Marantz SM-7 service/recap

Gestart door thanatos, juli 22, 2014, 19:03:32

Vorige topic - Volgende topic

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Mare effe on topic weer want er worden wat veel irrelevante postings geplaatst....lol

Heb je al nieuwe lampies voor dat ding?
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Geen lampjes.. eens een goed adres vinden om gelijk een hele voorraad soorten/maten op te duikelen.. mijn experimenten met ledjes was ook geen succes..

Paul

Citaat van: HAL9000 op juli 26, 2014, 23:41:11
ja  die  voorversterkers  zijn  echte  primadonna's  met  al  die  schakelaars  nopompom  de  mijne  staat  merendeel van het jaar uit.  M'n broer  gebruikt  hem  soms,  maar  die klaagt  dat  er geen loudness op  zit.  Hij vind  de  sc-8 veel  beter. 

Ja joh ouwe zooi het houdt een keer op.   :schater:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Citaat van: thanatos op juli 26, 2014, 23:48:13
Geen lampjes.. eens een goed adres vinden om gelijk een hele voorraad soorten/maten op te duikelen.. mijn experimenten met ledjes was ook geen succes..

Zal eens kijken of ik nog wat heb liggen....denk het wel.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Thnx. Ik moet ook nog een zwik andere lampjes op voorraad hebben. Jij had toch ook een Duits adresje ?

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op juli 26, 2014, 23:43:30
Plus 4 of 8 dB loudness....

Jep,  Ik  vind  het  nonsens.   

Heeft  elektronica  online  geen  passende  lampjes??
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

thanatos

Zo.. vandaag de SC-7 afgerond. Bleek in een technische droom toestand. Blijkbaar heel weinig draai uren. Bijna geen echte slijtage kenmerken.

Frontpaneel er af en het lijkt alsof er een bom ontploft is  :-D

Laatste gain stage.

Na recap, solderingen, nieuw koelvet en nieuwe siliconen insulators ziet dat er dan zo uit :

Voeding sectie. Mooie nieuwe Nichicon PW caps geplaatst. Likje zuurvrije siliconen kit er omheen voor de stabilisatie. Zie er niet zo mooi uit maar is wel effectief. Binnenkort eens een goede hotglue gun kopen.

Soldeerzijde :

Ik heb weinig foto's gemaakt. Maar alle boards, toon regeling, phono enz, zijn onderhanden geweest en geïnspecteerd. Vanwege de staat heb ik een board niet compleet hoeven doorsolderen, wel gecontroleerd en paar verdachte punten aangepakt. Ook heb ik een aantal bi-polaire elco's niet vervangen. ESR gecontroleerd en strak op capaciteit nog.

Alle potmeters, schuiven en schakelaars uitgebreid schoongemaakt. De printen schoongemaakt enz. Gelukkig ook nooit vette contact spray gebruikt.

Keurige sinus. En merk de voltages op. Bijna geen kanaal ongelijkheid. Schitterend.

Blokgolf van 1 kanaal. Keurig strak. Ook met de toonregeling in circuit haarstrak.

En het koppel samen!

De set staat nu aangesloten en klinkt mooi strak. Ze gaat wel in de verkoop.. Maar eerst even nog een paar dagen lekker luisteren  :zzz: :mrgreen:

jrm

SB_Marantz

Dat setje moet je gewoon houden dude.
Ik bedoel: Wat heb je 'meer' nodig dan dat......ja een knupke. :-D
Plenty power en een veelvoud aan instel mogelijkheden.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Citaat van: SB_Marantz op augustus 27, 2014, 17:57:25
Dat setje moet je gewoon houden dude.
Ik bedoel: Wat heb je 'meer' nodig dan dat......ja een knupke. :-D
Plenty power en een veelvoud aan instel mogelijkheden.

Ja aan de ene kant wel.. aan de andere kant heb ik het al in de vorm van de 1300DC gehad min of meer. Speelt schitterend en de eind heeft echt power zat. Optisch ook in schitterende staat. De SM-7 is near mint. En de voortrap op 2 kleine puntjes aan de bovenste rand en knupke na ook..

Ik ga nog een bedrijf benaderen die 3D doen scannen en reproduceren voor een knupke..

100%Marantz

Zeer mooi!

Je hebt uiteindelijk de lampjes gevonden zie ik  :-)

Niet wegdoen, zal niet oneindig beschikbaar blijven in die staat. Je gaat er later spijt van hebben als je het weg doet.
marantz, what else?

i2Paq

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

audiof. zonder budget

Citaat van: i2Paq op augustus 28, 2014, 14:26:19
Aha, zag de adv. al op MP  :-D

Ik heb hem ook gezien... en moet zeggen het blijft mooi spul :yes: :yes: :kwijl: :kwijl: :kwijl:
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df