Ik heb een set gekocht voor restauratie. Ik heb er een goede prijs voor betaald niet te duur. De VT700 werkte prima. De 4vn990 4x35watt versterker zou een kanaal niet goed zijn. Inderdaad bromde links REAR en FRONT. Duidelijk dat er ergens een elko is gesprongen. Verder werkte alles op 1 lampje na niet.
Ik heb beide apparaten helemaal gereviseerd. Voorzien van nieuwe elko's en bij de eindversterker ook klein signaal transistoren Deze waren bijna allemaal geoxideerd.
de VT 700 origineel, Ik ben vergeten een foto te maken waar die gereviseerd is. Heb alleen nieuwe elko's geplaatst verder was alles perfect. Ontvangt zeer goed Blijkt een zeldzaam dingetje te zijn.
De 4vn990
alles oud, alles is insteek kaart. Erg mooi gemaakt.
erg netjes allemaal.
voeding oud. vreselijk oude ELNA's
voorversterkers alles x4, 2sc458 transistor gebruikt.
alles gereviseerd.
SEA spoelen.
4 elko's maar.
protect oud.
nieuwe elko's en klein signaal transistoren. Het relais is nog prima.
SPCF oud. Is een soort dimensionaal versterker waardoor je een open effect creëert. marantz heeft dimension
nieuwe transistoren en elko's
phono oud.
Deze transistoren zijn van toshiba die werken nog prima.
Alle drive boards van de versterkers.
ELko 50v47uF geknalt.(staat scheef)
nieuwe transistoren en elko's Alles afgesteld op 15mV en perfect 0.05V DC. Je merkt duidelijk verschil wanneer je transistoren gebruikt voor ene differentieel versterker die sneller zijn.
alle lampjes vervangen.
Alle grote elko's ook 50v6800x2 Vervangen door 63v10000uF. Een 6800 van Links was behoorlijk terug gelopen.
oude troep.
beneden staat een 4140 marantz ook 4x35watt. Beide zijn prima versterkers. Echter voor klank vind ik de jvc mooier klinken. De 4140 heeft meer vermogen, en ik denk ook dat de 4140 sterker is. Dit exemplaar heeft veel waterschade. Echter werkte die wel nog. veel gekraak en een voeding bleef niet stabiel, maar toch werkte die wel.
De JVC is qua klank heel erg vol, minder goed in hoog detail mis je hier en daar toch, tenzij je met SEA EQ gaat spelen. Dan kan je toch een behoorlijk mooie klank eruit krijgen. De tuner is echt fantastisch, een oude solid state tuner is altijd goed. zelfs de MPX ic's zijn nog ceramisch van aard. Erg leuk zet.