Weer terug bij Marantz, en hoe........PM11S3 !

Gestart door CBdicX, juli 07, 2014, 20:13:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

thanatos


CBdicX

Citaat van: thanatos op juli 09, 2014, 15:49:16
Ik heb nog nooit een surround versterker mooi stereo horen weergeven.. Niet veel gehad wel een fagship model van Onkyo en die heeft het kort uitgehouden. Misschien de digitale voortrap die roet in het eten strooide of de beperkte voeding voor 5 kanalen.. geen idee. Een PM11 is een lust voor het oor met de juiste opstelling.

En dit is nu net de rede dat ik weer terug wil naar 100% stereo, omdat de Onkyo het juist goed doet in Stereo.
Had dit niet verwacht dat je als je "midden in" een film zit, of concert, je gewoon vergeet dat het "maar" 2.0 is, en niet 9.0 zoals ik op het laats had, en nu zelfs receivers met Dolby Atmos ondersteuning op de markt komen.
Ik vind de rust die stereo geeft nu prettiger dan dat nerveuse alles in de rondte, maar dat is uiteraard persoonlijk, en zelfs leeftijd geboden voor een groot deel.

Ik had uiteraard de Onkyo kunnen houden en die op Stereo of Direct mode lekker laten spelen, maar omdat het resultaat voor mij dermate plezierig was tov surround, en ik een plezierige deal kon doen voor de PM, heb ik besloten om het 100% stereo te doen en al het surround gedoe aan de kant te gooien.
Ik ga ervan uit dat de PM het niet slechter zal doen dan de 5010, maar dat zal nog moeten blijken.
De 5010 koste bij introductie rond de 3500 euro voor 9.2, ben dus benieuwd hoe iets van 4000 euro klinkt die 2.0 doet.........

joep

Ga wat hierboven staat echt allemaal niet lezen. ook niet met dit weer.
Als je genoeg draadjes hebt probeer het gewoon een keer dat bi-wire.
Is het beter dat laat je het zo. Is het niet beter dan niet. Simpel op jouw eigen oren vertrouwen.


Prachtig trouwens zo'n PM-11s3!

Paul

Citaat van: joep op juli 09, 2014, 17:37:39
Ga wat hierboven staat echt allemaal niet lezen. ook niet met dit weer.
Als je genoeg draadjes hebt probeer het gewoon een keer dat bi-wire.
Is het beter dat laat je het zo. Is het niet beter dan niet. Simpel op jouw eigen oren vertrouwen.


Prachtig trouwens zo'n PM-11s3!
Joep de man of the match.  hello :schater: notworthy
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Citaat van: thanatos op juli 09, 2014, 15:45:31
Ik ga niemand verdedigen. Niet nodig. Maar je kan het ook omdraaien. Waarom staan mensen niet open voor een tegen woord ?

De een is passief en knikt ja. Het andere persoon is direct en op de man. Veel verschillende mensen op deze aardkloot me dunkt.

In audioland zijn zoveel indianen verhalen die wal nog kant raken. Dat is bijna in geen andere tak van sport zo erg van toepassing. Ja in de para'normale' en homeopathische sferen allicht.

Als je dan in jip en janneke taal een voorzet krijg kun je hier gerust eens kritisch over nadenken.

Dan over dat Bi-wire aansluiten.. bij een 2 kanaals versterker blijft de aansturing 2 kanaals. Ook al zet je er 2 paar uitgangen relais geschakeld tussen. Er gebeurd niets wezenlijks anders. Ja het brugje achter op je luidsprekers wordt vervangen door een lus in je versterker... Daar ga normaal gezien geen winst halen hoor.. bi-ampen is een ander verhaal.

Capaciteit en weerstand bij kabels gaat alleen spelen bij grote afstanden en diameters.. denk aan hoogspanningsmasten waar dit wel degelijk een issue is. In speakerskabels.. afscherming en contactoppervlak/weerstand zijn de enige zaken die er toe doen.

Ontopic voor TS mooie aanwinst! Fijne versterker. Stabiel, compleet en mooi om te zien. Enjoy!


Niets aan toe te voegen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

CBdicX

Citaat van: joep op juli 09, 2014, 17:37:39
Ga wat hierboven staat echt allemaal niet lezen. ook niet met dit weer.
Als je genoeg draadjes hebt probeer het gewoon een keer dat bi-wire.
Is het beter dat laat je het zo. Is het niet beter dan niet. Simpel op jouw eigen oren vertrouwen.


Prachtig trouwens zo'n PM-11s3!

Ik realiseer mij heel goed dat ik hier de aanstichter ben geweest van de Bi-wire discussie die ontstaan is, en uiteraard een oude discussie is, maar inderdaad, vertrouwen op de oren lijkt en is het beste.
Ik kan al geen verschil merken met de Onkyo op Bi-amp of normale aansluiting, dus laat Bi-wire maar voor wat het is, en scheelt toch snel 25 euro per meter  :-D

100%Marantz

Was lang geleden dat er nog wat discussie was op het forum, best nog leuk :-)

En ontopic, volgens mij, maar wie ben ik, heeft het geen enkel nut als je niet 2 verschillende ( 2 dezelfde dus :-)) gebruikt.


Sent from my iOS coffee machine
marantz, what else?

Marantz 81

#68
Veel mooi muzikale momenten met je PM11S3  pompom

ik kan best wel begrijpen dat mensen met een HT reciever geen wensen meer hebben en zich afvragen waarom een ander zulke dure stereo apparatuur koopt ik geniet ook absoluut bij vrienden op bezoek met een biertje in de hand een muziek concet op simpele Klipsch speakers wat loeihard gaat en impact geeft klinkt het goed nee maar genieten is het wel en beleven doe je muziek ook zeker wel , zelf heb ik heel wat versterkers en apparatuur gehad ben altijd bezig met actief te luisteren ook als ik naar een Concert/discotheek of trance party toe ga is het een automatisme om te luisteren hoe het klinkt en het is afgesteld ,lang niet iedereen zal dat doen denk ik en gewoon luisteren naar de muziek daar gaat het ook om  notworthy al heb je nog zo,n dure set want die is zeker niet nodig om van muziek te genieten/beleven

Speakers en de kwaliteit daarvan i.c.m acoustiek zijn lijdend  :yes:

in mijn beleving is het de echt goede stereo appratuur die de muziek blood legt en alles scheid van elkaar dat je zelfs de kleinste ( laag volume in opname ) achtergrond zanger kunt horen hoe die zingt en ademhaald voor de microfoon ,het laag veel strakker klinkt maar er toch veel meer lagen en kracht in waarneembaar in zijn , je de klankkast kunt horen van instrumenten ,hoe de gitaristen snaren overpakken en glijden over snaren ,drukke passage,s met veel percussie het enorme volume verschil en snelheid daarin en dan alsnog alles overeind blijft omdat er ook nog meerdere zangers gitaristen en een drumstel zijn , dat vraagt nogal wat van de installatie om dat te kunnen blijven weergeven

Muziek in zijn puurste vorm is een Live concert maar luisteren doe je met je oren en niet met een mutlimeter of technische onderbouwing

xander32

Citaat van: 100%Marantz op juli 09, 2014, 20:02:06
Was lang geleden dat er nog wat discussie was op het forum, best nog leuk :-)

En ontopic, volgens mij, maar wie ben ik, heeft het geen enkel nut als je niet 2 verschillende ( 2 dezelfde dus :-)) gebruikt.


Sent from my iOS coffee machine
Waar? Waar discussie? Ben ik nog op tijd?


:roll:

CBdicX

Ben een dagje eerder naar H&C gegaan en werd daar vriendelijk door Marcel ontvangen :-)
De "winkel" is apart te noemen, geen hoogpolig tapijt, geen gelikte uitstalling van high end apparatuur, nee gewoon een lekker rommeltje waar ik mij zeer thuis voelde, heerlijk wandelend tussen hifi spullen uit de 70 en 80, ik voelde mij weer jong .........  :wink:
Maar uiteraard ook het laatste audio spul op de markt, maar de mix is geweldig !

Nu over de PM11S3.
Na de eerste aansluiting en ik naar laag kwaliteit internet stream luister via een UPC box valt mij direct op dat de scheiding tussen L & R beter is dan van de Onkyo 5010.
Ik zit iets uit het midden meer naar de linker speaker, en met de Onkyo hoorde ik eigenlijk de linker speaker alleen spelen, nu op dezelfde plek hoor ook duidelijk rechts (speaker volume beide kanalen op 0 dB, was bij Onkyo ook het geval).
Waar Onkyo het hoog en laag opzweept doe de PM dit niet en klinkt het rustig en in balance.
Ik moet nog even afwachten op de converter (van optisch naar RCA) en dan kan ik Blu-ray eens aan de tand voelen, maar als het met crappy stream al uit maakt heb ik goede hoop op BD......

En het oog wil ook wat, en krijgt ook wat.
Wat een prachtig afgewerkte versterker is dit met een verassende kleur, dat "goud".
Is duidelijk veel warmer van kleur dan zilver/aluminium, geeft het net een bijzondere uitstraling.
Speaker aansluitingen waar je een boot aan vast kunt leggen, stevige knoppen van aluminium, en niet wiebelend wat ik vaak mee gemaakt heb, ook bij de 5010 rommelde dat wat !

Dus tot nu een prima keus en ik denk dat surround er nooit meer in komt bij mij......


joep

         :wav:
TTIWWP

Mooi spul dat Marantz! Het volume van links en rechts komt in eerste instantie door de akoestiek (inrichting) van de kamer. Zou zelf niet te veel gaan prullen met een converter. Weet dat Marantz hele mooie Blu-ray spelers heeft ook met XLR aansluiting! In ieder geval veel luister plezier ermee!

TTIWWP

CBdicX

#72
Ik moet wel met een converter werken, je geeft 4000 euro uit aan een versterker en er zit geen HDMI, USB, Coaxiaal, Internet radio, Netwerk, Dolby, DTS, Audyssey, Atmos, 11.2 op, en meer wat dat soort grappen en grollen.
Je zou bijna gaan denken dat Marantz al zijn muzikale kennis in de PM11 heeft gestopt en de rest maar gelaten voor wat het is.............  :wink:

En de foto's van de PM (die in het echt warmer van kleur is) naast de betrekkelijk grote Magnat Quantum 1009 speakers, lijkt zo wel een klein versterkertje, maar dat valt wel mee.
Als je deze op je voet laat vallen kan plaats nemen in een rolstoel voor de rest van je leven  :-D

En ik heb tot opheden nog nooit zo'n stille versterker gehad.
Zelfs de Onkyo maakte wel iets van geluid met je oor op / bij de kast, maar de PM is net zo stil aan als uit.
Als ik ergens een hekel aan heb is een versterker die iets bromt of wat dan ook, hoef ik bij de PM niet bang voor te zijn !!

QuattroNL

Zeer mooi!  pompom

Moet je je muren nog doen of heb je een beton-look behang?  8-)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Marantz 81