maar Gold.
De SM7 gold was enkel in Japan en US.

Klopt en ik ken een mazzelkont die zo een set heeft.  :-D :wink:

Hoewel ik de SM-7 in het zwart ook erg mooi vind.

Groot voordeel dat er niet in gespitbakt was.
Ziet er weer frips uut.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

i2Paq

Netjes weer!

Kleur is niet mijn favoriet, maar je kunt niet alles hebben  :-)
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Vinyl_Fuchs

Mooi gedaan en trouwens ik vind zwart de mooiste kleur voor audioapparatuur (getuige ook mijn eigen set)

Groetjes Roy

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

jrm

O, o, o, wat mooi weer!
Vind het altijd weer genieten om deze foto's te zien en hoe deze heren dit weer fantastisch er uit laten zien.  hello

HAL9000

Mooie  Koop!  ik was net  te laat  frusty

Succes  met  de  restauratie.  Ik heb overigens nog  een  volledige  sc-7  staan. 

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Citaat van: HAL9000 op juli 26, 2014, 21:01:51
Mooie  Koop!  ik was net  te laat  frusty

Succes  met  de  restauratie.  Ik heb overigens nog  een  volledige  sc-7  staan. 

Heb de hele set nog alleen de SC-7 heeft weer z,n nukken, 1 kanaal valt regelmatig weg beetje rommelen aan de selector druk knoppen en dan doet ie het weer voor zolang het duurt.
Heb nu de 1070 tijdelijk als pre op de SM-7.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Als ik nog eens een SM 7 tegen het lijf loop mag het dingetje mee. :-D
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: Paul op juli 26, 2014, 23:19:45
Heb de hele set nog alleen de SC-7 heeft weer z,n nukken, 1 kanaal valt regelmatig weg beetje rommelen aan de selector druk knoppen en dan doet ie het weer voor zolang het duurt.
Heb nu de 1070 tijdelijk als pre op de SM-7.
ja  die  voorversterkers  zijn  echte  primadonna's  met  al  die  schakelaars  nopompom  de  mijne  staat  merendeel van het jaar uit.  M'n broer  gebruikt  hem  soms,  maar  die klaagt  dat  er geen loudness op  zit.  Hij vind  de  sc-8 veel  beter. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!