Weer terug bij Marantz, en hoe........PM11S3 !

Gestart door CBdicX, juli 07, 2014, 20:13:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

CBdicX

Citaat van: QuattroNL op juli 12, 2014, 19:37:31
Zeer mooi!  pompom

Moet je je muren nog doen of heb je een beton-look behang?  8-)

Ik woon in een oude Duitse bunker, de buren wilde mij niet meer in de straat......  :-D

CBdicX

Citaat van: Marantz 81 op juli 12, 2014, 20:02:20
Mooi en hoe klinkt het  pompom

Heb ik toch al omschreven, iets omhoog na het H&C verhaaltje.......

Marantz 81

Citaat van: CBdicX op juli 12, 2014, 21:04:54
Heb ik toch al omschreven, iets omhoog na het H&C verhaaltje.......

heb ik gelezen ja ,blijkbaar hetzelfde thuis  :roll:

SB_Marantz

Citaat van: CBdicX op juli 12, 2014, 21:03:00
Ik woon in een oude Duitse bunker, de buren wilde mij niet meer in de straat......  :-D

Heb je ook een bijpassende helm?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX


CBdicX

Nu 1.5 dag kunnen testen en luisteren en ik moet zeggen, Marantz heeft een puike versterker in elkaar geknutseld !
Ik vind het geluid met Tone regeling aan ietsje meer mijn smaak, het klinkt dan wat voller tov de stand Tone uit.
Zoals eerder omschreven is het geluid tov de Onkyo 5010 wat rustiger, minder opgejaagd, en dat geeft rust.
Ik denk dat dit het "laid back" gevoel is wat vaak in reviews word omschreven.

Tot nu toe ben ik blij met mij terug stap van 11.0 (want ik had ook Font High speakers) naar Stereo en denk dat er bij mij geen surround meer in komt  byebye
Vermoed dat de akoestiek van mijn L kamer meer geschikt is voor stereo gebruik dan het nerveuse surround gevoel wat ik altijd had.
En gewoon AAN / UIT, HARD / ZACHT, meer niet, pfffffffff, wat een rust.......  :-D

xander32

Citaat van: CBdicX op juli 13, 2014, 13:15:01
Nu 1.5 dag kunnen testen en luisteren en ik moet zeggen, Marantz heeft een puike versterker in elkaar geknutseld !
Ik vind het geluid met Tone regeling aan ietsje meer mijn smaak, het klinkt dan wat voller tov de stand Tone uit.
Zoals eerder omschreven is het geluid tov de Onkyo 5010 wat rustiger, minder opgejaagd, en dat geeft rust.
Ik denk dat dit het "laid back" gevoel is wat vaak in reviews word omschreven.

Tot nu toe ben ik blij met mij terug stap van 11.0 (want ik had ook Font High speakers) naar Stereo en denk dat er bij mij geen surround meer in komt  byebye
Vermoed dat de akoestiek van mijn L kamer meer geschikt is voor stereo gebruik dan het nerveuse surround gevoel wat ik altijd had.
En gewoon AAN / UIT, HARD / ZACHT, meer niet, pfffffffff, wat een rust.......  :-D
... en dan te bedenken dat je nu nog maar een fractie van diens potentieel heb mogen beluisteren, want na minimaal 250 uur inspelen krijg je pas echt een goed beeld van diens presteren :angel:.

Cornelis1921

#82
Citaat van: xander32 op juli 13, 2014, 20:40:22
... en dan te bedenken dat je nu nog maar een fractie van diens potentieel heb mogen beluisteren, want na minimaal 250 uur inspelen krijg je pas echt een goed beeld van diens presteren :angel:.
stupid :?
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

CBdicX

#83
Citaat van: xander32 op juli 13, 2014, 20:40:22
... en dan te bedenken dat je nu nog maar een fractie van diens potentieel heb mogen beluisteren, want na minimaal 250 uur inspelen krijg je pas echt een goed beeld van diens presteren :angel:.

Inspelen, wat moet er ingespeeld worden wat het geluid merkbaar zou veranderen....... ?
Staat ook niets in de manual over inspelen, zou dat niet vermeld worden als dit werkelijk zo zou zijn ?
Hoort dit niet thuis in het rijtje van dat de ene speakerkabel anders klinkt dan de ander, en dat er zelfs speaker kabels "ingebrand" worden ?

Marvin


Cornelis1921

#85
Ach, voor sommigen draait de zon ook nog steeds om de aarde, die op haar beurt weer het middelpunt van het heelal is. violent1 En dan druk ik mijzelf nog vriendelijk en beleefd uit... clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: marvin op juli 14, 2014, 00:20:05
Niks.


:yes:


... bij nieuwe speakers kan ik er mij wat bij voorstellen, bij de overige componenten niet/dan wel heb ik er niet de ervaring mee dat het een verschil geeft.


Gewoon verder gaan met daar waar je gebleven was; genieten van de set.

Cornelis1921

#87
Citaat van: xander32 op juli 14, 2014, 07:02:57

:yes:


... bij nieuwe speakers kan ik er mij wat bij voorstellen, bij de overige componenten niet/dan wel heb ik er niet de ervaring mee dat het een verschil geeft.
Sommigen gaan ervan uit dat het inspelen van speakers niet nodig is; ik ga hierin ook niet mee.  En inderdaad, des te minder men zich om dit soort zaken druk maakt des te meer men geniet van datgene waar alles om draait: muziek (al is zelfs dat betrekkelijk als men geen hardware-tick doch een software-tick heeft, hoewel bij dat laatste er zeker niet ingespeelt hoeft te worden ;-)).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

CBdicX

Nou, ik heb een app met een aflopende klok die nu op nog 240 uur te gaan staat, ik ben benieuwd zodra de klok op 0 staat.......  :schater:

CBdicX

Nog een ander vraagje:

Dienen de speaker kabels L en R exact even lang te zijn ?
Mijn rechter speaker staat 3 meter vanaf de PM, links staat naast de PM dus heeft aan 1 meter genoeg.
Kan dit, 3 en 1 meter ?

Thx.....