Pm 8003 vs pm 15 s2

Gestart door fleetwood, december 19, 2013, 20:51:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: jabadee op januari 17, 2014, 12:12:26
De Marantz valt toch definitief af. Blijft alleen nog Naim en MF M6i over. Deze laatste wil ik nog graag horen, ook al omdat ik benieuwd ben wat het vermogen doet op mijn Dynaudio focus speakers vergeleken met de Naim.
De MF is idd. een krachtpatser maar wel enigzins onbezield, in dat opzicht denk ik een tegenpool van Naim.

SB_Marantz

#46
Citaat van: jabadee op januari 17, 2014, 12:12:26
De Marantz valt toch definitief af. Blijft alleen nog Naim en MF M6i over. Deze laatste wil ik nog graag horen, ook al omdat ik benieuwd ben wat het vermogen doet op mijn Dynaudio focus speakers vergeleken met de Naim.


Laten we voorop stellen dat jij uiteraard bepaald wat jij koopt maar gezien je antwoorden neem je niets aan van anderen of begrijpt simpelweg niet wat er staat.

Leg me eens uit hoe het kan dat er volgens jou werelden van verschillen tussen de ''klank'' van versterkers zouden bestaan?!
ALLE versterkers versterken liniaal recht binnen 0,5 dB of nog strakker aangesloten aan een reactieve belasting.

Dan moeten ze toch wel ontzettend krom versterken en de één over een nagalm processor beschikken en de ander niet.

Je luistert naar pak hem beet 80% reflectie van de kamer akoestiek en dan nog niet te spreken van de roomgain.

Speakers moeten in JOU akoestiek passen.
En de weergave moet JOU smaak zijn.

Zet je speakers maar eens in een totaal andere ruimte.  8-)

Ik verwacht dat je snel genezen zult zijn.




Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

QuattroNL

SB: ik vermoed en ik kan me heel goed voorstellen dat je puur vanuit de techniek redeneert.
Ik betwijfel zelf ook of er verschillen te meten zijn tussen versterkers waarvan mensen zeggen verschillen te horen. Dus zichtbaar verschil, bewijs.
Echter, onze oren en vooral hersenen werken anders dan technische apparaten.
En als die 2 ons vertellen dat iets op een bepaalde manier klinkt dan nemen wij dat voor waar aan. Want ja, ik hoor het toch?
Zo is het dus met veel apparaten. Zouden er onderlinge verschillen kunnen bestaan? Volgens de techniek niet maar toch zeggen velen dit waar te nemen, incl ondergetekende.

Wat je zegt over het besluit van de TS, daar sluit ik me bij aan. Alleen als men thuis luistert met de eigen akoestiek en speakers, pas dan kan je een goed besluit nemen. Luisterruimtes, hoe goed ingericht ook, bootsen nooit de situatie thuis na.
Dus TS: ik hoop dat je de juiste beslissing genomen hebt. Ik hoop dat de zaak waar je de versterker gaat kopen een omruilgarantie heeft, wie weet...
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Cornelis1921

#48
stupid Nog één keer dan:
Een versterker versterkt; alle versterkers versterken, niet meer en niet minder. Basta! violent1
Spaghetti en macaroni zijn beide pasta, zien er onderling qua uiterlijk verschillend uit, maar smaken uiteindelijk hetzelfde. :angel:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Faxe

Toch klinken apparaten waarin versterkt wordt niet altijd hetzelfde. Mijn Marantz reciever klinkt anders als mijn Marantz geintegreerde versterker. Dit wordt denk ik veroorzaakt door de andere elektronica die in de reciever zit.

xander32

Een x afstand over een autoweg (van A naar B) kan ik met een Fiat Panda prima afleggen met 120km/uur op de cc, toch zou ik indien ik de keuze heb dat liever doen in een Audi A8, ook 120km/uur op de cc, dezelfde weg etc. ...ik kom met beide auto's van A naar B, in eenzelfde tijdsbestek, desondanks heb ik toch een duidelijke voorkeur :yes:.

Cornelis1921

Citaat van: Faxe op januari 17, 2014, 14:47:45
Toch klinken apparaten waarin versterkt wordt niet altijd hetzelfde. Mijn Marantz reciever klinkt anders als mijn Marantz geintegreerde versterker. Dit wordt denk ik veroorzaakt door de andere elektronica die in de reciever zit.
Dat komt misschien doordat de stereo-amp en de receives ieder een ander luidsprekerconfiguratie aansturen. Ik heb nog nooit onderlinge verschillen mogen waarnemen tussen versterkers, wel tussen diverse soorten van filtering, maar dat is een ander soort elektronica, die eerder toegepast wordt in bronnen en DACs dan in versterkers.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Niet alleen vanuit het technische aspect Quattro.
Ook ik dacht dat er duidelijke verschillen waren voor 2009.
Het hoe en waarom heb ik reeds meerdere malen uit de doeken gedaan.
En ook al zou ik het alleen vanuit meettechnisch standpunt bedoelen valt er nog geen  spijker tussen te krijgen.
Onze hersenen zijn veel te beperkt, dat was in de jaren 50 reeds bekend.
We kunnen nu eenmaal vele malen dieper meten dan waarnemen.
Gewoon logisch redeneren.......

Edit

Als er een een versterker malloot is, ben ik het wel....... :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

#53
Citaat van: xander32 op januari 17, 2014, 14:49:26
Een x afstand over een autoweg (van A naar B) kan ik met een Fiat Panda prima afleggen met 120km/uur op de cc, toch zou ik indien ik de keuze heb dat liever doen in een Audi A8, ook 120km/uur op de cc, dezelfde weg etc. ...ik kom met beide auto's van A naar B, in eenzelfde tijdsbestek, desondanks heb ik toch een duidelijke voorkeur :yes:.
Appels met peren...? :angel:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Citaat van: xander32 op januari 17, 2014, 14:49:26
Een x afstand over een autoweg (van A naar B) kan ik met een Fiat Panda prima afleggen met 120km/uur op de cc, toch zou ik indien ik de keuze heb dat liever doen in een Audi A8, ook 120km/uur op de cc, dezelfde weg etc. ...ik kom met beide auto's van A naar B, in eenzelfde tijdsbestek, desondanks heb ik toch een duidelijke voorkeur :yes:.


Waarmee je aangeeft niet te begrijpen hoe een versterker werkt........
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

xander32

Citaat van: SB_Marantz op januari 17, 2014, 14:57:27

Waarmee je aangeeft niet te begrijpen hoe een versterker werkt........
... En jij niet hoe een auto werkt ... (Zijn we al in het welles-nietes stadium aanbelandt?)

SB_Marantz

Ik beweer dat ook niet.
Net wat Cor reeds aangaf: appels met peren vergelijken.
Totaal irrelevante opmerking van je en heeft niets met welles / niettus te maken..............

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

xander32

Citaat van: SB_Marantz op januari 17, 2014, 15:14:08
Ik beweer dat ook niet.
Net wat Cor reeds aangaf: appels met peren vergelijken.
Totaal irrelevante opmerking van je en heeft niets met welles / niettus te maken..............
... die was slechts bedoelt om te prikkelen ... Wij gaan hier zo niet uitkomen. Jij/men kan mij overtuigen door het mij te laten ervaren, allicht komt die mogelijkheid nog een keer. Ik vind het in dat opzicht nog steeds jammer dat ik jouw voorgaande M&G voorbij heb moeten laten gaan :yes:.

SB_Marantz

Dan was het e.e.a. een stuk duidelijker geworden denk ik.
Maar we kunnen gerust van mening verschillen hoor, geen probleem.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

pietjepc

Kan er door het gebruik van verschillende componenten/ onderdelen ook niet verschil in geluid worden gecreëerd?
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F