Pm 8003 vs pm 15 s2

Gestart door fleetwood, december 19, 2013, 20:51:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: renes59 op januari 14, 2014, 19:42:46
Versterkers die veel sneller en ritmischer klinken dan andere en ook nog onderscheidt maken in het genre, het moet niet gekker worden.
... Onderscheidt betreft genre is ook nieuw voor mij, betreft het andere daar gaan we toch geen concensus in vinden.

renes59

Citaat van: xander32 op januari 14, 2014, 19:47:17
... , betreft het andere daar gaan we toch geen consensus in vinden.
Dat geloof ik ook niet, hoeft ook niet blijft het forum levendig van. :-)
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

mountainbiker

Ik ben een kleine 2 jaar geleden gestopt met het vergelijken van versterkers.Bevalt me erg goed moet ik zeggen. :yes:
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

jabadee

Wil alleen nog een Roksan Caspiam M2 horen. Dat de Marantz zo tegenviel verbaasde mij ook. De PM Lite klonk bij mij thuis dan nog vele malen beter. Maar was ook geen goede zaak waar ik luisterde. Met een heel gammele oude cd speler erachter waarvan het cd laatje zelfs stuk was....Kon de Marantz ook wel thuis beluisteren, maar dan moest ik eerst het volledige bedrag betalen. En daar heb ik geen zin in.

SB_Marantz

Citaat van: CBdicX op januari 14, 2014, 17:26:43
Denk als je 3 Red Bulls achterover slaat alles sneller en ritmischer gaat klinken  :-D

Rise time wordt dan 20V per uS sneller.  :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

contour


Ik heb vanmiddag de PM 14s1 beluisterd. Wel op andere speakers, AP tempo,  dan ik zelf heb. Mijn eerste indruk is dat dat mijn oude PM Lite er nauwelijks voor onder deed. Misschien dat het hoog van de 14S1 iets verfijnder is, maar dan houdt het ook wel op. De versterker ziet er wonderschoon mooi uit, maar de klank valt voor de prijs toch wel tegen. De Naim XS die ik al had gehoord verslaat de Marantz op alle fronten (m.u.v het uiterlijk).
Denk nu dat het bij mij de Naim wordt om mijn Dynaudio focus 260 aan te sturen. Eind deze week alleen nog een Roksan Caspian beluisteren.
Dat de Marantz zo tegenviel verbaasde mij ook. De PM Lite klonk bij mij thuis dan nog vele malen beter. Maar was ook geen goede zaak waar ik luisterde. Met een heel gammele oude cd speler erachter waarvan het cd laatje zelfs stuk was....Kon de Marantz ook wel thuis beluisteren, maar dan moest ik eerst het volledige bedrag betalen. En daar heb ik geen zin in.

En zo test je dus een versterker?? :-o
wat viel er nu tegen?
andere speakers, niet je eigen ruimte, gammele cd speler, slechte demo ruimte??
als je op deze manier nieuwe componenten uitprobeert, maakt het niet uit wat je koopt!!
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

jabadee

Je hebt gelijk. Ik heb die demo nog eens rustig laten bezinken en me eigenlijk steeds meer verbaasd hoe slecht het was. Ik wil daarom toch nog een betere zaak zoeken voor wel een goede demo. Heb er 1 op het oog die ook mijn speakers heeft. Moet er alleen een stukkie voor rijden, maar dat moet dan maar.

Wilde nog de Roksan beluisteren, maar heeft daar ook geen zin. Zou er trouwens gisteren met de marantz zijn om te vergelijken , maar dus niet. Ik heb vandaag gebeld en netjes bedankt voor een verdere demo. En toen kreeg ik me toch een scheldpartij over me heen! Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt.

contour

goede keus, soms moet je er even tijd voor vrij maken.. :lol:..enne die dealer.....lekker negeren voor de rest van je leven!
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

RoGEK

Je kan ze nooit vergelijken op speakers die je niet aanstaan..

Focus 260 en AP Tempo zijn zo verschillend kwa karakter....
En bij de tempo's is plaatsing ontzettend belangrijk. Zeker icm het laag...
Om over ruimte en speler maar niet eens te spreken.

Beste blijft gewoon thuis vergelijken in je eigen situatie..
Aangezien dat niet altijd mogelijk is zou ik een plaats zoeken waar je de pm14 tegen je PM Lite kan testen.
Desnoods neem je je eigen versterker mee..
Bij een goede zaak moet dat geen issue zijn...
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Crooijmaster

van horen zeggen: de PM14S1 heeft zo'n twee weken inspeel tijd nodig om zijn volle potentieel te ontplooien.

dit soort apparaten gaan niet als warme broodjes door een zaak, het model dat je beluisterd hebt kan erg nieuw zijn geweest. Ik heb te weinig ervaring om de bewering te kunnen staven of ontkennen. mss over 2 weken  8-)

Mac Mini & Audirvana Plus, USB, DAC NA11S1, interlinks: vdH-the Bay,  versterker PM14S1,  ls.kabel Furutech FS-Alpha, speakers Teufel Definion 5

xander32

Citaat van: jabadee op januari 15, 2014, 20:53:13
Je hebt gelijk. Ik heb die demo nog eens rustig laten bezinken en me eigenlijk steeds meer verbaasd hoe slecht het was. Ik wil daarom toch nog een betere zaak zoeken voor wel een goede demo. Heb er 1 op het oog die ook mijn speakers heeft. Moet er alleen een stukkie voor rijden, maar dat moet dan maar.

Wilde nog de Roksan beluisteren, maar heeft daar ook geen zin. Zou er trouwens gisteren met de marantz zijn om te vergelijken , maar dus niet. Ik heb vandaag gebeld en netjes bedankt voor een verdere demo. En toen kreeg ik me toch een scheldpartij over me heen! Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt.
Geen idee in welke hoek van NL jij woonachtig bent, maar HC Hifi is echt een tip, zeer zeker ook betreft hun prijs!

SB_Marantz

Citaat van: Crooijmaster op januari 15, 2014, 21:29:57
van horen zeggen: de PM14S1 heeft zo'n twee weken inspeel tijd nodig om zijn volle potentieel te ontplooien.



En wat moet er in die 2 weken gebeuren dan?

Blijf me verbazen over dit soort uitspraken.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

Citaat van: SB_Marantz op januari 15, 2014, 22:10:37
En wat moet er in die 2 weken gebeuren dan?

Blijf me verbazen over dit soort uitspraken.
Wennen aan de nieuwe eigenaar SB. :-D ;-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jabadee

De Marantz valt toch definitief af. Blijft alleen nog Naim en MF M6i over. Deze laatste wil ik nog graag horen, ook al omdat ik benieuwd ben wat het vermogen doet op mijn Dynaudio focus speakers vergeleken met de Naim.

thanatos

Citaat van: SB_Marantz op januari 15, 2014, 22:10:37
En wat moet er in die 2 weken gebeuren dan?

Blijf me verbazen over dit soort uitspraken.

De oren van de luisteraar moeten wennen nog  :-D

Ik heb het wel met een DAC gehad. Nieuw van uit doos tikje fel en direct. Na een dag spelen was dit geheel weg. Formeren van condensators.. maar dat zou met nieuw spul in kwestie van tellen gebeurd moeten zijn..Geen idee maar het was zo.

Verder blijf ik me verbazen over de eigenschappen die mensen aan (correct werkende) versterkers blijven toekennen. Ja ik geloof wel in nuance verschillen. Maar de grootste klankbepalende factors zijn je luidsprekers en akoestiek. Iets beluisteren elders dan thuis is dan ook totaal nutteloos in mijn ogen.